Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 21 - 30 van 30

Richard O., Particulier
13 okt 2010 22:33 
Is het nu zo'n enorme moeite even een paar tips te geven?
Goh, volgens mij geef ik te pas en te onpas tips op dit forum. Maar de post van TS zou zelfs in Vraag&Aanbod nog misstaan, zo bot is ie geformuleerd.
Als we hem een paar goede tips geven, hoeft het helemaal geen 'geklooi' te worden.
Denk je dat echt? Ik denk dat TS nog te laks is om de tips op te volgen.
In ieder geval vind ik het hoogst onprofessioneel van de TS dat hij nu niets meer van zich laat horen
misschien is ie niet meer online geweest?

Aangepast op 13-10-2010 22:34 door Richard O.
   Ron Warris, phpBBhost
13 okt 2010 22:38 
Als we hem een paar goede tips geven, hoeft het helemaal geen 'geklooi' te worden.

Prima. 1 tip: don't.

Tip 2 als bonus: doe zelf eerst wat onderzoek, probeer uit, val, krabbel op, en stel dan de juiste gerichte vraag.

W van den Brink, Particulier
13 okt 2010 23:50 
Dat vind jij op weg helpen?
Ja dat is op weg helpen. Op die manier kan TS immers op een redelijk veilige manier, min of meer onder begeleiding, stapsgewijs meer leren over dit vakgebied. Als hij dat een tijdje heeft gedaan kan hij zelf een server aanschaffen en deze zelf inrichten.

Vergeet niet dat hij al een KvK inschrijving heeft en hosting wil gaan aanbieden.Voor zowel zijn eventuele toekomstige klanten en voor hem zelf lijkt het mij dat het beste advies in de eerste reacties is gegeven.

Stel, jij vraagt straks om advies bij een storing op je PC, dan zal ik ook maar meteen zeggen dat je gewoon een nieuwe moet kopen?
Nee, want dat is -afhankelijk van het probleem- over het algemeen eenvoudig uit te leggen. De vraag van TS is velen malen complexer.

Stel dat je de volgende vraag krijgt:

Ik ben een taxibedrijf begonnen en wil volgende week met klanten gaan rijden. Nu heb ik een auto met vier wielen gekocht en er zit geen motor in. De auto is groen. Ik heb nog nooit onder de motorkap van een auto gekeken. Kan iemand mij even uitleggen hoe ik in deze groene auto met vier wielen een motor kan plaatsen?

Dan mag ik toch hopen dat jij op bovenstaande vraag het advies zou geven om met de auto langs een garage te gaan of het advies geeft dat hij misschien beter in het begin een werkende auto kan leasen o.i.d. en ondertussen zelf klein onderhoud aan 'zijn' auto doet om zodoende het een en ander stapsgewijs op een veilige manier kan leren.

Het gaat mij enkel om het principe dat men best even een ander kan helpen, ook al zit de post vol met spelfouten.
Tuurlijk kan dat, en zoals ik al schreef doen mensen dan ook in o.a. de eerste reacties. Ik denk echter dat zowel TS als zijn eventuele toekomstige klanten het beste geholpen worden als TS de tips in de eerste reactie opvolgt.

Maar goed, misschien heeft TS veel meer kennis van hosting en servers dan wij denken en is hij alleen maar uitermate slecht in het formuleren van een vraag.

Aangepast op 14-10-2010 00:05 door W van den Brink
   Richard O., Particulier
14 okt 2010 08:48 
Ik ben een taxibedrijf begonnen
Die is mooier dan mijn garage-analogie, bedankt!

Joep Dohmen, JMD Hosting
14 okt 2010 10:04 
Tip 2 als bonus: doe zelf eerst wat onderzoek, probeer uit, val, krabbel op, en stel dan de juiste gerichte vraag.

Precies, en dat is meteen een stuk nuttiger dan meteen iemand inhuren.

Ik ben een taxibedrijf...

Klopt, in dit geval zeker. Echter is voor een taxibedrijf niet interessant hoe een motor geplaatst moet worden, zo'n bedrijf koopt altijd een complete auto. Voor hosting is de bedrijfsvoering direct afhankelijk van de installatie en configuratie van een server.

misschien is ie niet meer online geweest?

Inderdaad, en dit komt niet ongeïnteresseerd over?

Richard O., Particulier
14 okt 2010 10:30 
Inderdaad, en dit komt niet ongeïnteresseerd over?
Ik beoordeel iemand op wat ik zie (startpost) niet op een vermoeden plus een theorie. Misschien is ie wel onder een auto gekomen, is z'n PC stuk of ligt zijn internetverbinding eruit.

W van den Brink, Particulier
14 okt 2010 10:57 
Voor hosting is de bedrijfsvoering direct afhankelijk van de installatie en configuratie van een server.
Mijn punt is dus juist dat je dat volledig (of naar keuze gedeeltelijk) kunt uitbesteden door bijvoorbeeld een reseller pakket af te nemen of een (managed) dedicated server te huren. Iets wat niet uitzonderlijk is voor startende hosters.

De bedrijfsvoering van een taxibedrijf is ook direct afhankelijk van een auto en of die wel/niet goed werkt. Desondanks kun je onderhoud en reparaties uitbesteden. En als het taxibedrijf groter wordt kan het ervoor kiezen om onderhoud en reparaties zelf uit te voeren.

Aangepast op 14-10-2010 10:57 door W van den Brink
   Jorden Chamid, TotallyHosted
14 okt 2010 10:58 
Ondernemer worden betekend ondernemend zijn. Je moet nieuwsgierig zijn en wat bij willen leren, en daar zelf voor op onderzoek gaan. Met 'op onderzoek gaan' bedoel ik niet bij een forum een topic openen en volgooien met spellingsfouten.

Waarom ga je niet eerst een PC die je over hebt, laten draaien op Linux? Dan kun je vast even wat rondkijken bij verschillende distributies op je desktop-PC, raak je vast wat bekend met het installatiescherm en wellicht leer je nog wat van de werking binnen een 'vertrouwde' grafische schil voordat je direct het diepe induikt en met de 'commandline' gaat stoeien. Zoals je er nu voorstaat raad ik je aan om niet binnen een jaar zelfstandig hosting aan te gaan bieden, tenzij je 24/7 iemand kunt inschakelen die je uit de problemen gaat halen.

Richard O., Particulier
14 okt 2010 11:39 
Bij gebrek aan participatie van TS denk ik dat we onze tijd verspillen in dit topic...

R.A. Sikkel, Particulier
14 okt 2010 12:13 
Kan iemand me uitleggen hoe ik moet opereren wil graag vanavond nog een ziekenhuis beginnen?

Als ik jou was zou ik eerst een cursus/opleiding volgen of een paar maanden veel hiermee bezig zijn voor jezelf voordat je begint met je eigen "bedrijf".

Er komt meer bij kijken dan je denkt.

Jacob S., JS-Systems
14 okt 2010 13:16 
Als je nog geen idee hebt, hoe dat moet raad ik je aan om te beginnen met je eigen computer. Als je windows gebruikt kun je een virtualisatie oplossing downloaden van VMware of Microsoft (VMware Player is goed genoeg en gratis). Installeer hier eerst Debian maar eens op, door een netinst cd te downloaden van (Log in om link te zien!) . Nu kun je in ieder geval zien hoe Linux op zichzelf werkt, ga daarna kijken of je een webserver kunt draaien (die je kunt zien vanaf je normale werkstation (niet je geinstalleerde linux). Kijk of je DNS begrijpt. Dit kun je doen door een DNS server te installeren op je virtuele machine en je werkstation gebruik te laten maken van je DNS server die je hebt geinstalleerd. Daarna kun je kijken of je virtual hosts kunt draaien en of dat werkt zoals je verwacht. Als je dat lukt, ben je al een eind

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed