Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 11 van 11

Erik G., Particulier
5 okt 2011 09:23 
Beetje raar om het bedrijf dat bestolen wordt te beschuldigen van het sturen van (te hoge?) rekeningen. Als iedereen nou eens stopt met het stelen van afbeeldingen dan zouden ze helemaal geen facturen meer hoeven sturen.

Dat een bedrijf een rekening stuurt voor die foto's is niet meer dan normaal. Het daarboven opleggen van een boete is in NL wettelijk verboden. Als het echt zou gaan om het jatten dan kunnen ze beter aan de slag met promotiecampagnes waarmee ze direct reclame maken voor hun websites waar ze die plaatjes verkopen.

Ik heb wel eens het gevoel dat het sturen van te hoge rekeningen en blafbrieven eigenlijk core business is geworden. Ik geloof niet dat je dan nog als intentie hebt om eruit te komen met de mensen aan wie je blafbrieven stuurt.

Niko Lensen, Particulier
5 okt 2011 09:49 
Het oorspronkelijke internet, waarvoor het ooit bedoeld was, voordat overheden en commerciele bedrijven er ooit geproefd van hadden, was dus het <b>gratis online delen</b> <u>van alle informatie</u> die men wil delen c.q. uploaden.

Dus wanneer je iets niet wilt delen, zorg je dat je het niet op het internet zet!!

Misschien is het een idee om een vrij internet te maken voor de 'piraat' en een besloten internet met een compleet wetboek en regels eraan verbonden voor diegenen die bescherming nodig hebben, omdat ze zich niet kunnen redden. :)

Raar dus dat alleen de geldwolfjes het liefst een internet willen hebben waarbij de regels zo worden gemaakt, dat men er zelf een flinke duit aan overhoudt, omdat ze de vrije concurrentie niet aankunnen.

Het is nog geen 9 jaar geleden uit 20 jaar internet, dat de grote commerciele bedrijven internet zijn gaan ontdekken als een commerciele bron. Erg laat vind je niet? Dus die achterstand moet goedgemaakt worden zeker. money is a ratrace. :D

Ik keur dit dus volledig af wat deze mensen daar doen. Ze vallen in de catagorie zwakkelingen voor mij. Je kunt gezien het feit dat copyrights verbonden zijn aan de afbeeldingen, eerst een waarschuwing geven tot onmiddelijk verwijderen. Geeft de persoon geen gehoor dan via de hosting, en vervolgens de webmaster en hoster een boete geven bij geen gehoor. Maar dan wel een vast bedrag per afbeelding.
Deze boete winsten moet men delen met de eigenaar van de afbeelding (net als buma stemra doet) en niet gaan zoeken naar copyrights, gaan boeten en lekker alles in eigen zak steken.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed