Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 11 van 11

ICTRecht juridisch adviesbureau, ICTRecht
23 sep 2011 17:07 
Beste Mark,

Of de internationale bekendheid de domeinnaam kan opeisen is afhankelijk van welke procedure er wordt gevolgd en andere bijkomende omstandigheden. Wat staat er bijvoorbeeld op de website en is de naam geregistreerd als merk?

Wanneer de internationale bekendheid de geschillenprocedure bij het WIPO (https://www.sidn.nl/over-nl/geschillen-en-klachten/inbreuk-op-rechten/) volgt moet hij stellen dat jij geen legitiem belang hebt bij de domeinnaam (dit heb je wanneer je bijvoorbeeld te goeder trouw producten en diensten onder de domeinnaam aanbiedt) en dat je de domeinnaam te kwader trouw hebt geregistreerd (bijvoorbeeld om de internationale bekendheid te beletten deze te gebruiken en/of hem te verkopen).

Bij een procedure bij de rechter is het voornamelijk van belang wat er precies op de website staat en of je met datgene verwarring kan stichten met de handelsnaam en/of merknaam van de internationale bekendheid. Wanneer men denkt dat ze van doen hebben met de website van de internationale bekendheid is dit aanwezig. Ook wanneer je de merkhouder belet de domeinnaam te gebruiken kan de rechter bepalen dat hij overgedragen moet worden.

Óf de domeinnaam echt overgedragen moet worden, hangt, zoals gezegd van de omstandigheden van het geval af. Wanneer de domeinnaam echter geheel overeenstemt met de naam van de internationale bekendheid acht ik de kans wel groot dat dit moet gebeuren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Groeten,

Sara Biersteker

M. de Graaff, Madegra-Media
23 sep 2011 17:21 
Beste Sara,

Bedankt voor je reactie, erg duidelijk! Het domein wat ik heb geregistreerd is niet geregistreerd als merknaam. Het wordt een biografie en fan website met wellicht nog een affiliate link naar iTunes waar een album / single kan worden aangeschaft. De persoon in kwestie wordt hier toch niet door geschaad?

Met vriendelijke groet,
Mark de Graaff

Aangepast op 23-09-2011 17:24 door M. de Graaff

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed