Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | Volgende 31 - 39 van 39

Richard O., Particulier
16 nov 2010 14:21 
Pff.

De betalende partij creëert dit probleem omdat zij zo nodig belastingvoordeel willen hebben. Dat is het 'nadeel' van zakendoen met een particulier, dat weet ieder bedrijf.

Wat een crap. Hoe kan elk bedrijf nou iets weten wat dikke onzin is.

En dan nog maar een keertje.

- de omzet wordt nooit hoger want omzet bereken je ex BTW

- een particulier mag geen BTW rekenen

- als je zaken doet buiten het land maar binnen de EU mag je geen BTW rekenen die wordt namelijk verlegd

Marnix D., Particulier
16 nov 2010 17:18 
@Ivan Zouyev

België

HR. ingeschreven in het handelsregister
= Idem kvk

Bij mij is het HRB.
Ingeschreven Handelsregister Brugge.

Marvin S., Particulier
16 nov 2010 21:42 
De betalende partij creëert dit probleem

Geen crap. dat doen ze want voor de TO is dit blijkbaar een probleem omdat hij er een topic over start.

omdat zij zo nodig belastingvoordeel willen hebben.

Jij weet niets over het bedrijf, en ik ook niet.. Als zij er vanuit gingen dat het 600,- incl. was en zij de belasting grens niet halen eind dit jaar dan hadden ze dus een website voor 600-19% en aan het eind van de rit de BTW terug kunnen vragen. Eindstand, minder geld kwijt zijn als 600. Wat ze nu zonder BTW berekening wel sowieso kwijt zijn. Wederom geen crap (misschien had ik een 'waarschijnlijk' ipv 'zo nodig' moeten plaatsen speciaal voor jou).

Dat is het 'nadeel' van zakendoen met een particulier, dat weet ieder bedrijf.

Ieder bedrijf weet dat zaken doen met particulieren zonder BTW gaat en je dus een kwitantie zonder BTW zal ontvangen. Bij lage omzetten per jaar kan dit dus zeker een nadeel zijn als het om de kleine euro's gaat. Ik neem dat 'simpele' mee in mijn voorbeeld, jij trekt zomaar een conclusie vanuit de lucht.

Dus Richard O. waar zit de Pff, wat een crap en dikke onzin precies?

Aangepast op 16-11-2010 21:44 door Marvin S.
   Richard O., Particulier
16 nov 2010 23:05 
Ieder bedrijf weet dat zaken doen met particulieren zonder BTW gaat en je dus een kwitantie zonder BTW zal ontvangen.

Dit snap ik en is ook juist.

Bij lage omzetten per jaar kan dit dus zeker een nadeel zijn als het om de kleine euro's gaat.

Maar dit niet meer.

Bij lage omzetten van wie?
Wat is 'dit' ? Een kwitantie zonder BTW ontvangen?
Waarom is dat een nadeel?
En waarom bij lage omzetten?
En wat zijn "kleine euro's" ?

Ik ben bedrijf. Doe zaken met een ander bedrijf. Factuur 600 euro ex 19% BTW. Ik betaal 714 euro (600+ 19% van 600). Ik krijg 114 euro terug aan betaalde voorbelasting. Bottom line heb ik 600 euro kosten gemaakt.

Ik ben bedrijf. Doe zaken met een particulier. Factuur 600 euro, geen BTW. Ik betaal 600 euro. Bottom line heb ik 600 euro kosten gemaakt. Waar is het belastingnadeel van zaken doen met een particulier cq belastingvoordeel van zaken doen met een bedrijf dan??

Als je BTW moest ontvangen dan zou je het nog over de kleine ondernemersregeling kunnen hebben met je lage omzetten, dan kon ik die BTW in de pocket houden. Maar nu, nee nu snap ik totaal niet wat je allemaal beweert.

Hoor graag. Als je het kan uitleggen neem ik dat van de crap terug

EDIT blijkbaar niet?

Aangepast op 17-11-2010 18:42 door Richard O.
   Martijn Dwars, 2Bytes
18 nov 2010 13:18 
Precies, dus leuk om te zien dat er mensen zijn die heel hard dingen roepen en zelfs mensen voor van alles en nog wat uit maken dan, maar erg onterecht.

Ik doelde inderdaad op de KOR, daar wordt de onderneming dus inderdaad slechter van. Wat ik wilde benadrukken, is dat het voor een gezonde onderneming nooit goed kan zijn dit soort 'fratsen' uit te halen. Je had me best om opheldering mogen vragen als je me niet helemaal begreep!

Erwin S., ESWebMedia
18 nov 2010 13:26 
Ik doelde inderdaad op de KOR, daar wordt de onderneming dus inderdaad slechter van. Wat ik wilde benadrukken, is dat het voor een gezonde onderneming nooit goed kan zijn dit soort 'fratsen' uit te halen. Je had me best om opheldering mogen vragen als je me niet helemaal begreep!

Nee, je wordt er juist beter van.

Je mag die btw tenslotte houden maar draagt hem niet af (inkomende 600+19% btw, uitgaande 600)....

Marvin S., Particulier
18 nov 2010 14:41 
@Richard,
Ik weet dat je altijd tot het bittere eind strijd om je gelijk te krijgen maar lees eerst post 8 en 9 even opnieuw.

Daar wordt een aanname gedaan dat de ontvanger van de 600 wellicht een factuur verwacht waarbij de 600 incl. BTW is. In mijn voorbeeld, lees:

Jij weet niets over het bedrijf, en ik ook niet.. Als zij er vanuit gingen dat het 600,- incl. was....

neem ik deze aanname over. Wat inderdaad tot voordelen kan leiden zoals ik al aangegeven heb.

Vervolgens kom jij met je met allerlei, voor jou logische, voorbeelden waar het ineens ex. BTW is geworden. Het voorbeeld dat jij geeft heeft inderdaad geen voordelen nee, maar dat heb ik ook nooit beweert.

Richard O., Particulier
18 nov 2010 15:19 
* Jij geeft in post #32 een voorbeeld waarbij je een aanname overneemt en dat had ik in post #31 moeten weten?

* Jij baseert een voorbeeld op een foutieve aanname. Prima, dat kan. Dan zeg je "Dat is het 'nadeel' van zakendoen met een particulier, dat weet ieder bedrijf." Daar haak ik op in, door te stellen dat dat kul is. Dan zeg jij 'dat is geen kul, want mijn foutieve aanname leidt tot voordelen'. Zo lust ik er nog een paar.

Ik weet dat je altijd tot het bittere eind strijd om je gelijk te krijgen
Iets genuanceerder: ik strijd tot het bittere eind om te voorkomen dat mensen totale bullshit posten. Als ik daar geen gelijk in heb zal ik dat ruiterlijk toegeven. Er staan genoeg posts op dit forum waarin dat het geval is.

Marvin S., Particulier
18 nov 2010 15:27 
Richard, je hebt gelijk!

* Jij geeft in post #32 een voorbeeld waarbij je een aanname overneemt en dat had ik in post #31 moeten weten?

Als je gelezen had, had je incl. voorbij zien komen. Dan had je inderdaad geen ex. hoeven te bedenken.

Maar laten we het hierbij houden, zoals ik al aangaf: je hebt gelijk Richard

Martin K., Skytz
18 nov 2010 16:29 
Jongens,

Ik zie een heel strijd gaan tussen incl. btw etc. en de voordelen die een bedrijf heeft om met een ander bedrijf zaken te doen.
Maar dit alles heeft geen zin voor ivan, ook al was hij een bedrijf dan reken je nog geen btw omdat je hem uitschrijft naar het buitenland, het buitenlandse bedrijf kan dus ook geen btw voordeel eruit halen.

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed