Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 41 - 47 van 47

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
17 mei 2011 10:53 
En waar moet je op wachten ?

Advertentie
Micropayments via 0900, Premium SMS en iDEAL. Kijk op www.targetpay.com voor de beste uitbetalingen en eenvoudige API!
   Ivan Zuev, Particulier
17 mei 2011 18:14 
Wel ik heb gebeld en ik zei dat mijn producten in beslag zijn genomen.
meneer vroeg aan mij wat het afkomst was, ik zei china. die antwoorde dan iets van meeste producten van china zijn namaak en deze worden in beslag genomen en niet teruggegeven. en dat ik moest wachten op een brief.

Anyway, waarschijnlijk worden ze in beslag genomen, nu gewoon wachten op een brief en eventueel boete

Jacob S., JS-Systems
17 mei 2011 18:37 
Hmmm, beetje vreemd, je probeert hier de boel op te lichten, en vraagt ons hoe je het beste om kunt gaan met deze scam.

Je maakt bewust misbruik van merknamen, en gaat ze waarschijnlijk verkopen? Ging je hierbij ook vermelden dat ze nep waren? Wat uiteraard verboden is.

Hopelijk heb je je lesje geleerd, en mocht je nog een boete krijgen, volkomen terrecht.

Ivan Zuev, Particulier
17 mei 2011 19:00 
@Jacob S.

Eerst topic overlopen, dan reageren. ik ben niet van plan om 10x hetzelfde te zeggen.

Robin Ponne, Particulier
17 mei 2011 20:22 
Er zijn een aantal zaken die meespelen bij het importeren van goederen in een douane unie (de europese unie is een douane unie). Aller eerst heeft de douane een aantal functies. Daar vallen onder andere onder de bewakings functie en de heffings en innings functie. De douane controleert standaard alle producten die binnen komen en kijken daarbij of alle wettelijke verschuldigde heffingen zijn betaald.

Het gaat hier om goederen welke uit een 3e land komen. In europa wordt de eigen markt beschermd en dat betekent dat goederen niet onder een marktprijs verkocht kunnen worden. Het gaat hier om ray ban zonnebrillen welke hier een veel hogere prijs hebben dan het bedrag wat jij er voor betaalt heb. Om ervoor te zorgen dat onze markt niet kapot gaat komt er een heffing bovenop. Ook wel anti dump heffing genoemd. Dit zorgt ervoor dat de producten automatisch duurder worden en dat je ze net zo goed in Nederland of Belgie had kunnen kopen. Hiervoor heb je dit formulier gekregen om de verschuldigde bedragen te betalen.

Het kan zijn dat je de producten helemaal niet meer krijgt omdat ze aangegeven staan als echt terwijl ze dat niet zijn. Dan krijg je gewoon simpelweg een boete. Het nadeel voor je is dat het hier om een handels eenheid gaat.

Aangepast op 17-05-2011 20:24 door Robin Ponne
   Jacob S., JS-Systems
17 mei 2011 21:32 
En om terug te komen op je met elke consument alles weten.

Na goedkeuring moet een wet nog worden afgekondigd. Dit gebeurt door de uitvoerende macht. Een wet is slechts afdwingbaar nadat deze werd openbaar gemaakt in een publicatieblad dat hiertoe werd ingericht door de overheid. Het beginsel elke burger wordt geacht de wet te kennen houdt niet in dat alle burgers zouden te weten wat er in alle wetten staat maar het is de juridische fictie dat na de reguliere afkondiging van de wet eenieder geacht wordt daarvan kennis te hebben kunnen nemen. Onbekendheid met het bestaan of de inhoud van de wet vormt dus nooit een verontschuldiging voor overtreding van die wet en kan ingeval van strafbepalingen dus ook niet leiden tot straffeloosheid.

(Log in om link te zien!)

En de basis van copyright en merkrecht, is denk ik voor de meeste mensen algemene kennis.

Richard O., Particulier
17 mei 2011 23:13 
@TS wanneer heb je gehoord dat ze in beslag zijn genomen dan?

Ivan Zuev, Particulier
17 mei 2011 23:44 
Ik heb dus een brief gekregen zoals vermeld in mijn eerste post.

Deze heb ik dan verstuurd. (is al zo'n 2 weken geleden gebeurt)
Vorig week heb ik hen opgebeld om te vragen hoe het zit... maar die meneer daar weet van niets en zij "Waarschijnlijk zal het in beslag genomen worden"
maar ofdat het al gebeurd is weet ik niet... ik moet gewoon een brief afwachten. en dat ben ik ook van plan..

- update 19 Mei

Toevallig vandaag nog brief van de post ontvangen
(Log in om link te zien!)

Ik moet dus alleen taksen betalen.

- update 22 Mei
Producten ontvangen

Aangepast op 22-05-2011 18:14 door Ivan Zuev

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed