Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 16 van 16

Maarten M., Particulier
26 jun 2011 01:03 
Je kunt ook je backups van de afgelopen paar dagen nagaan en kijken wanneer iets is toegevoegd... Beetje omslachtig maar wel een oplossing.

Dries Van D., Particulier
26 jun 2011 03:21 
Dat is de manier waarop ik het nu heb gedaan, inderdaad.

In ieder geval bedankt voor het advies, ik bekijk wel wat ik verder doe.
- Updates of veranderingen aan servers zonder eerst een melding is riskant zo blijkt.

Misschien dat het beheer ervan in eigen handen voor oplossingen zorgt.

Aangepast op 26-06-2011 03:21 door Dries Van D.
   Richard O., Particulier
26 jun 2011 09:55 M 
Met alle respect maar ik verwacht dat dat ten koste gaat van je uptime. Je kan beter de tijd steken in een robuustere versie van je script. Voordeel is dat dat kan wanneer het je uitkomt, een storing op je server verhelpen gaat meestal op een moment wat niet uitkomt.

Dries Van D., Particulier
26 jun 2011 16:44 
@ Richard: Indien je server goed ingesteld is van de start aan en er niets meer aan gewijzigd wordt lijkt het me sterk dat er plots pannes beginnen opduiken. (Behalve qua hardware/stroom/verbinding)

Overigens, het script deed reeds 2 jaar perfect wat het moest doen - Jouw uitleg dat het een slecht script is klopt dus niet helemaal.
Het script werd geschreven met het idee dat de server-instellingen niet zouden wijzigen (Server staat in Nederland, waarom zou iemand ooit de tijdszone wijzigen) --> Vandaar dat onderstaande stuk code niet gebruikt werd. - Dus nogmaals: Nu werkt het script gewoon goed.

Deze zit er trouwens inmiddels in:
date_default_timezone_set('Europe/Paris');

Ik vindt het echter niet kunnen dat (zelfs op een Shared hosting) instellingen worden gewijzigd voor één user en de anderen beïnvloeden. (Ik weet dat het normaal is op een shared hosting, maar een melding vooraf is waarschijnlijk teveel gevraagd? - Zet die users dan op een aparte server?)

Hetzelfde geldt voor updates van PHP versies (5.3).
(Zonder voorafgaande melding of, en wanneer die zal gebeuren)
Het hele boeltje kon achteraf worden teruggezet omdat er veel mensen problemen mee ondervonden.
(Inclusief wij - 1 deprecated functie die inmiddels is vervangen)

Aangepast op 26-06-2011 16:44 door Dries Van D.
   Richard O., Particulier
26 jun 2011 17:07 
Zoals al meerdere mensen hebben aangegeven dient het script zelf voor de tijdzone te zorgen. En ja, het was niet zo handig van je hoster.

PHP updates zonder aankondiging vind ik inderdaad kwalijk, zeker 5.1 => 5.3 maakt veel stuk. Al is het ook een beetje een PHP issue, de verschillen zijn zo groot dat het beter PHP 6 had kunnen heten.

@ Richard: Indien je server goed ingesteld is van de start aan en er niets meer aan gewijzigd wordt lijkt het me sterk dat er plots pannes beginnen opduiken. (Behalve qua hardware/stroom/verbinding)

Nou, dat zijn er al drie.
- Hardware
- Stroom
- Verbinding
Doe ik er nog eentje bij. Veiligheidslekken.

Overigens, het script deed reeds 2 jaar perfect wat het moest doen - Jouw uitleg dat het een slecht script is klopt dus niet helemaal.

Tja. Ik zeg, het script is al na 2 jaar stuk.
Het script werd geschreven met het idee dat de server-instellingen niet zouden wijzigen

Een goed script leunt niet op aannames maar zorgt zelf dat zaken goed geborgd zijn.

Maar ga gerust je gang, host je eigen script op je eigen server. Zal niet de eerste keer zijn dat er bij het installeren van de broodnodige veiligheidsupdates ook ineens iets stuk gaat in een tijdzone.

Het scheelt dan in ieder geval dat je niet hoeft te aarzelen wie de schuldige is

Aangepast op 26-06-2011 17:07 door Richard O.
   T. Verhaeg, Real Websolutions
28 jun 2011 13:50 
Wanneer er op de server juist gebruik gemaakt wordt van NTP i.c.m goed beheer zou dit eigenlijk niet moeten kunnen. Desalniettemin is het hardcoden van een tijdzone in het script ook wat vergaand.

Richard O., Particulier
28 jun 2011 14:13 
Euh.

NTP bepaalt de UTC tijd en niet de tijdzone, en dat lost hier dus helemaal niks op.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed