Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 21 - 24 van 24

Nico Vande C., Particulier
18 jan 2011 22:52 
Van 1kb tot 19kb. (encrypted)
Ter info: het voor mij belangrijkste bestand was 33kb (encrypted) en nu 127 kb (decrypted).

Advertentie
Micropayments via 0900, Premium SMS en iDEAL. Kijk op www.targetpay.com voor de beste uitbetalingen en eenvoudige API!
   Martijn Dwars, 2Bytes
19 jan 2011 00:03 
@ Erik: het woord licentie valt hier steeds maar er was geen sprake van licenties. Het gevraagde werk bestond niet. Is speciaal voor mij gemaakt en vermoedelijk ruiken ze nu geld en verkopen ze het concept vanaf nu in de vorm van licenties.

Er is altijd sprake van een licentie, ook als je niks afspreekt. Sterker nog: als je niks afspreekt, dan ligt het auteursrecht naar mijn weten gewoon bij de auteur, en heb jij het recht niet eens om het product te verkopen. Nietwaar?

Van Tilborg, Particulier
19 jan 2011 09:49 
Naja mocht je ze nog willen decrypten kun je dat altijd nog voor $12 laten doen bij -snip-.com (ik heb daar in het verleden ook wel eens gebruik van gemaakt toen ik in een vergelijkbare situatie zat; goede ervaring mee gehad toen).

De adviezen die hier worden gegeven m.b.t. contracten en auteursrecht zijn leuk als je zaken doet met iemand in Nederland, maar in deze situatie heb je er vrij weinig aan. Of je moet om een paar honderd euro naar India willen vliegen om daar bij de rechter je gelijk te halen?

Als je opdrachten wil laten maken door een bedrijf/persoon uit India zorg dan in ieder geval dat je jezelf goed indekt en betaal zo min mogelijk vooruit en bij voorkeur via elance e.d.

Mijn ervaring is dat ze soms een erg rare manier van zakendoen hebben daar.

Aangepast op 19-01-2011 10:25 door moderator
   Nico Vande C., Particulier
19 jan 2011 12:28 
en heb jij het recht niet eens om het product te verkopen. Nietwaar?

Van verkopen is dan ook absoluut geen sprake! Lees eens de volledige topic door. Er was overeengekomen dat ik wijzigingen zelf kon doorvoeren. Daarvoor heb ik die bewuste bestanden nodig. Deze waren echter gecodeerd zodat ik bij de minste wijziging beroep zou moeten doen op gaan (en bijgevolg betalen).
Zelf spreken ze ook niet van een licentie. Bepaalde onderdelen bleken moeilijker te realiseren dan verwacht en die 'kennis' wensen ze nu dus duidelijk niet toonbaar te maken vandaar de encryptie.

M. Landeweerd, Libertes
19 jan 2011 14:18 
Tja, geen nette gang van zaken in ieder geval. Bij maatwerk zou ik zelf ook gevoelsmatig uitgaan dat het je eigendom wordt. Reden genoeg dus om altijd goed afspraken te maken.

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed