Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 21 - 24 van 24

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
14 okt 2011 21:15 
Dus als je op TBForum een bedrijfsnaam achter je naam hebt staan ben je vervolgens verplicht alles op factuur te doen? Rare gedachtegang hoor...

Overigens heb ik ook een bedrijf maar hier geen bedrijfsprofiel. Moet ik dan nu alles verplicht zonder factuur verkopen?

Nee dat zegt ook niemand, ik denk alleen om verwarring te voorkomen dat je als bedrijf even moet vermelden of de prijs in of excl btw is en als particulier met bedrijf kun je ook even vermelden of het op factuur is of niet. Kleine moeite en geen misverstanden.

Maarten M., Particulier
15 okt 2011 15:18 
Nee dat zegt ook niemand, ik denk alleen om verwarring te voorkomen dat je als bedrijf even moet vermelden of de prijs in of excl btw is en als particulier met bedrijf kun je ook even vermelden of het op factuur is of niet. Kleine moeite en geen misverstanden.

KLopt, maar daarmee zeg je dus eigenlijk hetzelfde als ik: Het is raar om er zomaar vanuit te gaan dat het mét factuur is, want het staat nergens.

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
16 okt 2011 10:44 
Nou daar ben ik het niet mee eens, als iemand met een zakelijk account op dit forum een webdienst (scripting, design, etc) aanbied zou ik er ook vanuit gaan dat het op factuur is. Maar daarmee zou ik er ook vanuit gegaan zijn dat het genoemde bedrag excl btw was.

Maar goed genoeg geneuzel over dit, Erwin waarom schrijf je geen inkoop credit factuur uit zonder btw? Het enige wat je moet doen is de huidige factuur even credit boeken en een nieuwe inkoop credit aanmaken en inboeken dan trek je het hele btw verhaal ook gewoon netjes recht in dit kwartaal. Je neemt de factuur netjes op in je boekhouding met de volledige gegevens van de verkopende partij.

Aangepast op 16-10-2011 10:45 door Alexander Knoth
   Erwin S., ESWebMedia
16 okt 2011 17:01 
Ik ga er boekhouding technisch ook wel uit komen, dat is niet eens het probleem.

Yordi Keller, Particulier
16 okt 2011 23:38 

Wat stond erin het verkooptopic?

- Stond er expliciet dat het om een prive of zakelijke verkoop ging?
- Stond er expliciet dat biedingen/prijzen exclusief/inclusief btw waren?

Indien bovenstaande zaken niet van toepassing zijn mag je er niet vanuit gaan dat het hier een zakelijke verkoop betreft. Wellicht dien je dan juist aan te nemen dat het een prive verkoop betreft.

Als particulier kan de persoon wel een kwitantie leveren.

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed