Dat vind jij op weg helpen? |
|
Ja dat is op weg helpen. Op die manier kan TS immers op een redelijk veilige manier, min of meer onder begeleiding, stapsgewijs meer leren over dit vakgebied. Als hij dat een tijdje heeft gedaan kan hij zelf een server aanschaffen en deze zelf inrichten.
Vergeet niet dat hij al een KvK inschrijving heeft en hosting wil gaan aanbieden.Voor zowel zijn eventuele toekomstige klanten en voor hem zelf lijkt het mij dat het beste advies in de eerste reacties is gegeven.
Stel, jij vraagt straks om advies bij een storing op je PC, dan zal ik ook maar meteen zeggen dat je gewoon een nieuwe moet kopen? |
|
Nee, want dat is -afhankelijk van het probleem- over het algemeen eenvoudig uit te leggen. De vraag van TS is velen malen complexer.
Stel dat je de volgende vraag krijgt:
Ik ben een taxibedrijf begonnen en wil volgende week met klanten gaan rijden. Nu heb ik een auto met vier wielen gekocht en er zit geen motor in. De auto is groen. Ik heb nog nooit onder de motorkap van een auto gekeken. Kan iemand mij even uitleggen hoe ik in deze groene auto met vier wielen een motor kan plaatsen?
Dan mag ik toch hopen dat jij op bovenstaande vraag het advies zou geven om met de auto langs een garage te gaan of het advies geeft dat hij misschien beter in het begin een werkende auto kan leasen o.i.d. en ondertussen zelf klein onderhoud aan 'zijn' auto doet om zodoende het een en ander stapsgewijs op een veilige manier kan leren.
Het gaat mij enkel om het principe dat men best even een ander kan helpen, ook al zit de post vol met spelfouten. |
|
Tuurlijk kan dat, en zoals ik al schreef doen mensen dan ook in o.a. de eerste reacties. Ik denk echter dat zowel TS als zijn eventuele toekomstige klanten het beste geholpen worden als TS de tips in de eerste reactie opvolgt.
Maar goed, misschien heeft TS veel meer kennis van hosting en servers dan wij denken en is hij alleen maar uitermate slecht in het formuleren van een vraag.