45 dagen betalingstermijn is inderdaad de wettelijke max, dat klopt dus wel degelijk.
Dit wil natuurlijk niet zeggen dat alle bedrijven er 45 dagen over zullen doen alvorens ze tot betaling overgaan maar volgens de wet zijn ze in ieder geval verplicht om het binnen deze termijn te doen.
Ik ken een groot aantal (grote) bedrijven die bewust pas hun rekeningen betalen aan het eind van deze 45 dagen termijn. Voor grote ondernemingen kan dit namelijk erg gunstig zijn met betrekking tot inkomsten uit rente etc. Nu wil ik daarmee niet zeggen dat dit bedrijf dit ook doet hoor.
En vaak hebben bedrijven bijvoorbeeld 100.000 klanten en handelen ze dat allemaal op 1 vaste dag in de maand af en ja als je dan pech hebt moet je een maand wachten voordat het afgehandeld word....
Het is inderdaad vervelend voor jou, maar in principe doen zij niets verkeerds. Al is het natuurlijk wel netjes om bij dit soort zaken de gedupeerde partij zsm te helpen.
Robin,
Zoals Richard ook al zei gaat dit onderwerp over de creditering van gelden welke van mijn rekening zijn afgeschreven en waar geen dienst voor geleverd is.
Dit topic is gesloten omdat er langer dan een maand niet meer in is gepost. Om toch een bijdrage te leveren aan deze discussie kun je een nieuw onderwerp openen en verwijzen naar deze pagina (http://www.tbforum.com/thread/154101-3.html)