Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 17 van 17

J. van Grouw, Particulier
14 mei 2011 17:54 
Moppen zijn gewoon gemeengoed lijkt mij. Wie zou je moeten aanklagen?

Paul Suk, Particulier
14 mei 2011 17:59 
Moppen zijn gewoon gemeengoed lijkt mij. Wie zou je moeten aanklagen?

Dit is misschien deels waar, sommige moppen zijn zo simpel en algemeen bekend dat het niet te herleiden valt naar een bepaald persoon.

Er rust daarentegen wel auteursrecht op; wanneer jij dit alles kopieert dan kan je zeker problemen krijgen. Zoals al eerder geopperd werd in dit topic is het ook niet staan om delen van een databank over te nemen, dit zou in dit geval ook nog wel eens van toepassing kunnen zijn.

Mijn advies; kopieer niets rechtstreeks van een andere website.

J. van Grouw, Particulier
14 mei 2011 19:35 
Dus als ik alle moppen van de wereld indexeer mag niemand deze zomaar meer gebruiken? Ik zou me weinig zorgen maken, zo kun je overal wel een probleem in zoeken.

Paul Suk, Particulier
14 mei 2011 23:37 
Dus als ik alle moppen van de wereld indexeer mag niemand deze zomaar meer gebruiken? Ik zou me weinig zorgen maken, zo kun je overal wel een probleem in zoeken.

Dat is niet wat ik zei. Als jij een verzameling samenstelt van moppen dan mag niemand delen van jouw verzameling zomaar overnemen. Dat is het principe van het databankenrecht.

Jop Peters, Mastercoding
15 mei 2011 09:29 
En je hebt daarnaast een substantiële investering moeten doen, anders kun je niet eens spreken van een databank.

Daarnaast blijft het auteursrecht op de moppen onverlet (je had de databank dus niet eens mogen aanleggen) en de moppen mogen nog steeds niet gebruikt worden omwille van het auteursrecht dat er al op zat.

--edit--
Het belangrijkste is misschien nog wel dat je inderdaad duplicate content krijgt, ook al is dat natuurlijk totaal niet juridisch van aard.

Aangepast op 15-05-2011 09:29 door Jop Peters
   M. de Graaff, Madegra-Media
15 mei 2011 09:31 
Waar zou ik dan de moppen vandaan kunnen halen?

Maarten S., Rinada Entertainment
16 mei 2011 08:17 
Er spelen verschillende dingen door elkaar volgens mij.