Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 13 van 13

Serkan D., Particulier
26 sep 2011 23:05 
In België:

Binnen EU:
Bij handel tussen twee bedrijven valt dit onder Intracommunautaire handel en je hoeft dus geen BTW te rekenen, maar je moet altijd hun BTW-nummer vermelden op je facturen.

Wanneer het om een particulier gaat, moet je wel BTW berekenen.

Buiten EU:
Verkoopt u goederen buiten de Europa, bv. in Japan of Amerika (zgn. export), dan mag deze levering zonder BTW gebeuren op voorwaarde dat de goederen effectief vervoerd worden buiten de EU. U moet dat in principe bewijzen door het uitvoerdocument van de douane voor te leggen aan uw controleur (KB nr. 18, art. 3).

Op uw factuur hoeft U dan geen BTW te rekenen en mag je noteren : “Vrijgesteld van BTW overeenkomstig art. 39 W. BTW”.

De hoedanigheid van uw klant (professioneel of particulier) speelt geen enkele rol voor de toepassing van de vrijstelling van BTW

Roger O., Kliq
27 sep 2011 10:18 
Ik heb ook Unrulymedia gefactureerd, neem maar even contact met me op.

Jeroen J., Particulier
27 sep 2011 10:36 
@Roger
PM verstuurd.

@Serkan
Interessant:
Buiten EU:
Verkoopt u goederen buiten de Europa, bv. in Japan of Amerika (zgn. export), dan mag deze levering zonder BTW gebeuren op voorwaarde dat de goederen effectief vervoerd worden buiten de EU. U moet dat in principe bewijzen door het uitvoerdocument van de douane voor te leggen aan uw controleur (KB nr. 18, art. 3).

Het bedrijf in de VS heeft banners gekocht op mijn Nederlandse site. Een uitvoer document is dan wel lastig...

Serkan D., Particulier
27 sep 2011 12:11 
@Jeroen:

In jouw geval is dit niet van toepassing omdat je diensten verleent aan een bedrijf/particulier buiten EU.

Mijn voorbeeld was gewoon om je een idee te geven hoe het ongeveer moet.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed