Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 21 - 27 van 27

Jorden Chamid, TotallyHosted
3 dec 2010 22:42 
@joep: dat gaat niet, alleen de eigenaar van het domein kan dit.

Verder is 20 euro voor een .nl domeinnaam gewoon een vrij normale prijs, dus ben bang dat daar niet veel aan te doen is. Er zijn maar weinig (serieuze) providers die een tarief van 5 euro hanteren.

Frank ten E., Idealism
4 dec 2010 08:59 
Jorden, het is mij duidelijk geworden dat velen in dit topic (waaronder webhosters zoals jij) €20,- een redelijke prijs voor een .nl domeinnaam vinden. In jouw geval had je dit al een keer gezegd.

Ik twijfel aan de uitspraak dat er maar weinig (serieuze) providers zijn die een tarief van €5,- hanteren. Heb je hier cijfers van of zeg je dit gevoelsmatig? Mijn gevoel zegt namelijk dat het overgrote deel webhosters anno 2010 een tarief rekent tussen de €5,- en €10,- voor een .nl domeinnaam. Dat is een aanname, want ik kan mijn stelling niet hard maken met bewijzen. Maar om diezelfde reden zie ik ook jouw stelling als aanname. Iets roepen kunnen we allemaal.

ICTRecht, bedankt voor je nuttige bijdrage aan dit topic. Aan dit artikel heb ik iets.

"Wanneer de koop is gesloten zonder dat de prijs is bepaald, is de koper een redelijke prijs verschuldigd; bij de bepaling van die prijs wordt rekening gehouden met de door de verkoper ten tijde van het sluiten van de overeenkomst gewoonlijk bedongen prijzen."

Begrijp ik goed dat ik nu aan bedrijf X mag vragen of hij wil bewijzen dat zijn standaardprijs €20,- is? Hij zegt namelijk dat dit zijn standaardprijs is, maar ik zie er nergens iets over staan.

Richard O., Particulier
4 dec 2010 10:21 
Ik haat Wikipedia quoten maar daar kan je vinden
De kosten voor een .nl-domein variëren, maar de gemiddelde prijs ligt tussen de 10 en 15 euro. Soms vraagt een bedrijf ook éénmalige setup- of registratiekosten
Dat het iets boven het gemiddelde is wil nog niet zeggen dat het meteen onredelijk is.

Nog een quick-en-dirty google actie: (Log in om link te zien!) Als ik daar even snel het gemiddelde pak kom ik op € 18,46. Ik zie daar erg weinig hosters die tussen de 5 en 10 euro zitten, daarmee is Jorden zijn stelling wel onderbouwd lijkt me. En ja, ik weet dat het overzicht niet volledig is enzovoorts enzovoorts. Zie het maar als een steekproef.

Mijn mening: ik snap dat je dit allemaal principieel opvat enzo, maar je kan je ook te druk maken om iets kleins.

Aangepast op 04-12-2010 10:22 door Richard O.
   Frank ten E., Idealism
4 dec 2010 10:28 
Bedankt voor de onderbouwing. En je hebt gelijk dat ik me té druk kan maken om iets kleins.

Richard O., Particulier
4 dec 2010 10:52 

Arslan, Particulier
5 dec 2010 15:10 
als het om een .nl domein gaat dan is het best duur ja.

Joep Dohmen, JMD Hosting
5 dec 2010 16:23 
@joep: dat gaat niet, alleen de eigenaar van het domein kan dit.

Dat weet ik, ik bedoel met 'iedereen' de algemeenheid. Iedereen die een domein bezit. Snap je?

Martin vd B., Particulier
5 dec 2010 16:47 
als het om een .nl domein gaat dan is het best duur ja.

nee, hosters als transip zijn gewoon heel erg goedkoop.

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed