Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 20 van 20

Bram R., Particulier
21 apr 2011 19:19 
Erwin, die google panda update is al van enkele weken geleden. Dacht ik ook eerst aan. Maar de panda update ging toch vooral over niet unieke content? Mijn site was volledig uniek?

Alex K., Particulier
21 apr 2011 19:50 M 
Panda komt nog! Rake klappen gevallen in vs.

Bram R., Particulier
21 apr 2011 20:02 
Ik heb al heel wat opgezocht over de Panda update.. maar dat is toch voor sites met content dat niet uniek is? Of zie ik dat fout?

Richard O., Particulier
21 apr 2011 20:26 
Ja dat klopt Bram. En volgens mij alleen op Engelstalige sites.

Stuur me even een PM met de URL.

Wesley H., Max24.nl
21 apr 2011 20:59 
Ben benieuwd of sites als Kieskeurig.nl etc nu eindelijk eens hard aangepakt worden. Tevens zou ik zoals gezegd nog even afwachten inderdaad.

Richard O., Particulier
21 apr 2011 22:21 
Ik heb de URL van Bram gekregen en wat onderzoek gedaan.

* Site is een .be domein met PR5

* Site bevat unieke content.

* Layout is niet geweldig, oogt als MFA (maar door de unieke content wil ik het niet zo noemen) Bevat wel 3 zeer strategisch geplaatste adsense blokken op elke pagina.

* Site bevat vrijwel geen uitgaande links, enkel naar 1 toplist.

* De site scoort op posities tussen de 45 en 60 op keywords die voorheen nummer 1 posities bezetten. Ook een zin van de site nemen en die in google.be mikken levert een plek op pagina 6 van de search results op.

* Er zijn slechts 36 inkomende links volgens Yahoo Site Explorer. Van deze 36 backlinks tel ik 1xPR6, 2xPR5, 6xPR4, 5xPR3 en in de top 10 daarvan tel ik al 5 of 6 startpagina dochter sites. Kortom een zeer eigenaardig en onnatuurlijk backlink profiel.

Alles opgeteld houd ik het op een "-50 paid link penalty". Dat komt er op neer dat het vermoeden bestaat dat je je mooie positie te danken hebt aan gekochte links met hoge PR en/of links uit "directory listings" (lees startpagina dochters).

Ik denk dat je het beste een reconsideration request kan doen met het betoog dat je echt geen links hebt gekocht. Maar ik adviseer je sterk om een natuurlijker linkprofiel te gaan bouwen. Mensen linken niet uit zichzelf naar jouw pagina en dat is op den duur dodelijk - zoals je nu meemaakt.

Aangepast op 21-04-2011 22:23 door Richard O.
   Bram R., Particulier
21 apr 2011 22:41 
Beste Richard,

Heel erg bedankt voor deze mededeling. Eerst wil ik even melden dat deze backlinks helemaal niet aangekocht zijn. Kan u mij vertellen waarom ik nu pas een pinalty krijg (moest dat de reden zijn) en bv niet 2 jaar geleden?

Update:

Ik heb een 4tal verschillende hosting pakketten bij 4 verschillende leveranciers. Nu zie pas zie ik dat al mijn sites op één bepaalde hosting op de zelfde dag een pinalty gekregen hebben. Zou er dan eventueel sprake zijn van een IP pinalty?

Aangepast op 22-04-2011 09:16 door Bram R.
   Erik G., Particulier
22 apr 2011 13:43 
Heel erg bedankt voor deze mededeling. Eerst wil ik even melden dat deze backlinks helemaal niet aangekocht zijn. Kan u mij vertellen waarom ik nu pas een pinalty krijg (moest dat de reden zijn) en bv niet 2 jaar geleden?

Resultaat uit het verleden geeft geen garantie voor de toekomst. Google scant niet permanent alle sites op problemen. Het kan dus een hele tijd duren voordat je een penalty krijgt. Daarnaast kan er iets kleins veranderen op je site of in het algoritme waardoor je ineens toch over de grens heen gaat.

Ik heb een 4tal verschillende hosting pakketten bij 4 verschillende leveranciers. Nu zie pas zie ik dat al mijn sites op één bepaalde hosting op de zelfde dag een pinalty gekregen hebben. Zou er dan eventueel sprake zijn van een IP pinalty?

Ik heb zojuist de URL in de reverse domain IP check van (Log in om link te zien!) ingevuld.

Hier krijg ik de melding dat een aantal websites op die server explicit content vertonen en dat dit gevolgen kan hebben voor web filter software en de ranking van alle websites op die server. Het zou kunnen dat je website schade ondervindt van die andere website.

Daarnaast kan het natuurlijk ook zo zijn dat je die 4 websites onderling gelinkt hebt en dat Google je om die reden een penalty geeft. Is dit het geval dan kun je overwegen de websites van elkaar los te koppelen. (edit: ik kwam op die server een van je andere sites tegen en die herkende ik doordat deze dezelfde opzet en template heeft. Wellicht heeft Google alle websites op die server extra streng bekeken en gedacht dat het onfris is dat deze Adsense sites zoveel op elkaar lijken.)

Je zou kunnen proberen van server te wisselen en vervolgens een tijdje te wachten en/of een reconsideration in te dienen. Laat de situatie in ieder geval niet te lang bestaan. HOe korter je websites met spam en internet ellende geassocieerd wordt hoe beter.

NB: aangezien je bezoekers ingestort zijn en misschien ook je inkomsten kun je overwegen om je adsense tijdelijk te vervangen door andere reclame en deze 4 websites in je Adsense filtering uit te sluiten. Als google je een penalty geeft voldoe je blijkbaar niet meer aan de webmaster kwaliteits richtlijnen. De webmaster richtlijnen zijn 1 van de voorwaarden die in de Adsense voorwaarden staan. Zo kan het gebeuren dat je via een omweg ook in overtreding van de Adsense voorwaarden bent en dan zou je op de lijst kunnen komen voor een ban. Hoe groot dit risico in de praktijk is weet ik niet. Desalniettemin, als je weinig inkomsten hebt van die paar sites zou ik zelf het risico niet nemen.

Aangepast op 22-04-2011 13:47 door Erik G.
   Richard O., Particulier
22 apr 2011 14:50 
Hier krijg ik de melding dat een aantal websites op die server explicit content vertonen en dat dit gevolgen kan hebben voor web filter software en de ranking van alle websites op die server. Het zou kunnen dat je website schade ondervindt van die andere website.
Ach, Amerikaanse onzin. Ik heb nog nooit gehoord van websites die slechter ranken omdat er ook adult op dezelfde server staat.

Als google je een penalty geeft voldoe je blijkbaar niet meer aan de webmaster kwaliteits richtlijnen. De webmaster richtlijnen zijn 1 van de voorwaarden die in de Adsense voorwaarden staan. Zo kan het gebeuren dat je via een omweg ook in overtreding van de Adsense voorwaarden bent en dan zou je op de lijst kunnen komen voor een ban
Erg vergezocht en ik heb nog nooit zoiets gehoord. Beschouw Google-de-zoekmachine en Google-AdSense maar als 2 aparte bedrijven.

Erik G., Particulier
22 apr 2011 17:08 
Als google je een penalty geeft voldoe je blijkbaar niet meer aan de webmaster kwaliteits richtlijnen. De webmaster richtlijnen zijn 1 van de voorwaarden die in de Adsense voorwaarden staan. Zo kan het gebeuren dat je via een omweg ook in overtreding van de Adsense voorwaarden bent en dan zou je op de lijst kunnen komen voor een ban

Erg vergezocht en ik heb nog nooit zoiets gehoord. Beschouw Google-de-zoekmachine en Google-AdSense maar als 2 aparte bedrijven.

Voldoen aan de google webmaster richtlijnen staat expliciet genoemd in de Adsense voorwaarden. Het risico in de praktijk is iets anders natuurlijk. Met Google is het echter lastig communiceren en weet je het nooit zeker.

Ach, Amerikaanse onzin. Ik heb nog nooit gehoord van websites die slechter ranken omdat er ook adult op dezelfde server staat.

Het is in ieder geval een van de verbindende factoren die de 4 websites met penalty verbinden. Het backlink profiel is een ander smoking gun. Of toch de farmer update.

Richard O., Particulier
22 apr 2011 17:10 
Of toch de farmer update.

Farmer/panda update heeft alleen sites met niet unieke content geraakt en is bovendien alleen uitgerold in engelstalige gebieden.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed