| Vorige | 1 | | Volgende | 11 - 20 van 20 |
R. Persoon, Particulier |  2 okt 2010 21:02 | Een pc'tje wat je een beetje ript, door bijvoorbeeld alle ram staven eruit te trekken op 1 na, grafische kaart kan er bijv. nog uitgehaald worden etc, lage load, gebruikt echt niet zoveel meer dan een goedkoop servertje wat je koopt.
Een rackserver gebruikt ook al rond de 60 / 70 watt met lage belasting, maar dat is ook lastig om thuis te plaatsen ivm. koeling, dus je zult een towerserver moeten hebben die rond de 100 watt zal gebruiken met een lage load, en je eigen pc'tje zal zonder beeldscherm denk ook niet meer dan 130 watt gebruiken.
Maar ik zou je toch afraden om het thuis te doen, omdat 130 watt per dag alweer 3 kwh per dag is, wat met een beetje gemiddelde prijs van 17 cent per kwu toch al 3 * 0,17 * 365 = 186 euries kost aan stroom op jaarbasis. Kan je denk toch beter een hostingpakketje met een cronjob nemen... Of ik heb ergens een rekenfout gemaakt ;) |
Aangepast op 02-10-2010 21:04 door R. Persoon
| | |
Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting |  3 okt 2010 11:18 | Kijk eens naar de Synology oplossingen. Energiezuinig,vrijwel geluidsloos, betaalbaar, betrouwbaar en regelmatige updates aan de software die erop draait. |
|
Ja ze hebben leuke betaalbare oplossingen, maar ze hebben ook heel leuk speelgoed voor rond de 1500 euro bijv. |
| | |
Robin C., Particulier |  3 okt 2010 11:40 | Als je zoiets neemt en er 2x 1tb schrijf in gooit ben je voor €400,00 klaar (nog minder volgensmij, ik weet niet de huidige prijzen van de harddisks)
(Log in om link te zien!)
Robin |
| | |
Stefan de G., Particulier |  3 okt 2010 14:31 | Als je zoiets neemt en er 2x 1tb schrijf in gooit ben je voor €400,00 klaar (nog minder volgensmij, ik weet niet de huidige prijzen van de harddisks)
tweakers.net/pricewatch/234033/netgear-readynas-duo-rnd2000.html#tab:info
Robin |
|
2 x 1 TB kost je ongeveer 100 - 110 euro. |
| | |
Ruben Lubben, Particulier |  3 okt 2010 23:51 | Dit kan gewoon met een pc. Waarom die dure oplossingen, gewoon je "power on by rtc" aanzetten in je bios. Die genereert een wake up event.
Dan schrijf je een batch bestand je backup maakt en dan sluit je de pc weer af met dat batch bestand.
Hiermee krijg je dus een cyclus die jouw van backups voorziet. Niks geen dure apparaten of apparaten die dag en nacht aanstaan.
Succes |
Aangepast op 03-10-2010 23:58 door Ruben Lubben
| | |
Just W., Particulier |  4 okt 2010 00:19 | Een boel nuttige reacties. Allen erg bedankt daarvoor
Helaas raadt een ieder mij weer wat anders aan ;)
Het dag en nacht aan staan is waar ik hem voor ga gebruiken wel erg overdreven ben ik bang.
Mijn huidige twijfel is nog tussen:
- NAS / mini pc die zoals hierboven aangegeven op gezette tijden aan gaat, backup download en in juiste map zet etc en weer aflsuit.
- Evt toch een NAS die de hele dag door aan staat, maar dan moet ik wel nog een ander nuttige bestemming ervoor hebben die zijn stroomverbruik rechtvaardigd (tips?)
- Een cheap hostingpakketje (Ook al vind ik iets blijvends aanschaffen / ombouwen altijd wel iets leuker :P)
Alle tips blijven zeer welkom |
| | |
Robin C., Particulier |  4 okt 2010 07:39 | Je zou de nas ook kunnen gebruiken als testserver, downloadpc'tje en filesharing met andere pc's in huis |
| | |
Ron Warris, phpBBhost |  4 okt 2010 10:16 | Waarom die dure oplossingen |
|
Een paar honderd euro voor een betrouwbare oplossing noem ik niet duur :)
|
| | |
Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting |  4 okt 2010 13:05 | - Evt toch een NAS die de hele dag door aan staat, maar dan moet ik wel nog een ander nuttige bestemming ervoor hebben die zijn stroomverbruik rechtvaardigd (tips?) |
|
Een beetje NAS kan je ook gebruiken voor streaming media. |
| | |
Vorige | 1 | | Volgende
| |
|
|
|