Je was niet BTW plichtig, omdat je, zoals je zelf al aangeeft, geen BTW uitbetaald kreeg.
Ik zelf zou er voor kiezen je startdatum daarom nu te nemen. Je moet uiteraard wel de winst die je als particulier daarvoor gemaakt hebt bij de aangifte inkomstenbelasting over dit jaar opgeven. Dan krijg je echt geen problemen. |
|
Volgens mij is dit gewoon een goede manier. Je hebt (erg veel) bijverdiend afgelopen tijd en dit moet je gewoon bij je persoonlijke belastingaangifte vermelden (als je alles eerlijk wilt doen is dit zeker aan te raden). Misschien heb je een beetje pech en heb je TEVEEL verdiend waardoor je het recht op studiefinanciering verliest (who cares als je 2-3XXX p/m verdiend?).
Je start je bedrijf gewoon wanneer jij dat wilt (vandaag bijvoorbeeld) en vanaf dat moment ga je alles goed bijhouden (facturen/administratie, noem het maar op).
Op deze manier kun je nooit problemen krijgen. Op je website kun je vanaf dat je bedrijf gestart is de BTW ook gewoon uit laten betalen (er vanuit gaande dat je micropayments bedoeld), en deze BTW lever je aan het eind van de rit in bij de belanstingdienst.
Verder zou ik ook goed lezen op de website van de KVK en belastingdienst met welke belastingen je allemaal te maken gaat/kunt krijgen.
Dan lijkt het erop dat je een goede start zult gaan maken met je bedrijfje.

Succes ermee!