Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 17 van 17

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
24 feb 2011 19:12 
Een afspraak via email of mondeling is een afspraak ik schat je kansen groot. Wij werken tegenwoordig met van Hoek en Partners deze benaderde ons vorig jaar en gezien wij niet tevreden waren met de incassobureau´s die we toen gebruikte hebben we een proefballonnetje gedaan met succes.

Voor 1 euro per dossier sturen ze ook nog een LAB (Laatste Aanmanings Brief) zodat je klant niet direct aan de hoge incassokosten vast zit, echter is dit een optie en dus geen verplichting. Je betaald voor je dossiers verder niks.

De website van van Hoek en Partners is (Log in om link te zien!)

Onze ervaring is dat ze 95% van alle ingediende incasso's weten te incasseren en dat vind ik vrij hoog, in het verleden mochten we blij zijn met een 80%.

Advertentie
Micropayments via 0900, Premium SMS en iDEAL. Kijk op www.targetpay.com voor de beste uitbetalingen en eenvoudige API!
   Marcello D., Particulier
25 feb 2011 10:06 
Een afspraak is niet altijd een afspraak. In het verleden heb ik ook klussen gedaan voor Mkb (voor mijn freelance tijd zo'n 6 jaar geleden) en dan bereken je gewoon je uurloon voor het werk wat je gedaan hebt. Was ook een mondelinge afspraak en per email afgesproken wat er gedaan moest worden. Uiteraard zonder contract, omdat het een kleine klus was (echter wel een bedrag van 1200 euro) voor een exchange server en linux server die her gestructureerd moest worden. Achteraf betaalde de klant niet en uiteraard kwam de incassobureau met de mededeling dat er niet betaald word, omdat hij als reden opgaf "wanprestatie" zo doende kwam de klant er nog mee weg terwijl de servers tot de dag van vandaag nog steeds draaien. En nee het was geen kleine incassobureau hele grote zelfs. Wel heb ik geluk dat ik een voorschot vroeg van 600 euro (de helft dus).

Richard O., Particulier
25 feb 2011 11:44 
Beetje apart Marcello, klant zou je in gebreke moeten stellen, concreet aangeven wat er niet in orde is en je redelijke termijn moeten geven om het op te lossen. Zo niet, moet ie gewoon betalen.

Marcello D., Particulier
25 feb 2011 11:47 
Beste Richard,

Kan wel apart zijn, maar het is toch de waarheid. Uiteraard is een incassobureau niks meer of minder dan een juridische dreigement en zoals je weet als je niet betaald gebeurd er verder weinig vooral voor een bedrag lager dan 4500 euro. Je kan ze hooguit naar een kanton rechter sturen en dan ga je veel kosten uit je eigen zak betalen en dan is nog de vraag of je nog wat rendement uit kan halen en de rechter bepaald wie er gelijk krijgt.

25 feb 2011 12:11 
Uiteraard is een incassobureau niks meer of minder dan een juridische dreigement en zoals je weet als je niet betaald gebeurd er verder weinig vooral voor een bedrag lager dan 4500 euro

Nou dat denk ik dus niet... wij gaan gewoon gerechtelijk. Goed van een kale kip kun je niet plukken maar ik heb alle zaken afgelopen jaren gewonnen. En eerlijk is eerlijk als klant ben je stom om het zover te laten komen want een 400 euro word al snel een 2000 euro met alle kosten er bij.

Richard O., Particulier
25 feb 2011 12:13 
@Marcello, als jij gewoon een goede rechtsbijstandverzekering hebt is er niets wat je tegenhoudt om gewoon naar de rechter te gaan... en als je zeker bent van je zaak dan is er ook weinig kans dat je verliest. Als er geen ingebrekestelling is geweest dan krijg je vrijwel zeker gelijk.

Marcello D., Particulier
25 feb 2011 12:19 
@Alexander,

In jou geval is het anders, omdat je een product en dienst aanbied waar je niet omheen kan draaien.

Voor maatwerk zoals design en ict dienstverlening kunnen mensen gaan zeuren dat het werk niet goed is en ontevreden zijn, dus geven zij op dat het wanprestatie is. Hier word uiteraard ook geen onderzoek gedaan, dus is het lastig te peilen wie er gelijk krijgt.

25 feb 2011 12:45 
Bij grote opdrachten de klant 50% vooruit laten betalen is mijn advies.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed