Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 12 van 12

Verwijderde deelnemer
26 sep 2010 11:35 
Klopt. als je assigned ip reeks hebt, welke je na een bepaalde periode nog maar bv 40% gebruikt behoud RIPE het recht om deze terug te vorderen.
In verleden werd hier nauwelijks naar gekeken maar sinds 2 jaar dat de ipv4 aan het uitsterven is worden ze steeds moeilijker met nieuwe ranges vrij geven, maar zijn ze ook steeds makkelijker met te zeggen: range x willen we binnen 8 weken terug hebben.

Ik merk het zelf ook. Momenteel verzetten wij een /24 per 8/12 weken aan en het duurt dan nog 2/3 weken voor je hem hebt op moment dat we nieuwe aanvragen :( je moet verantwoorden waar je voor gaat gebruiken en waarom en of er terugkomen ja of nee. Wij zijn ook verplicht geweest bepaalde zaken om te nummeren, maar om daar een idee van te geven. Dat is vorig jaar okt al gestart en we zijn nog bezig. Gelukkig hoeft niet alles omgenummerd te worden maar alsnog is dat een maanden lange job om gecontroleerd te doen. 3 dagen is onmogelijk (mits niet gedwongen wegens verhuizing).

Als je eigen reeksen hebt mnt je die gewoon naar ander dc en zou omnummeren niet eens nodig hoeven zijn. Maar goed niet iedereen heeft de mogelijkheid tot eigen ranges.

Zelfs datacenters hebben nog moeite om een /20 te krijgen. Het gaat zover dat je gewoon aankoop facturen moet laten zien of de uitbreiding die je voorspiegelt om ips te krijgen wel daadwerkelijk zo is.

Onze nieuwe datavloer (die momenteel gebouwd word) was zelfde ramp. Er moeten gewoon rekeningen van architecten en gemeente vergunningen naar Ripe gestuurd worden ter verantwoording anders word er gewoonweg niets gereserveerd.

Op het moment dat je als hoster begint start je met ips van je DC/hoster. Op het moment dat je door gaat groeien kom je op een punt dat je alles zelf gaat delegeren. (dan heb ik het niet over een dns servertje met rdns via poweradmin) Ook dan kan Ripe eisen als je zelf ips aanvraagt dat je binnen 3/6 maanden je oude ips terug inlevert anders krijg je ze simpelweg niet)

Communicatie naar ripe is retetraag op moment dat wij (algemeen) iets nodig hebben, als ripe een verantwoording vraagt moet er binnen 48 gedegen antwoord zijn anders trekken ze de ips onder je kont vandaan bij wijze van :) Drama maar goed we kunnen eenmaal niet zonder ips he in dit vak.

*had ik maar bakker moeten worden zegt men vader altijd*

@Richard

De algemene voorwaarden mogen nog zo mooi zijn opgesteld, het moet wel realistisch en haalbaar zijn. Anders heeft dat stukje av papier net zoveel waarde als het wc papier bij mij in de wc. Nada dus.

Dergelijke wijzigingen vereisen voorwerk en organisatie. Dat hier dus slechts 3 dagen word voor aangegeven is haast onmogelijk realistisch.
Ik kan me dan ook niet anders indenken dat er een probleem zit bij je hoster (of hun hoster). En dat ze daarom naar andere ips gaan.

Heb je al gekeken of de ips die je gekregen hebt van de partij zelf zijn of van andere hoster vs de oude ips?
Zie je hier enige onregelmaat/onduidelijkheid in.
In Pm mag je eventueel verder toelichten, dan wil ik wel even wat research doen :)

Om op je voorbeeld terug te komen,
stel dat ze een /24 hebben gekregen van derden onder bepaalde voorwaarden en die voorwaarden niet nagekomen zijn. Dan zijn ze wel degelijk aansprakelijk te stellen. Ondanks dat Ripe dan eventueel ips terugtrekt of niet. Ze hebben zelf dan niet aan een overeenkomst gehouden. Ripe trekt geen ips terug zonder enige aanleiding en ze geven je ook wel wat meer tijd om terug te geven hoor (ik geloof iets van 3mnd zelf min.)

Aangepast op 26-09-2010 12:04 door M Valentijn
   Jorden Chamid, TotallyHosted
26 sep 2010 16:49 
Anders heeft dat stukje av papier net zoveel waarde als het wc papier bij mij in de wc. Nada dus.

Totdat je een keer zonder komt te zitten

Richard O., Particulier
26 sep 2010 16:58 
Bedankt voor je uitgebreide antwoord Maurice.
Heb je al gekeken of de ips die je gekregen hebt van de partij zelf zijn of van andere hoster vs de oude ips?
Lijkt legitiem: ze zijn van een /24 naar een /22 gegaan, beide bij RIPE op eigen naam.
De algemene voorwaarden mogen nog zo mooi zijn opgesteld, het moet wel realistisch en haalbaar zijn. Anders heeft dat stukje av papier net zoveel waarde als het wc papier bij mij in de wc
Klopt. Leuk probleem is dus vooral dat het hier om een soort verborgen voorwaarde gaat waar de AV gewoon niets over zegt.

En die drie dagen: nu is er na een hoop discussie ineens ruimte tot 8 oktober (mijn eigen voorstel overigens). Feit dat ik pas van de omnummering hoor op het moment dat ik een ander ticket inschiet geeft me eerder het gevoel dat ze allang bezig waren maar mij waren vergeten o.i.d.
De verhalen in het andere topic (Log in om link te zien!) blinken nou ook niet echt uit in zorgvuldigheid en aandacht.

Aangepast op 26-09-2010 17:01 door Richard O.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed