Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende 61 - 63 van 63

Gijs Bloemen, Particulier
20 jan 2011 22:18 
En ik ga niet alle documenten zoals offertes, facturen, notulen etc. op bigwobber.nl lezen om een goed beeld van dit project te krijgen dus ik blijf vooralsnog bij mijn ongenuanceerde mening dat ik denk dat de bedrijven die bij dit project betrokken zijn meer geld hebben ontvangen dan nodig is.

Dat zegt genoeg. Kunnen wij meteen stoppen met lezen. Ik vind dat je commentaar hebt op de website helemaal prima. Maar ook commentaar hebben op de bedrijven die eraan meegewerkt hebben zonder alle, beschikbare, documenten te lezen vind ik echt wel flauw.

Juist wij, mensen die handelen in websites, zouden moeten weten dat je aan de frond-end van een website geen prijskaartje kan hangen. Als het klopt wat de gemeente zei, dat bijvoorbeeld hun intranet bij in het pakket zit. Als die referenties van 90.000 kloppen dan begin je echt al wel over andere bedragen te spreken. Je kunt nooit beoordelen of iemand teveel geld voor iets gevraagd heeft zonder alle kosten tot in detail uit te spitten.

Robin B., Particulier
22 jan 2011 01:35 
Ach ik sta er niet meer van te kijken, zie vaak zat dit soort bedragen voorbij komen als het gaat om websites voor gemeenten, projectontwikkelaars etc.

4 ton is inderdaad een absurd bedrag, maar ja gemeentes doen voornamelijk zaken met grote gerenommeerde ict bedrijven die ivm personeelskosten en andere kosten sowieso al 10x zo duur zijn als de standaard webmaster hier.

Nu wil ik het niet goed praten maar je komt toch snel in de buurt van dat bedrag als je er veel (dure) personen bij gaat betrekken die allemaal een steentje bijdragen (lees: een stuk van de taart willen).

Ikzelf heb ooit eens zo'n discussie gehad met een vriend van mij die bij een groot ict bedrijf werkzaam is. Een standaard website die ik voor 1000 euro zo maken kostte bij hun gewoon 15.000 a 20.000 euro + belachelijke maandelijkse onderhoudskosten van 150 euro per maand.

Hij wist me te vertellen dat ze op zulke (kleine) projecten vaak bijna of geen winst genereerden wat mij op het eerste gezicht echt onmogelijk leek.

Maar ja als je je verdiept in de zaken merk je dat het bij een groot bedrijf toch heel anders werkt kwa kosten. Werkelijk alles moet worden meegerekend in de prijs, waardoor de kosten snel stijgen.

Kortom 4 ton klinkt schrikbarend hoog, maar zonder een goed beeld van alle kosten kan je eigenlijk niet zeggen of dit teveel of te weinig is.

Matthijs Huisman, Huisman Drukwerk BV
22 jan 2011 10:45 
Nog een reden dat ze grote bedrijven de opdracht geven is dat het vaak zo is dat er meer mensen zijn die alles van een project weten. Mocht er 1 iemand uitvallen, wordt het overgenomen. Wanneer het door een eenmanszaak/klein bedrijf wordt gebouwd zullen ze direct tegen problemen aanlopen.

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
22 jan 2011 16:49 
Dat is absoluut waar Matthijs dat levert enkel maar onnodig oponthoud op.

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed