Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 17 van 17

Maikel de W., Particulier
18 jul 2011 10:43 
@Jasper:

For performance reasons, it is not a good idea to start your permalink structure with the category, tag, author, or postname fields. The reason is that these are text fields, and using them at the beginning of your permalink structure it takes more time for WordPress to distinguish your Post URLs from Page URLs (which always use the text "page slug" as the URL), and to compensate, WordPress stores a lot of extra information in its database (so much that sites with lots of Pages have experienced difficulties). So, it is best for the first structure tag to be a numeric one, such as /%year%/%postname%/. (Some people recommend /%post_id%/%postname%/ which works for performance reasons but others recommend against it because it is unfriendly to users in the many contexts in which users interact with URLs.) See Otto's technical writeup on the topic as well as this wp-testers discussion.

Ik heb nu een wordpress website met 500 pagina's en merk dat het aanmaken en bewerken van pagina's steeds slomer gaat. Daarnaast klapt wordpress er steeds sneller uit. Ik wil het risico niet nemen dat het echt daar aan ligt.

Aangepast op 18-07-2011 10:56 door Maikel de W.
   Emiel van Rossum, Particulier
18 jul 2011 11:39 
Ik heb nu een wordpress website met 500 pagina's en merk dat het aanmaken en bewerken van pagina's steeds slomer gaat. Daarnaast klapt wordpress er steeds sneller uit. Ik wil het risico niet nemen dat het echt daar aan ligt.

Welke versie van wordpress draai je nu?
Weet je wel zeker dat het aan wordpress ligt, is het geen server issue oid?
Hoeveel bezoekers heb je?

Wellicht dat een cache plugin je server/hosting in elke geval een klein beetje kan ontlasten: (Log in om link te zien!)

500 pagina's is normaal voor wordpress een eitje, dus zal wordpress zelf niet de oorzaak zijn. Dus ik zou op zoek gaan naar het echte probleem, voordat je overstapt op een ander cms.

18 jul 2011 12:18 
Ik draai de nieuwste versie 3.2.1 en ik heb een cache plugin.
De website laadt opzich nog wel snel alleen het admingedeelte als ik een pagina maak of bewerk duurt dat wat langer.

Ik heb op diverse Engelstalge media gelezen dat als je veel permalinks gebruikt dit je database belast.

Jasper van der Kellen, Hoeksche Waard Hosting
18 jul 2011 13:32 
Hmzz raar ik heb sites draaien van klanten met wordpress die wel uit ruim 1000 pagina bestaan en daar doet ook de admin gewoon het snel. Hoeveel php geheugen heb je toegewezen gekregen ?

Aangepast op 18-07-2011 13:33 door Jasper van der Kellen
18 jul 2011 13:52 
@Jasper

Gebruiken deze dan ook de permalink /%postname% ?

Waar kan ik het php geheugen vinden?

Jasper van der Kellen, Hoeksche Waard Hosting
18 jul 2011 21:13 
/%year%/%monthnum%/%day%/%postname%/ dit heb ik bijvoorbeeld als permalink structuur maar dit kan je ook naar eigen wensen aanpassen bij instellingen en dan permalinks je dient dan wel even je .htacces te chmodden

Php geheugen kan je onder andere vinden door bijvoorbeeld pluging memory ussage te installeren

Maarten M., Particulier
19 jul 2011 08:56 
Even terug komen op je initiële vraag: Met alle kennis die hier aanwezig is vind ik het vreemd dat we inmiddels op pagina 2 met comments zijn en nog steeds niemand je heeft vertelt dat Wordpress gewoon een bagger-systeem is als het gaat om websites bouwen. Wordpress is bedoeld voor blogs, en daar alleen voor. Het feit dat jan-en-alleman volwaardige websites gaat bouwen met Wordpress komt puur en alleen voort uit het feit dat ze te weinig verstand hebben van 'echte' CMS systemen.

Mijn tip is dan ook op bij een volwaardige website van 1200 pagina's absoluut geen Wordpress te gebruiken maar een degelijk systeem zoals bijvoorbeeld TYPO3 te gebruiken.

19 jul 2011 10:15 
@Maarten

Dit is inderdaad een antwoord waar ik iets aan heb!

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed