Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 14 van 14

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
13 sep 2010 14:31 
Wat is hierbij belastingtechnisch het voordeligste:

Voor wie? Voor jou of de werkgever/opdrachtgever?

Als ik werkgever zou zijn zou ik jou liever inhuren voor die 500 euro per maand op factuur dan dat ik je in dienst zou nemen want dit bied mij zo íe zo meer voordelen. Ik hoef jou dan ook geen contract aan te bieden bijv.

Wesley Toet, Wesdesign
13 sep 2010 14:33 
uiteindelijk voor mij Wat de werkgever eraan betaald maakt mij niet uit, maar dat ik eventueel het voordeligste voor mij kan voorstellen.

Denk dat ik toch voor loondienst ga ivm dingen als vakantiegeld, contract, verzekeringen en dat soort dingen en als ik met me eigen bedrijf doe dan kom ik boven de klein ondernemersschap regelen.

Ieder bedankt voor de informatie.

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
13 sep 2010 15:58 
Ik denk dat je in loondienst inderdaad beter af bent in jou geval.

M. Landeweerd, Libertes
13 sep 2010 17:15 
Als factuur stuurt dan heeft het bedrijf alsnog het risco het te zien als verkapte arbeidsovereenkomst. Zelf zou ik dan gaan voor loondienst, omdat je dan ook andere voordelen hebt waaronder voordelen bij ziekte, etc.

Anderzijds kun je de uren natuurlijk wel weer rekenen als ondernemersuren. Wanneer je meer uren maakt kun je zo in aanmerking komen voor ondernemersaftrek. Dit is enkel interessant waarmee je hiermee net je urencriterium haalt.

Denk in jouw geval dus uiteindelijk gewoon loondienst.

Aangepast op 13-09-2010 17:18 door M. Landeweerd
   T. Lagarde, Particulier
14 sep 2010 13:07 
Over de ondernemersuren: 3 dagen per week is al 24 uur, uitgerekend over 45 werkweken (een ruime 7 weken vakantie), is al 1080 uur per jaar. Dan ben je al aardig op weg naar 1225 uren van het urencriterium van de ondernemersaftrek (meestal zo'n €7000, afhankelijk van de winst).

Nadelen zoals genoemd (ziekte, vakantiegeld/dagen e.d.) zijn vaak op te vangen door met je werkgever een hoger uurtarief overeen te komen.

Maar, nog altijd zou de belastingdienst het als verkapt dienstverband kunnen zien (zeker als je weinig andere opdrachtgevers zou hebben).

Aangepast op 14-09-2010 13:07 door T. Lagarde

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed