Ik weet niet of dit al eerder door iemand is vermeld, maar je zou naar de rijdende rechter of kantonrechter kunnen stappen.
Heb enkele weken terug een hoorcollege gehad over zulke gevallen. Deze werd gegeven door iemand van de Hoge Raad. Het blijkt dat je voor zulke zaken bij de kantonrechter terecht kunt (aangezien het om een belang gaat onder de 25.000 euro).
Het is dan ook niet dat je weinig (of geen) kans maakt, omdat je geen contract hebt laten ondertekenen. Ze kijken namelijk ook naar mails, smsjes etc. En trekken aan de hand daarvan een conclusie wat jij als koper hebt mogen verwachten en wat je wel/niet hebt gekregen.
Bij een civiele rechter is een advocaat verplicht, maar daar gaat het om bedragen boven de 25.000 euro en dan kun je je dat wellicht wel veroorloven. Maar bij een kantonrechter hoeft dat volgens mij niet. Misschien is het iets om je eigen daar even in te verdiepen. Ik weet alleen niet hoelang zo'n procedure duurt, een Civielrechtelijke procedure duurt namelijk al gauw een jaar (of je moet een kort geding aanvragen).
Ik zou zeggen, kijk er eens naar

Of neem even contact op met het juridisch loket voor advies: 0900-8020. Wellicht dat zij jou iets kunnen adviseren.
Of als je iemand kent die werkt of studeert voor advocaat, gerechtsdeurwaarder, rechter of iets in die trant, daar even contact mee opnemen en misschien dat hij/zij jou verder kan helpen
Succes ermee!