Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 21 - 27 van 27

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
2 dec 2011 13:59 
Nee het is een principe kwestie en dat mag duidelijk zijn... Daarbij zou ik aankaarten dat je stappen gaat ondernemer (consumentenbond of zo) omdat ze zich niet aan de wetgeving houden (7 dagen recht van retour).

Advertentie
Micropayments via 0900, Premium SMS en iDEAL. Kijk op www.targetpay.com voor de beste uitbetalingen en eenvoudige API!
   Maarten K., Particulier
2 dec 2011 17:19 
@ Alexander,

Dat kan wel zo zijn, maar hij is wel met deze voorwaarde akkoord gegaan:

5. De annulatiekosten per opdracht zijn minimaal 25% van het overeengekomen
factuurbedrag voor die opdracht exclusief eventuele overeengekomen korting(en) of
mindering(en) op het factuurbedrag, vermeerderd met de gemaakte kosten voor die
opdracht. Dit uitsluitend en in alle redelijkheid, ter beoordeling van
Baffoon Internet Services. Een annulatie dient uiterlijk binnen 24 uur,
op een duidelijke manier, bij Baffoon Internet Services te zijn gemeld
via TPG Post danwel e-mail. Het annuleren van een DSL (ADSL / SDSL)
bestelling is nooit mogelijk.

W van den Brink, Particulier
2 dec 2011 17:35 
Dat kan wel zo zijn, maar hij is wel met deze voorwaarde akkoord gegaan:
Als in de wet staat dat je geen 25% in rekening mag brengen dan zijn die algemene voorwaarden niet rechtsgeldig.

Algemene voorwaarden mogen niet in strijd met de wet zijn.

Waarmee ik overigens niet wil zeggen of deze partij doet wel/niet in strijd is met de wet oftewel of de wet koop op afstand m.b.t. 7 dagen recht op annuleren van de koop ook mogelijk is bij hostingpakketten. Maar dat terzijde...

2 dec 2011 19:19 
Dat kan wel zo zijn, maar hij is wel met deze voorwaarde akkoord gegaan

Dat kan wel zo zijn, maar ik kan jou op een briefje geven dat de AV niet boven de wet gaat... dus akkoord of niet akkoord doet er weinig aan in dit geval. Dat geld voor het domein is weggegooid omdat dat een product op maat is maar die hosting in dit geval niet.

Maarten K., Particulier
2 dec 2011 20:13 
@van den Brink en Knoth,

Uiteraard gaat de AV niet boven de wet, dat is niet het punt dat ik wil maken.

Er van uit gaande dat de AV rechtsgeldig is, heeft TS duidelijk door de voorwaarden te accepteren afstand gedaan van dergelijke regelingen.

2 dec 2011 20:44 
Er van uit gaande dat de AV rechtsgeldig is, heeft TS duidelijk door de voorwaarden te accepteren afstand gedaan van dergelijke regelingen.

Ik zou wel even willen dat Arnoud even reageert op dit topic, ben benieuwd naar zijn juridische mening...

ICTRecht juridisch adviesbureau, ICTRecht
3 dec 2011 09:23 
Als het hostingpakket is afgenomen door een consument, dan geldt de Wet Koop op Afstand en die gaat boven de algemene voorwaarden. De consumentklant mag dan binnen zeven werkdagen na het akkoord gaan het hostingpakket annuleren, tenzij hij al actief heeft ingelogd en dingen is gaan hosten (uitzondering, zie 7:47i BW). Een domeinnaam valt buiten de Wet Koop op Afstand.

Als het hostingpakket is afgenomen door een bedrijf, dan geldt de Wet Koop op Afstand niet. Een bedrijf mag dan annulering weigeren, of alleen onder voorwaarden toestaan. En 25% annuleringskosten is dan dus toegestaan.

Wel moet je natuurlijk -ook als bedrijf- krijgen wat je had gevraagd. Als men onduidelijk is over het aanbod en de mogelijkheden, dan kan dat een grond zijn om wegens dwaling te annuleren.

Een bedrijf mag op zich voorschrijven hoe je moet betalen. Als ze dat vooraf melden, dan heb jij de keuze om op die grond af te haken. Maar je kunt niet eerst akkoord gaan met incasso en achteraf zeggen "nee ik wil toch met iDeal of acceptgiro betalen". (Bij consumenten ligt dit iets moeilijker, omdat bij consumenten zulke eisen eerder onredelijk bezwarend geacht worden.)

Ik heb even op (Log in om link te zien!) gekeken, en de opmerking over incasso staat vrij duidelijk onder de sterren met de drie aanprijzingen (gratis mail, 500MB hosting, webshop/weblog/cms). Daarmee sta je niet sterk als je zegt dat je hebt gedwaald omdat je niet hoefde te rekenen op de eis "verplicht met automatische incasso betalen".

Als je doorklikt op het pakket staat er nog een keer (onder de hele lijst met features en "Dit alles voor slechts € 1,- per maand*: NERGENS goedkoper!" de tekst "Betaling via een automatische incasso. Heeft u nog vragen? Neemt u dan even contact met ons op!"

Ik acht de kans dan ook zeer klein dat je er van afkomt met het argument "ik wist niet dat ik met incasso had moeten betalen".

3 dec 2011 13:36 
Vraag ik me wel af als men wenst dat men met automatisch incasso betaald waarom men dan voor de betaling iDeal mogelijk maakt... je zou dan toch verwachten dat je ook met iDeal kan betalen?

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed