Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 16 van 16

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
8 sep 2010 19:07 
Een eigen server is allemaal leuk en aardig, maar vereist kennis om hem bij te houden of een dikke portemonnee

Nou is die dikke portemonnee misschien niet direct nodig maar een leuke dedicated zit toch snel tussen de 59 en 99 euro in per maand. En als je er dan 1 site op draait met 400 bezoekers per dag is het je geld in het kanaal gooien als je het mij vraagt.

Ik heb wel een handje vol klanten met webshops die ze op een dedicated draaien maar dan gaat het vaak om zeer goedlopende websites waar we het hebben over omzetten van meer dan 10k per webshop. Als jij een paar duizend omzet hebt per maand kan die server er ook makkelijk uit en zou ik het een goede beslissing vinden.

Als jij een beginnende webshop hebt en nog geen vaste omzet zou ik deze kosten zeker niet op me gaan nemen.

Advertentie
iDEAL eenvoudig inbouwen in je website? Kijk op TargetPay.com ...
Slechts € 0,49 per transactie, geen opstart- of maandkosten! Gratis wekelijkse uitbetaling.
   Joep Dohmen, JMD Hosting
8 sep 2010 19:12 
Nou is die dikke portemonnee misschien niet direct nodig maar een leuke dedicated zit toch snel tussen de 59 en 99 euro in per maand.

Zeker, maar aangezien tegenwoordig de trend is 100 GB voor 20 euro per jaar te verkopen kan dat voor sommige mensen best schikken zijn.

EDIT: Vaak komen op de door jouw genoemde kosten ook nog SLA-prijzen die ook enkele tientjes tot low-xxx per maand zijn.

Aangepast op 08-09-2010 19:14 door Joep Dohmen
8 sep 2010 19:24 
Daar heb je gelijk in Joep! Maar goed ligt er ook aan wat je zelf wil natuurlijk, updates doen wij geautomatiseerd dus zitten in het pakket, echter als jij een response tijd wil hebben van 2 of 3 uur bij problemen moet je er wel voor betalen dat kost weer wat extra.

Nee als je bij een beetje gemiddelde hoster een leuk pakketje afneemt voor enkele tientjes per jaar dan kom je er wel met je webshopje.

Even rieel blijven kijken... 80 euro per jaar of 80 euro per maand is een behoorlijk verschil in je portemonnee... Kan je nog is leuk uit eten met je vriendin of zo

Aangepast op 08-09-2010 19:24 door Alexander Knoth
   John T., SystemDeveloper.NL
10 sep 2010 22:13 
400 bezoekers is niet zo spannend idd, maar 1500 bestellingen per maand is al een stuk spannender. Tenzij je een product van 2 euro verkoopt zou ik je toch aanraden om op een 'eigen' omgeving te gaan zitten. Ik zou zelf eerder een klein veilig vps pakken met goede support dan op een shared hostingpakketje van 2 tientjes per jaar gaan zitten.
Stel dat je buurman op de shared hosting met zijn crimegame de boel 3 keer per dag onderuit trekt of het ip geblacklist krijgt? Dan komen jouw bestellingen voorlopig ook niet meer aan.

Joep Dohmen, JMD Hosting
11 sep 2010 11:35 
Stel dat je buurman op de shared hosting met zijn crimegame de boel 3 keer per dag onderuit trekt of het ip geblacklist krijgt? Dan komen jouw bestellingen voorlopig ook niet meer aan.

Veel serieuze hosters weigeren cimegame-klanten tenzij ze kunnen aantonen dat ze niet bovengemiddeld veel CPU/geheugen gebruiken. Blacklisten gebeurd zelden. Een fatsoenlijke hoster zorgt altijd voor een passende oplossing.

Een VPS zou een alternatief kunnen zijn, maar als je die toer al op gaat, neem dan gewoon een dedicated server.

Aangepast op 11-09-2010 11:35 door Joep Dohmen
11 sep 2010 12:54 

Ik weet het niet maar wanneer iemand de server onderuit haalt door zijn script dan word ķe gewoon suspend gezet en krijgt ķe een email. Lijkt me niet meer dan redelijk om hem een kans te bieden het op te lossen. Blijkt dit niet te kunnen dan vriendelijk verzoeken zijn site elders onder te brengen.

Overigens geef je hier een leuk voorbeeld want crimegames heb je in twee varianten:

1. De hele serieuze webmaster die er serieus mee bezig is en deze heeft over het algemeen genomen een eigen server voor zijn game.

2. De ik doe maar wat en klooi wat rond webmaster maar die pakt een pakket met zoveel mogelijk dataverkeer tegen een zo laag mogelijke prijs.

Als je je site dus onderbrengt bij een host die niet op de bodem van de markt opereert dan zal je dit soort problemen niet snel hebben denk ik.

Net wat Joep al zegt een VPS kan een goede oplossing zijn en die heb je volgens mij ook al voor 10-15 euro in de maand.

Robert van E., iXL hosting
12 sep 2010 13:21 
Een VPS moet zeker volstaan. Voordeel hiervan is de schaalbaarheid en de flexibiliteit. Begin bij een klein pakket, als je meer resources nodig hebt kun je makkelijk upgraden.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed