Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 14 van 14

Mitchell van H., WS Webs
19 okt 2010 22:33 
Ik heb reacties via pb en e-mail gehad waar gezegd werd dat het slim was om een eigen vps of geheel eigen server te pakken. Vandaar mijn reactie.

Het gaat om deze site:
(Log in om link te zien!)

met hier de livestreams:
(Log in om link te zien!)

En ik zal wat duidelijker zijn. Er zijn 2 problemen waarvan 1 redelijk klein.

- Wanneer de streams tegelijk lopen (vanaf een andere website, dus niet zelf gehost) loopt dit niet lekker. Stotteren etc.

- Zijn eigen hd filmpjes. Hier heeft hij gewoon te weinig ruimte voor. Dus eigenlijk is dit zeer snel opgelost. Of groter pakket, of uploaden op youtube en dan draaien. Dat is zijn keuze.

Bij de livestreams heeft hij, wanneer deze actief zijn, 300 bezoekers op dat moment. Zijn bezoekers algemeen is vanaf 1 sept. tot nu 30.000.

Ik hoop dat ik zo wat duidelijker ben.

W van den Brink, Particulier
19 okt 2010 23:23 
Ik heb reacties via pb en e-mail gehad waar gezegd werd dat het slim was om een eigen vps of geheel eigen server te pakken. Vandaar mijn reactie.
Advies van mensen die dit niet in het openbaar op het forum doen zou ik persoonlijk in de meeste gevallen beschouwen als commercieel advies en niet serieus nemen.

Het zou mij niets verbazen als de mensen die dat advies niet in het openbaar gaven ook een naam van een aanbieder en/of linkje naar een aanbieder voor een server noemden.

- Wanneer de streams tegelijk lopen (vanaf een andere website, dus niet zelf gehost) loopt dit niet lekker. Stotteren etc.
Dat staat dus los van de hosting van jouw klant. Al neemt jouw klant 1.000 servers dan zal dat nog steeds het probleem niet oplossen.

Probleem van stotteren kan bijvoorbeeld komen door:
- beperkte bandbreedte van de aanbieder
- jouw klant heeft een trage internetverbinding (lees: niet snel genoeg voor 4 streams tegelijkertijd)
- de computer/laptop van jouw klant is te traag om 4 streams tegelijkertijd af te spelen

De hosting of de server van jouw klant heeft er dus helemaal niets mee te maken. Een dedicated server of VPS hosting zal dit probleem dan in zijn geheel niet oplossen of verminderen.

- Zijn eigen hd filmpjes. Hier heeft hij gewoon te weinig ruimte voor. Dus eigenlijk is dit zeer snel opgelost. Of groter pakket, of uploaden op youtube en dan draaien. Dat is zijn keuze.
Ik zou het in eerste instantie op youtube zetten. Kan hij de naam van de website in de filmpjes verwerken en zodoende reclame maken voor zijn website.

Dus ook voor bovenstaande is geen dedicated server of VPS hosting nodig.

Bij de livestreams heeft hij, wanneer deze actief zijn, 300 bezoekers op dat moment.
Ook dat is geen enkel probleem voor shared hosting. De pagina hoeft per bezoeker maar één keer te laden (kost een fractie van een seconde) en dan kan de server uit zijn neus eten terwijl men naar de streams aan het kijken is. Die livestreams zorgen dus voor 0,0 belasting op zijn hosting pakket.

Zijn bezoekers algemeen is vanaf 1 sept. tot nu 30.000.
Dat zijn 600 bezoekers per dag. Afhankelijk van het aantal pageviews mag dat ook totaal geen probleem geen probleem zijn.

Kortom, op basis van de informatie die je nu geeft is een dedicated server of VPS hosting niet nodig.

En tegen die mensen die via PB en email contact hebben opgenomen moet je maar zeggen dat ze in commerciele gedeelte van TB forum advies ehhh... ik bedoel reclame moeten gaan maken.

Aangepast op 19-10-2010 23:26 door W van den Brink
   Marvin S., Particulier
20 okt 2010 09:27 
@W. van den Brink
dan kan de server uit zijn neus eten terwijl men naar de streams aan het kijken is.
Haha, visualisatie bij het lezen van je post deed mij lachen

ontopic:

Ik denk dat van den Brink tevens al je vragen beantwoord heeft. Nuttige bijdrage!

Aangepast op 20-10-2010 09:27 door Marvin S.
   Richard O., Particulier
20 okt 2010 10:11 
Ik zou het in eerste instantie op youtube zetten. Kan hij de naam van de website in de filmpjes verwerken en zodoende reclame maken voor zijn website.

Nuance, dat is niet altijd een goed idee als je de rechten wil behouden.

Als u Content naar de Dienst uploadt of die Content daarbinnen plaatst, dan verleent u:

A.YouTube een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van die Content in verband met de verlening van de Dienst en anderszins in verband met het aanbieden van de Dienst en de ondernemingsactiviteiten van YouTube, waaronder ten behoeve van het geheel of gedeeltelijk promoten en verder verspreiden van de Dienst (en daarvan afgeleide werken), in welke media-formats [en via welke mediakanalen] dan ook; alsmede
B.iedere gebruiker van de Dienst een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije licentie voor het zich via de Dienst toegang verschaffen tot de door u Geplaatste Content, alsmede voor het gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van die Content, voor zover op grond van de functionaliteit van de Dienst en ingevolge de Voorwaarden is toegestaan.

Mitchell van H., WS Webs
20 okt 2010 17:56 
Bedankt voor alle antwoorden en de tijd te nemen om het te posten :)
Hier kan ik zeker wat mee. Ik heb zelfs geen vragen meer..

Mitchell

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed