Als ik een token wil verstrekken zie ik ook de gegevens van de klant op het scherm staan die ik vervolgens controleer met de naam en e-mailadres van degene die erom vraagt. Ik heb nog nooit meegemaakt dat iemand zich voordoet als iemand anders. Wel dat iemand namens mijn klant om de token vraagt, in dat geval mail ik de token naar het e-mailadres die bij mij in de administratie staat. |
|
Wij ook, alleen als een derde persoon zegt het token op te vragen vanwege wat dan ook dan bellen wij de klant in kwestie op om dit even na te vragen. Wij verstrekken alleen dit soort informatie aan de klant zelf.
Onlangs had ik zo'n situatie, een persoon van een VOF verzocht tokens toe te sturen van enkele domeinen omdat de contact persoon even een weekje weg was kon deze het niet doen, na ze een paar keer weggestuurd te hebben met de mededeling dat alleen de contactpersoon deze gegevens kan krijgen (mede omdat de persoon in kwestie niet onder genoemde bedrijfsnaam geregistreerd staat bij ons).
Vervolgens krijg je te horen dat ze ook bevoegd zijn bla bla bla. Toen heb ik SIDN zelf even gebeld om te vragen wat we het beste konden doen, poot stijf houden of het token verstrekken, ook SIDN had hierbij zijn bedenkingen vooral wanneer de woorden VOF en bevoegdheid vielen. Ook SIDN adviseerde ons om niks te wijzigen aan onze procedure.
Uiteindelijk kwam de aap uit de mouw en bleken de vennoten een meningsverschil te hebben over de bedrijfsvoering en wou de ene de domeinen dus even verhuizen...
Het is als host gewoon opletten en ik denk dat je de opmerkelijke gevallen er wel tussenuit haalt. En daarnaast kunnen we als registrars tegenwoordig ook het token resetten wat wel weer een plus punt is! Althans bij de update half mei...