Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 41 - 43 van 43

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
13 jan 2011 14:01 
Ja daar komt het op neer, de klant kan per maand zijn overeenkomst opzeggen.

Ik vind het trouwens maar vreemd, door die hele financiele crisis schijnt het dat de kleinere ondernemer het zwaarder heeft maar ze gaan de consument nog verder beschermen waardoor die kleine ondernemer het nog zwaarder krijgt?! Of mis ik nu iets?

Niet dat het voor ons van groot belang is, ik ben toch al vrij makkelijk met het beeindigen van overeenkomsten voor de klant maar dit soort dingen kunnen wel een vervelende uitwerking hebben voor kleine ondernemers.

W van den Brink, Particulier
13 jan 2011 14:02 
Mogen contracten tussen bedrijven wel voor langere termijn dan één jaar afgesloten worden?

Voor de verlenging van één maand geldt iniedergeval wel dat dit bij zakelijke klanten langer mag zijn dan één maand.

En bij de huur van een server denk ik dat het in veel gevallen om een zakelijke overeenkomst gaat tussen twee bedrijven i.p.v. bedrijf <-> particulier.

Aangepast op 13-01-2011 14:03 door W van den Brink
   Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
13 jan 2011 14:08 
En bij de huur van een server denk ik dat het in veel gevallen om een zakelijke overeenkomst gaat tussen twee bedrijven i.p.v. bedrijf <-> particulier.

Ja dat is correct.

Mogen contracten tussen bedrijven wel voor langere termijn dan één jaar afgesloten worden?

Zover ik begrepen heb mogen overeenkomsten welke B2B zijn gewoon steeds met een jaar verlengt worden.

ICTRecht juridisch adviesbureau, ICTRecht
13 jan 2011 19:52 
Klopt.

En dit wetsvoorstel is al een tijdje oud, het is niet tijdens de crisis bedacht of zo. Voor de aluhoedjes: 't komt uit de Linksche Kerk (Martijn van Dam, PvdA).

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed