Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 19 van 19

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
24 mei 2011 12:49 
Misschien moet je ons eens voorzien van wat meer informatie, want het product is wel sterk afhankelijk namelijk van het feit of je het wel of niet thuis wil laten bezorgen.

Het feit dat je aangeeft geen extra bezorgkosten te hoeven rekenen is dan in mijn ogen weer een voordeel.

Jij zegt het word iedere dag gegeten, dan denkt men al snel aan brood, dit kan zeer interessant zijn om thuis geleverd te krijgen uiteraard. Maar ik vraag me dan nog een paar dingen af...

1. Sluit je een deal met een bakker waarbij jij x.xx inkoop betaald en je dus je eigen verkoopprijs kan bepalen?

2. Koop je meer in dan je nodig hebt of precies hetgeen je gaat leveren? (Indien meer, bij wie kan je het overschot dan kwijt?)

3. Wanneer word het brood dan geleverd, 's morgens heel vroeg of kom je op afspraak langs?

4. Hoe ga jij een zeer grote klantenkring voorzien van het brood binnen een bepaalde tijdslijn? (zelf, personeel, etc?)

Misschien ben je op dit idee gekomen door een aflevering afgelopen week op TV want daarin werd een leuk voorbeeld gegeven over een knul die biologische groente aan huis bezorgt met een bakfiets. Hij pakte zo'n 60 euro per uur maar dat was puur op basis van de bezorgkosten en dan had hij nog een kleine marge op de producten, had een deal met een lokale winkel gesloten hierover.

Ik geef nu even brood aan als voorbeeld omdat het al genoemd werd en bijna iedereen het iedere dag eet. Maar je kan natuurlijk de vragen op ieder willekeurig product toepassen.

Marktonderzoek doen is iets wat je kan doen maar als jij zeker weet dat je product goed is en jij jezelf in de markt kan zetten dan is dat niet eens noodzakelijk.

Advertentie
iDEAL nodig voor je Magento webwinkel? Dat kan via TargetPay.com!
Download gratis de Magento plugin en binnen 10 minuten kunnen je klanten betalen met iDEAL...
TargetPay is de goedkoopste met slechts 49 cent transactiekosten. Geen set-up of maandkosten en gratis wekelijkse uitbetalingen!
Lees verder...
   Jeroen H., Jhinfo.nl
24 mei 2011 13:32 
iets om niet te vergeten is hoe kan de consument betalen bij je
moeten ze een bestelling doen op internet en die lever je uit of kan de klant op de bakfiets bij je afleveren. niet als kritiek maar wel een puntje over na te denken

Als je het wilt gaan doen neem eerst 1 wijk in de buurt ga bij het wijkcentrum staan en vraag het gewoon aan de mensen in die wijk, je kunt beter klein beginnen en dit in de loop van het jaar gaan uitbreiden na een grotere hoeveelheid.

Egbert vd W., Particulier
24 mei 2011 14:48 
@ alexander,

1, IK sluit een deal met de bakker waarbij ik mijn eigen verkoopsprijs kan bepalen maar bijna niet wil afwijken van zijn huidige verkoopsprijs.

2, Mensen kunnen bij mij bestellen, ik mail het s,avonds door en haal het de volgende ochtend, heb geen voorraad ofzo dus.

3, IK zou dan s,morgens beginnen met bezorgen bij niet thuis kan ik het aan de deur hangen, onder een carport zetten enz vaak in overleg.
Weet dat het bij andere bezorgers al zo gebeurd jaren.

4, IK ga het eerst zelf bezorgen, zit incl buitendorpen in een gebied van max 60.000 mensen, en desnoods zoek ik personeel maar zo,n vaart zal dat niet lopen niet iedereen zal van mijn dienst gebruik maken.

Ben niet op het idee gekomen door de tv, heb het programma wat je bedoeld overigens wel gezien maar was hier toen al mee bezig.
IK heb een kennis dat tevens een van mijn leveranciers is voor een van mijn webshops die zijn bedrijfje net verkocht heeft.

@ Jeroen.

DE klant kan contant betalen of maandelijks een factuur geven zodat ze per bank betalen.
Klant kan bestellen via internet en de producten zien, ervaring van andere bezorgers is dat ze dat eenmalig doen en de daarna zeggen ik wil graag elke week 3 broden hebben, iederen eet vaak het zelfde brood en de zelfde hoeveelheid per week.

IK wil eerst mijn hele woonplaats laten flyeren, heb geinformeerd dat het 18000 brievenbussen.

Maarten M., Particulier
24 mei 2011 15:05 
Dus we hebben het definitief over brood? Bij ons hier heb je een bakker die het aan huis levert, en die doet op zich prima zaken heb ik het idee. Daar kun je dus wel een boterham mee verdienen ;)

Zou wel oppassen met die factuur per maand... niet iedereen is zo vlug met betalen als je graag zou willen.

Maarten S., Rinada Entertainment
24 mei 2011 15:14 
Ik zou de kosten van een onderzoek tegen over de kosten van je project zetten. De kosten van je project (website/flyerers e.d.) zouden veel groter moeten zijn dan die van het onderzoek wil ik een onderzoek laten doen.

Kost het project een paar honder euro dan zou gewoon de proef op de som nemen.

Verder opbouwende feedback: Ikzelf heb dyslexie maar ik zie veel taalfouten en foute zinsconstructies in je posts. Verbeter je spelling of laat iemand je teksten nakijken als je het project opstart. Als mensen zaken met je willen doen moet je wel betrouwbaar overkomen en taalgebruik is daar erg belangrijk in.

Richard O., Particulier
24 mei 2011 15:29 
In plaats van het wiel opnieuw uitvinden gaan we het eens omdraaien.
IK wil een ebzsorgdienst op starten in mijn regio waarvan ik wet dat ze in NL al bestaan en succesvol zijn.

IK weet alleen niet of mijn regio zit te weachten op zo,n bezorgdienst, ze kunnen het namelijk ook zelf ophale. BIj mij hebben ze het voordeel van thuisbezorgen tegen de zelfde kosten als de winkel.
Is er iets anders in jouw regio, als in die andere regio's ? Kortom heb je aanleiding om te denken dat er specifieke omstandigheden zijn die het niet haalbaar maken in jouw specifieke regio?

24 mei 2011 15:49 
@ Maarten, wat ik hoor van andere is dat het merendeel contact betaald, je kan ze bv na een maand de factuur geven en vragen of ze willen betalen bij de volgende levering, wat een week later is.

@ Maarten, mochten er nu spel fouten inzitten dan komt dat door mijn snelle manier van typen. Ben op forums niet altijd nauwkeurig maar dat zegt niets over hoe de teksten op mijn website of bv een flyer.

Project zal incl website, flyer laten maken, laten drukken en verspreiden rond de 6 a 700 zijn.

@ Richard, Enige reden die ik kan bedenken ten opzichte van andere bezorgers is mijn regio. Degene die ik ken zitten allemaal in een gebied met plus 100.000 inwoners (nog voorzichtig aangehouden). Met een straal rondom mijn woonplaats kom ik op max 60.000 inwoners.

Andre W., Unicmedia
25 mei 2011 08:52 
@Egbert
Een snelle manier van typen is ook voor ons niet erg prettig, alhoewel ik van mening ben dat snel typen niet de reden is om zinnen niet af te maken.

Ontopic:
Ik zou zeggen, probeer het gewoon. Wie niet waagt, wie niet wint.

Aangepast op 25-05-2011 08:52 door Andre W.
   Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
25 mei 2011 12:35 
Enige reden die ik kan bedenken ten opzichte van andere bezorgers is mijn regio. Degene die ik ken zitten allemaal in een gebied met plus 100.000 inwoners (nog voorzichtig aangehouden). Met een straal rondom mijn woonplaats kom ik op max 60.000 inwoners.

Dit zou geen grote belemmering mogen zijn, het enige verschil zou kunnen betekenen dat je een kleinere vijver hebt om te vissen dit zou je feitelijk 40% minder aan klanten kunnen opleveren tegen collega's in andere plaatsen maar hierbij is het denk ik meer een kwestie van je inzet en manier van adverteren.

Persoonlijk, indien het om brood zou gaan zou ik er als klant zeker wel baat bij hebben om af te nemen. Maar dit zou even goed gelden voor AGF producten. Het is handig als dit thuis bezorgt zou worden.

25 mei 2011 12:59 
IK laat zaterdag twee dames in ons winkelcentrum bewoners drie kleine vragen stellen.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed