Maar je bevestigt ergens toch wel wat ik bedoelde: Jij rent voor die klant zelfs helemaal niet en blijkbaar zou je hem niet eens die server voor dat lage bedrag verhuren? |
|
Nee, een product waar ik niet achter sta ga ik ook niet leveren aan welke klant dan ook. Ik wil dat de klant een kwaliteitsproduct heeft en daar zit een andere prijs aan.
Ik kan voor 35 euro geen dedicated aanbieden, ja misschien zou dat wel mogelijk zijn maar dan ga je dus praten over mini servers met een Atom processor en ik denk dat dat voor 9 van de 10 klanten niet de verwachtingen bevredigd waardoor zo'n klant uiteindelijk toch uitkomt op een duurder model in een later stadium nadat hij een negatieve ervaring heeft opgelopen.
Onlangs ging er een klant failliet waardoor er een aantal dedi's vrij kwamen, nu wist deze klant daarvan en die vroeg of ik niet toevallig nog zo'n bakkie voor weinig had. "Nee helaas die zijn de container in gegaan" waarom? Nou vrij simpel, als ik zo'n server van 2 - 3 jaar oud met een hoger stroomverbruik moet inzetten tegen een prijs van 59 euro dan lever ik je liever een gloednieuwe server met hogere capaciteit tegen die 59 euro. Ik heb een nieuwe server hangen die minder verbruikt en hij heeft er meer profijt van omdat de specs van de machine beter zijn en omdat hij er langer mee kan doen. Anders is het over een jaar al een probleem omdat de "2e hands" machine sneuvelt.
Veel mensen zitten graag voor een dubbeltje op de eerste rij en het is ieder zijn goed recht maar dan moet je naar een partij gaan die dat kan bieden.
Maar waar het uiteindelijk om gaat is dat je naar mijn idee een veel groter voordeel kan doen met een machine van enkele tientjes meer dan een goedkoop ding. Alleen dat is iets wat je misschien moet ervaren.