Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 21 - 25 van 25

Erik G., Particulier
18 jul 2011 08:49 
Andre W... die backlinks klopt, de site heeft vele tienduizenden backlinks waarvan de meeste geplaatst door affiliates op slechte sites. maar daar doe je dus niks tegen als je affiliate systeem hebt.

Referrers opvangen in htaccess en doorverwijzen naar de google homepage met een 301.

Andre... nee hoor, google weet normaal gezien heel goed welke het orgineel is en enkel de duplicate wordt "gestraft" met een lagere positie.

En hoe komt Google daar volgens jou achter? Wie scoort er eigenlijk op de door jou gezochte keywords?

we hebben 2/3 jaar lang alles wat mogelijk was egdaan om naam weer goed in google te krijgen (hebben ook SEO experts naar gekeken die voor miljoenen bedrijven de SEO doen)

Ook seo experts geven geen garantie, al werken ze met miljarden sites.

en de website zou (uiteraard voor verbetering vatbaar) absoluut niet de oorzaak mogen zijn van de slechte indexatie.

Of wel! Ik hoor je zeggen dat je geen unieke teksten hebt, dat er soms maar 1 regel omschrijving is, dat je meerdere webshops live zet met alleen een andere layout. En tot slot lijkt het erop dat je je voornamelijk richt op je positie in Google.

Beantwoord nu eens de volgende vraag:

Wat is de toegevoegde waarde voor de bezoeker van jouw webshop(hoofdurl) ten opzichte van alle andere websites op het internet.

Aangepast op 18-07-2011 08:50 door Erik G.
 Advertentie
Eenvoudig geld verdienen op het mobiele internet kan vanaf nu met Mobile Content Billing van TargetPay. TargetPay is hiermee de eerste en enige in Nederland. Aanmelden is gratis en uiteraard met de beste uitbetalingen.
www.targetpay.com
   Daniel F., Particulier
18 jul 2011 09:43 
Referrers opvangen in htaccess en doorverwijzen naar de google homepage met een 301
dat is geen optie aangezien het affiliate links zijn, zal mijn site/programma niet populairder maken als ik zomaar affiliates ga uitsluiten van de mogelijkheid tot omzet maken.

En hoe komt Google daar volgens jou achter? Wie scoort er eigenlijk op de door jou gezochte keywords?

dit is wat alle experts zeggen dat google dat MEESTAL wel kan zien. b.v. in mijn geval dat de texten al jaren eerder op mijn site stonden als op die andere sites.
Op de door mij gemonitoorde keywoorden (250+ stuks) staan voornamelijk 3 bepaalde concurenten hoog (op rond de 100 keywoorden daarvan). Op de overige 150+ keywoorden is niet een duidelijke hoogstaande shop aan te wijzen en wisseld het heel erg. zijn meestal ook shops met een heel beperkte omzet (ene shop staat op 2 keywoorden hoog, weer andere op 2 andere keywoorden enz.) van de 3 die constant hoog staan zijn er 2 die gebruik maken van betaalde links op zogenaamde link farms en andere betaalde links waardoor ze op vele honderden pagina's van 1 site verschijnen.
Precies wat google zegt dat niet mag maar wat die sites al jaren doen en al jaren goed in google blijven staan.

Ook seo experts geven geen garantie, al werken ze met miljarden sites.
niemand kan garantie geven nee, maar die weten absoluut wel waar ze over praten en wat de problemen op de site zouden kunnen zijn, en op de site werden geen problemen gevonden die de lage ranking konden verklaren.

Of wel! Ik hoor je zeggen dat je geen unieke teksten hebt, dat er soms maar 1 regel omschrijving is, dat je meerdere webshops live zet met alleen een andere layout. En tot slot lijkt het erop dat je je voornamelijk richt op je positie in Google.

Ik heb dus wel unieke texten gemaakt, maar die zijn (lang nadat ik in google gedaald ben) dus ook voor gebruik overgenomen in andere shops vanwege whitelabel systeem (dan ontkom je er niet aan dat de texten in meerdere shops komen te staan). maar dat heeft dus NIKS met de eerdere daling te maken. Die overige shops zijn dus niet van mij, zijn shops van andere partijen die wij beheren.

En ik richt me absoluut niet enkel op google. webshop is volledig ingericht voor de klant, maar zonder google komt er geen klant dus dat is noodzakelijk dat ik daar wel naar kijk. In mijn branche moet ruim 80% van de klanten uit google komen, dus zonder google geen inkomsten.
Verschil tussen laag en hoog in google is dat bij laag in google er enkelle duizenden euro's omzet per maand is en bij middel hoog in google enkelle tienduizenden euro's omzet.

Wat is de toegevoegde waarde voor de bezoeker van jouw webshop(hoofdurl) ten opzichte van alle andere websites op het internet.

toegevoegde waarde is ons brede assortiment en vrouwvriendelijke benadering en klantgerichtheid.

Erik G., Particulier
18 jul 2011 10:18 
dat is geen optie aangezien het affiliate links zijn, zal mijn site/programma niet populairder maken als ik zomaar affiliates ga uitsluiten van de mogelijkheid tot omzet maken.

Ik dacht dat je geen contact meer had met de affiliates. My bad. In dat geval is het een kwestie van de affiliates opdragen om nofollow te gebruiken. Als dat al niet gebeurd is want betaalde affiliate links die niet op nofollow zijn kunnen een probleem zijn voor je ranking.

dit is wat alle experts zeggen dat google dat MEESTAL wel kan zien. b.v. in mijn geval dat de texten al jaren eerder op mijn site stonden als op die andere sites.
Ik dacht dat je beschrijvingen gekopieerd waren door sites waarop je geen invloed had, maar klopt het dat dat niet zo is?

Dit probleem laat zichzelf makkelijk zien. Als een van de whitelabel shops of (als die er zijn) gekopieerde sites hoger staat dan de jouwe is het tijd voor actie.
Precies wat google zegt dat niet mag maar wat die sites al jaren doen en al jaren goed in google blijven staan.

Grey hat of black hat wordt niet altijd direct gestraft. Je kan natuurlijk een melding doen bij Google.
Ik heb dus wel unieke texten gemaakt, maar die zijn (lang nadat ik in google gedaald ben) dus ook voor gebruik overgenomen in andere shops vanwege whitelabel systeem (dan ontkom je er niet aan dat de texten in meerdere shops komen te staan).

Ik zou twee versies gebruiken. zodat je voor je eigen shop volledig unieke omschrijvingen kan gebruiken.

Verschil tussen laag en hoog in google is dat bij laag in google er enkelle duizenden euro's omzet per maand is en bij middel hoog in google enkelle tienduizenden euro's omzet.

Dat is bij een aantal van mijn sites niet anders. Dat neemt niet weg dat er gewoonweg heel veel sites zijn die op google leunen en dat er veel concurrentie is. Veel bedrijven hebben mooie sites met unieke content maar voor 1 bepaald keyword er kunnen er maar 3 in de top 3 bij google staan.
toegevoegde waarde is ons brede assortiment en vrouwvriendelijke benadering en klantgerichtheid.

Is dat anders dan bij je concurrentie? ALs twee vriendinnen praten over webshops, waarom zou de ene vriendin dan jouw webshop aanraden aan de ander?

Daniel F., Particulier
18 jul 2011 10:47 
Ik dacht dat je geen contact meer had met de affiliates. My bad. In dat geval is het een kwestie van de affiliates opdragen om nofollow te gebruiken. Als dat al niet gebeurd is want betaalde affiliate links die niet op nofollow zijn kunnen een probleem zijn voor je ranking.

affiliate systeem loopt nog gewoon. en nee staan geen nofollows op die affiliate links in huidige systeem. En is al eens een mailing verzonden aan diverse webmasters om er een nofollow op te zetten, vrijwel zonder reactie (vinden de meeste teveel werk om aan te passen of is een automatische site waar verder nooit naar omgekeken wordt.).

Ik dacht dat je beschrijvingen gekopieerd waren door sites waarop je geen invloed had, maar klopt het dat dat niet zo is?

Dit probleem laat zichzelf makkelijk zien. Als een van de whitelabel shops of (als die er zijn) gekopieerde sites hoger staat dan de jouwe is het tijd voor actie.

ik heb wel invloed op die sites ja, maar die whitelabels staan niet hoger als mijn shop (zijn nog maar heel kort online ook). hoe die zich in zoekmachien zullen ontwikkelen is dus nog afwachten.

Grey hat of black hat wordt niet altijd direct gestraft. Je kan natuurlijk een melding doen bij Google.

is reeds 2 keer een melding gemaakt in afgelopen 2 jaar voor 1 van die sites. zonder resultaat.

Ik zou twee versies gebruiken. zodat je voor je eigen shop volledig unieke omschrijvingen kan gebruiken.

dat is dus wat we mede met die geheel nieuwe shop willen doen, helemaal nieuw omdat daarmee ook alle andere mogelijke problemen opgelost worden.

S. Kerstens, Particulier
18 jul 2011 13:10 
Weet je wat mij mateloos irriteert op dit moment? De "fout" van Google dat ze websites accepteren en hoog plaatsen waarbij het zoekwoord in het domein staat.

Er zijn genoeg webshops (evenals doorsnee websites) die hard werken om bovenaan in Google te komen met hun assortiment, maar je ziet steeds vaker websites zeer hoog scoren met de productnaam in het domein. En dit terwijl er sterk inbreuk wordt gemaakt op merknamen van o.a. HTC, Nokia, Asus, Acer etc. Prachtig die disclaimer regeltjes altijd "heeft geen binding met..." blablabla. Juridisch zo lek als een mandje.

Stel je wilt als webshop hoog scoren op het woord:
HTC Evo 3D

Dan kun je gaan zitten zweten en SEO's erop loslaten of je registreert de exacte naam in een domein, gooit er een Wordpress site tegenaan en je staat direct bovenaan:

Kijk maar: (Log in om link te zien!) -> Zoekwoord "HTC Evo 3D".

Nog meer voorbeelden:
HTC Legend
HTC Sensation
samsung galaxy s2

Het staat er vol mee. Ik hoop dat Google dit snel gaat aanpassen. Ik heb onlangs een paar testen gedaan en het domein met het exacte woord hoeft nog niet eens backlinks te hebben. Vaak niet eens goede content. Wat ik al schreef, een Wordpress site erop en klaar ben je. Een fout van Google in mijn ogen en dat weten er steeds meer, daarom wordt er ook steeds meer misbruik van gemaakt.

Jammer dat HTC, Samsung etc. hier geen werk van maken. Toch loop je juridisch veel risico. Een paar jaar terug heeft Dagblad De Limburger een rechtzaak gewonnen. Het domein moest ingeleverd worden + een schadevergoeding van een paar duizend euro.

Aangepast op 18-07-2011 13:16 door S. Kerstens
   I. van Zon, Vioza
18 jul 2011 15:05 
Daniel, kun je eens een PM sturen met de url van je shop? Maakt me nu toch wel nieuwschierig.

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed