Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 20 van 20

W van den Brink, Particulier
19 feb 2011 17:36 
Dat is al die jaren alleen maar gezakt, 2% is tegenwoordig al veel.
Mijn ervaring is dat 2% juist laag is.

Maar hangt zeer sterk van het soort website af. Zo is bijvoorbeeld op een forum en op een profielen website de CTR over het algemeen erg laag. Ook op websites met veel terugkerende bezoekers is de CTR lager dan op websites waar een constante stroom van met name nieuwe bezoekers is.

Aangepast op 19-02-2011 17:36 door W van den Brink
   Emiel van Rossum, Particulier
20 feb 2011 13:00 
haal zelf ook veel hogere ctr's op een site waar mensen eigenlijk al vinden wat ze zoeken, dus is zeker mogelijk

Het punt met websites waarbij de ads hetgeen is wat voor bezoekers het interesantst is, is dat dat zonder twijfel MFA websites zijn. Als de content zo oninteressant is ten opzichte van de adsense banners, moet het wel een MFA site zijn. En google is actief MFA websites aan het opsporen en aan het blocken via zoekmachine of adsense. Het punt met een zeer hoge ctr is, is dat dit de makkelijkste manier is om die sites op te sporen.

Zie enkele leerzame links in dit kader:
(Log in om link te zien!) (notabene van topicstarter zelf)
(Log in om link te zien!)

Aangepast op 20-02-2011 13:02 door Emiel van Rossum
   Niels P., Particulier
20 feb 2011 13:07 
Emiel -
Die eerste link: ik kreeg een Google Penalty - geen Adsense ban. Mijn adsense account is nog steeds in gebruik en nog nooit problemen ondervonden betreffende de betaling. Ik ben nu wederom bezig met het opzetten van een netwerk. Na een maand tik ik wederom 250 + euro aan (ja, daar kruipt best veel werk ik). Ditmaal heb ik mijn lesje geleerd: opletten met interne linking en dergelijke.

Verder (wat ik opmerk)
- Belgen klikken liever op ADS. (dubbele CTR)
- CTR van 10% is voor mij een normaal iets. 15% is zeer goed en boven de 20, dan verwijder ik ook wel een ads-blokje ofzo. Nog nooit problemen ondervonden met deze werkwijze.
- Content en ADS passen gewoon goed bij elkaar. Bij een site over simulaties/offertes van leningen verschijnen er ADS 'Cofidis lening'. Het spreekt voor zich dat de bezoeker dan rapper geneigd is om te klikken.

Aangepast op 20-02-2011 13:12 door Niels P.
   Richard O., Particulier
20 feb 2011 13:48 
@Emiel: ik wil wel enige nuance toevoegen aan jouw posts. De verwijzing naar het tweede topic vind ik vreemd. Daar wordt een bepaalde situatie beschreven en er is geen aanleiding om deze site in verband te brengen daarmee. Op die manier kan je aantonen dat elke site MFA is puur door naar dat topic te verwijzen?

Tweede is, als deze site echt MFA is en Google de CTR gebruikt om deze sites op te sporen - wat allemaal best zou kunnen - dan zou deze site toch allang gebanned moeten zijn?

Just W., Particulier
20 feb 2011 16:39 
emiel: De site waar ik over praat is duidelijk geen mfa spamsite. Unieke content en men vindt wat men zoekt op mijn site zoals ik al zei en dan heb ik het niet over ads.

20 feb 2011 18:52 
emiel: De site waar ik over praat is duidelijk geen mfa spamsite. Unieke content en men vindt wat men zoekt op mijn site zoals ik al zei en dan heb ik het niet over ads.

MFA betekend niet dat het een spamsite is met niet-unieke content. Een MFA site kan net zo goed unieke content hebben. Verder is het niet relevant of je in zoekmachines een penalty krijgt of dat je een adsense ban krijgt. (Beide lijken me ge'eigende middelen vanuit google om een mfa site aan te pakken)

Richard O., Particulier
20 feb 2011 18:57 
Verder is het niet relevant of je in zoekmachines een penalty krijgt of dat je een adsense ban krijgt. (Beide lijken me ge'eigende middelen vanuit google om een mfa site aan te pakken)

Dat is natuurlijk echt onzin. Nog los van het feit dat Google-de-zoekmachine en Google-AdSense behoorlijk los van elkaar opereren, is het helemaal niet effectief voor AdSense om een MFA site een Google zoekmachine-ban te geven. Een MFA site heeft in de regel naast het organische verkeer uit Google namelijk nog een aantal andere bronnen van verkeer (andere zoekmachines, gekochte traffic).

Aangepast op 20-02-2011 18:58 door Richard O.
   Just W., Particulier
20 feb 2011 21:29 
wat is er dan volgens jou (emiel) mis met een mfa site.
Als ik een concept bedenk wat nuttig is voor mijn bezoekers maar ik maak hem om met adsense geld te verdienen.. natuurlijk gaat google je daar niet voor afstraffen!

20 feb 2011 21:34 
Er is niet volgens mij iets mis met mfa, maar google vind het niet leuk. Hoe herken je makkelijk een mfa site? Hoe hoger de ctr hoe waarschijnlijker het mfa is, omdat de content blijkbaar dusdanig oninteressant is dat men liever op ads klikt.
Google heeft recent aangegeven mfa sites actief te gaan bestrijden, dus lijkt het me gezond verstand dat ze dit op een criterium zoals ctr doen.

Just W., Particulier
20 feb 2011 22:30 
redenatie die niet altijd opgaat, maargoed

Niels P., Particulier
20 feb 2011 22:35 
Om even in te pikken op de discussie:

Een jaar of 2-3 terug begon ik met adsense. Ik had toen een kleine niche site gemaakt. Financiële niche, identiek hetzelfde theme als de huidige site. Site had toen ook een CRT van ong. 15%. Na een jaar verkocht ik de site voor een leuk bedrag en vandaag de dag staat de site nog steeds hoog in Google (incl. adsense dus). Dus als die site 3 jaar kan overleven met een CRT van 15% (want ik denk niet dat de CRT plots - zonder reden - begint te dalen), dan denk ik dat de vrees voor een Adsense BAN hier wat ongegrond is.

Dus a.u.b. - genoeg nu over de CTR. Iedereen heeft blijkbaar een andere mening.

Laatste bod: 900.00 euro

Aangepast op 21-02-2011 18:37 door Niels P.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed