Het klopt inderdaad dat andere bedrijven dit ook gebruiken, dit heb ik ook als argument ingebracht maar dit vond deze persoon niet er toe doen. Ik heb nu per post de uiteindelijke conclusies gekregen:
In enkele gevallen maakt de belastingplichtige (ik dus), wanneer bijvoorbeeld de verleende dienst nauwkeuriger bij hemzelf bekend is dan bij de dienstverrichter, zelf de facturen op. Dit wordt ook wel "selfbilling" genoemd. Dit is toegestaan bij elektronisch factureren, mits de factuur voldoet aan de wettelijke voorschriften. Belastingplichtige plaatst daarbij ten onrechte de omschrijving "creditfactuur" op de aan hem gerichte kostennota. Omdat er geen sprake is van correctie van een eerder uitgereikte factuur is dit niet toegestaan. |
|
En in de conclusie verder:
De vermelding "creditfactuur" wordt voortaan alleen op de factuur geplaatst als deze betrekking heeft op een eerder uitgereikte factuur, dus niet meer bij het zogeheten "selfbilling". |
|
Ik weet nog niet helemaal wat ik hierop ga reageren. Ik ben nu momenteel niet heel actief meer bezig met deze creditnota's wat ik in het verleden wel was, maar het lijkt me duidelijk dat ik de conclusie niet deel.