Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 11 - 20 van 25

Rogier vd W., Particulier
31 aug 2010 16:57 
Ik heb even contact opgenomen met mijn host, en deze hebben me verteld dat ik dan mijn domein wat bij TransIp staat moet verhuizen naar hen, maar dat ze het dan alsware opnieuw moeten registreren en ik daardoor dus weer domeinkosten moet betalen. Is dit de normale gang van zaken?

Advertentie
Micropayments via 0900, Premium SMS en iDEAL. Kijk op www.targetpay.com voor de beste uitbetalingen en eenvoudige API!
   Wiljon Bolten, Particulier
31 aug 2010 17:01 
Is dit de normale gang van zaken?

Nee. Jij (of je hoster) zet de domeinnaam in de DNS en je verandert in je TransIP-account de nameservers van het domein. Daar hoef je je domein dus niet voor te verhuizen.

Joep Dohmen, JMD Hosting
31 aug 2010 17:20 
Nee. Jij (of je hoster) zet de domeinnaam in de DNS en je verandert in je TransIP-account de nameservers van het domein. Daar hoef je je domein dus niet voor te verhuizen

Klopt helemaal, sterker nog: je hoeft in principe alleen de nameservers van je hoster te weten (bijv. ns1.[host].net en ns2.[host].net) en je domeinnaam in je account toe te voegen door middel van DirectAdmin of Plesk. In principe kan de hoster dit niet weigeren, jij hebt immers een hostingpakket afgenomen en geen domeinnaam. Of staat hier al een domein op?

Richard O., Particulier
31 aug 2010 21:35 
Ik heb even contact opgenomen met mijn host, en deze hebben me verteld dat ik dan mijn domein wat bij TransIp staat moet verhuizen naar hen, maar dat ze het dan alsware opnieuw moeten registreren en ik daardoor dus weer domeinkosten moet betalen. Is dit de normale gang van zaken?

Nee, dat is hun eigen regeltje. Al kan ik wel snappen dat ze proberen te vermijden dat iedereen domeinen elders registreert en zij alleen de DNS hosting moeten doen.

31 aug 2010 21:42 
Inmiddels heb ik de reactie van Wiljon Bolten aan ze voorgelegd, maar heb tot op heden nog geen reactie (was na 18.00 dus waarschijnlijk heeft dat er mee te maken?).

@Joep:
Ik heb al wel een domeinnaam aan mijn hostingpakket gekoppeld, dit domeinnaam heb ik bij tegelijkertijd besteld bij mijn pakket.

Andre W., Unicmedia
31 aug 2010 21:57 
Misschien ondersteunt je pakket maar 1 domeinnaam?

Joep Dohmen, JMD Hosting
1 sep 2010 15:26 
Ik vermoed inderdaad dat je pakket maar één domeinnaam 'ondersteund'. In neem aan dat ze voor een forward-domein wel een uitzondering willen maken, en anders zul je een upgrade moeten uitvoeren.

Marcel M., Particulier
2 sep 2010 10:38 
Ik heb het idee dat was TS wil kan worden opgelost met het toevoegen van een alias aan zijn huidige hosting. Bij Direct Admin heet zoiets een domain-pointer en vaak zijn deze bij de hosting inbegrepen. Succes!

3 sep 2010 14:03 
Ik heb vandaag nog maar een kopie gestuurd van mijn laatste vraag aan mijn hoster aangezien er maar geen antwoord kwam. Ben benieuwd. Maar is de oplossing van Marcel ook mogelijk?

Joep Dohmen, JMD Hosting
3 sep 2010 14:58 
Ehm, ja, nou, dat is eigenlijk gewoon een forwarder en volgens mij wil jij het juist andersom (site zonder hostingpakket doorlinken naar de andere). In dat geval is het antwoord: nee.

9 sep 2010 12:30 
Het heeft een tijdje geduurt, maar ik heb een keurig antwoord gekregen van mijn hoster dat het domein aan de DNS is toegevoegd. Nu heb ik bij TransIP de 3 nameservers verandert maar als ik dan naar het domein surf, krijg ik gewoon nog de placeholder van TransIP. Moet ik nog iets anders doen of duurt het gewoon even voordat de wijzigingen doorgevoerd zijn? En als ik dan nu naar (Log in om link te zien!) surf, wordt ik dan dus doogestuurd naar (Log in om link te zien!) met bijbehorende website etc?

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed