Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende 51 - 58 van 58

T. Verhaeg, Real Websolutions
18 jun 2011 15:15 
@Joep:
Bleek dus geen probleem van WP te zijn.. Ik draai gewoon op de nieuwste versie zonder een change aan de configuratie van WP.

Joep Dohmen, JMD Hosting
18 jun 2011 15:25 
Lijkt me sterk Tom. Ik heb toch wel degelijk gewoon de laatste versie geupload. Wat heb jij anders dan?

Roger O., Kliq Internet
18 jun 2011 15:37 
Ik ga er verder niet meer tussen zitten maar voor mij als gebruiker is het geen WP probleem maar een hosting probleem. WP gaat nml pas raar doen als ik naar een andere hoster overstap.

Dat is mijn logica dan hoor.

Joep Dohmen, JMD Hosting
18 jun 2011 15:42 
Ik ben toch benieuwd wat er dan bij Tom anders is. Hij heeft of iets aan zijn serverconfiguratie gedaan, of iets aan Wordpress. Een kale server met Wordpress geeft namelijk niet het gewenste resultaat. Hoe dan ook, het feit dat we zo'n moeite moeten doen geeft aan dat er voor Wordpress nog een mooie taak is weggelegd alles gebruikersvriendelijker te maken.

T. Verhaeg, Real Websolutions
18 jun 2011 15:47 
@Joep:
Als je wilt weten welke technieken ik gebruik, kan je me een mail sturen daarover. Ik ga zulke technieken niet tot in de detail plaatsen op een forum.

Joep Dohmen, JMD Hosting
18 jun 2011 15:48 
Ok, dan doe ik dat. Ik ben wel benieuwd.

L Bakker, Particulier
18 jun 2011 17:58 
De meest makkelijke verklaring voor dit alles zou iets zijn als mod_suid.

Standaard draait een apache onder een user nobody/http/apache (afhankelijk van de distro) en met deze rechten mag je dus niet in de folders van een user schrijven. Met een mod_suid werkt de apache onder de uid van de user van de betreffende website. Omdat apache onder de uid van de user werkt, mag die nu wel de installaties/updates van WP in die folder doen, zonder meteen alles op 777 te moeten hebben staan.
Ook ik kan hier namelijk 'gewoon' WP admin interface gebruiken voor het uploaden van plugins en/of themes (of uberhaupt gewoon een update doen) zonder verder gegevens in te vullen.

En voordat iedereen nu zomaar mod_suid gaan installeren.. zonder een gedegen configuratie heeft mod_suid een zelfde effect hebben als een chmod 777 wat betreft de security.

Hoe dan ook, het feit dat we zo'n moeite moeten doen geeft aan dat er voor Wordpress nog een mooie taak is weggelegd alles gebruikersvriendelijker te maken.

Het geheel heeft weinig te maken met WP. Maar het de (security) instellingen van de onderliggende server/services.. dat heeft weinig met WP te maken.

Aangepast op 18-06-2011 18:01 door L Bakker
   Versio, Versio
18 jun 2011 23:28 
Roger,

-Als ik de htaccess aanpas zoals Versio zegt dan krijg ik een internal server error

Je moet er op letten dat je map 'domains' geen permissie 777 heeft en de map 'domein.nl' in de map 'domains' ook geen permissie 777 heeft maar permissie 755 wanneer je deze fix toepast (heb je waarschijnlijk gedaan in de hoop dit probleem op te lossen). Anders krijg je inderdaad een internal server error.

Geert-Jan van H., Particulier
18 jun 2011 23:43 
Ben eigelijk ook wel benieuwd. Omdat het toch nodig was, heb ik ook de laatste WP gedownload, geïnstalleerd, en gaan met die banaan.

Er zit wel een verschil in de PHP configuratie, draai je CLI of CGI? Dat neemt namelijk een belangrijk verschil in met de CHMOD regels die WP standaard voorschrijft.....

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed