Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 17 van 17

Erik G., Particulier
30 aug 2011 18:39 
Als straks de cookie wetgeving echt actief wordt dan is de grote vraag voor mij of het zo blijft of dat straks alle opties op "uit" staan tenzij de bezoeker ze weer aanzet. Want volgens sommige politici gaat dit systeem niet ver genoeg en zou de bezoeker een opt in moeten krijgen in plaats van een opt out. En als alle behavorial advertising standaard uitstaat dan denk ik dat dat wel degelijk invloed op onze inkomsten heeft.

Daarnaast is de vraag wat er gebeurd met de adverteerders die niet mee doen. En heeft dat invloed op de waarde die de politiek aan dit systeem hecht? Zoals het er nu naar uitziet is de best choice als alle adverteerders aan dit systeem meedoen en de politiek akkoord gaat. En anders zal de markt hard aan de slag moeten met een alternatief want hoe dan ook wil de politiek dat er een dergelijk systeem is.

Aangepast op 30-08-2011 18:41 door Erik G.
   Daniel F., Particulier
31 aug 2011 08:02 
het volg me niet register is eigenlijk een poging om de wet die nog strenger is te omzeilen.

dit is een opt out systeem terwijl het eigelijk opt in moet zijn (de bezoeker moet een site heel specifiek zelf toestemming geven om cookies te mogen plaatsen).

Het volg me niet register voldoet hiermee waarschijnlijk ook niet aan de nieuwe wet.

lees ook eens: (Log in om link te zien!)

Paul G., Particulier
31 aug 2011 08:30 
Als de wet er door komt dan zetten we allemaal een check op cookie in onze website. Wil een bezoeker het niet dan krijgen ze ook onze site niet te zien. Als de helft van de websites niet meer te zien is dan gaan bezoekers het vanzelf weer aanzetten en zijn we weer waar we nu zijn.

Erik G., Particulier
31 aug 2011 09:37 
Als de wet er door komt dan zetten we allemaal een check op cookie in onze website. Wil een bezoeker het niet dan krijgen ze ook onze site niet te zien

Dat vraagt enorme coordinatie terwijl het juist een concurrentie voordeel kan zijn als jij de enige bent die dan de site wel laat zien.

Ik denk dat de meeste websites ernaar streven zoveel mogelijk bezoekers te houden en de overlast van pop-ups en checks ivm cookiewetgeving zo laag mogelijk. Dat betekent dat we op zoek moeten naar nieuwe manieren om de inkomsten per bezoeker te verhogen.

Dat zou kunnen betekenen dat meer sites gewoonweg geld gaan vragen voor hun diensten. Of dat er meer nadruk komt op registratie waarbij je direct toestemming geeft.

Jacob S., JS-Systems
31 aug 2011 16:53 
Ach schiet niet echt op, bedrijven als facebook zijn prima instaat om je te volgen met combinatie IP en USER_AGENT, die sleutel zou vrij uniek zijn per huishouden, dus 'super' cookies op die manier uitschakelen gaat niet echt werken lijkt mij.

S. Kerstens, Particulier
31 aug 2011 16:57 
Het aantal cookies dat je PC in gedrukt wordt na een bezoekje NU.nl is ook aardig moet ik zeggen...

Erik G., Particulier
31 aug 2011 17:29 
Ach schiet niet echt op, bedrijven als facebook zijn prima instaat om je te volgen met combinatie IP en USER_AGENT, die sleutel zou vrij uniek zijn per huishouden, dus 'super' cookies op die manier uitschakelen gaat niet echt werken lijkt mij.

Dat roept ook de vraag op hoe de wetgever om zal gaan met buitenlandse bedrijven die in Nederland actief zijn. Krijgen wij als Nederlandse bedrijven dadelijk een concurrentienadeel op alle bedrijven zonder NL kantoor die wel een NL site hebben en op de oude voet doorgaan?

kram---, User onbekend
1 sep 2011 15:14 
De cookie wetgeving wordt overigens volgens dit bericht door vele wel als gevaar voor de inkomsten gezien:

(Log in om link te zien!)

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed