Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 12 van 12

Richard O., Particulier
31 aug 2010 21:34 
Omdat BTW een belasting is en geen verdienste voor de leverancier?

Daniel F., Particulier
1 sep 2010 07:28 
in mijn programma betaal ik ook commissie over het order bedrag ex btw en verzendkosten.
Maar kan ook gerust de commissie berekennen over het bedrag inclusief btw/verzendkosten maar dan gaat het commissie percentage gewoon naar beneden.

verzendkosten zijn kosten die van order tot order (afhankelijk van land en order bedrag) verschillend zijn en daarom lastig is om commissie over te rekennen. daarnaast zijn verzendkosten geen product dat door de affilliate verkocht zijn maar noodzakelijke kosten waarbij de klant geen keuze heeft. daarbij verdien ik ook niks op verzendkosten dus gek om commissie te geven op iets waar ik niks op verdien.

BTW zijn belasting die ik moet afdragen, beetje vreemd om commissie te geven over een wettelijk opgelegde belasting maatregel. Daarbij kan zomaar de BTW weer eens verhoogt worden door de regering. Ik zou dan dus meer btw moeten afdragen en daardoor ook nog eens meer commissie. daarnaast verdien ik ook niks op de btw dus gek om commissie te geven op iets waar ik niks op verdien.

Ik heb gewoon gekeken naar wat mijn kosten zijn van een product en heb op basis van de prijs ex btw bekeken hoe de vedeling tussen mij en de affiliate kan zijn.
De zuiverste berekening daarvoor krijg je als je werkt met bedragen zonder verzendkosten en btw.

M. Landeweerd, Libertes
1 sep 2010 09:25 
Is heel normaal dat commissie niet over BTW gaat, maar over de prijs excl. BTW. Zelfde geldt voor verzendkosten en dergelijk.

En eigenlijk weet ik wel heel zeker dat de netwerken er alles aan zullen doen om de commissie bij hun gelijk te houden de andere

In de Algemene voorwaarden van veel netwerken is opgenomen dat de comissie bij hun niet lager mag zijn dan bij concurrenten. Daarbij doen bedrijven er niet goed aan hier per partij verschillende tarieven te hanteren. Of het wel gebeurt is natuurlijk iets anders.

Aangepast op 01-09-2010 09:29 door M. Landeweerd

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed