Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 15 van 15

Erik G., Particulier
10 aug 2010 18:58 
Ik sluit me bij Marcel aan. Een H1 is echt gemaakt om een kop weer te geven, een titel van de pagina. Waarom zou je een kop als link gebruiken? Dit voelt een beetje aan als SEO'en omdat je wil SEO'en en niet zozeer omdat het nuttig is.

Er zijn volgens mij voldoende templates die een H1 (al dan niet met logo) gebruiken voor de titel van de website als geheel en daar een link inzetten naar de homepage. Je kan de h1 ook gebruiken om aan te geven dat je in een bepaalde sectie van de site zit. De h1 bevat dan een link naar de sectiehomepage. Je gebruikt vervolgens de h2 voor de titel van de pagina.

Als je de h1 voor de titel van de pagina gebruikt kun je deze ook als titel opnemen als sprake is van pagination. Bijvoorbeeld omdat het artikel meerdere pagina's lang is of omdat er heel veel comments zijn. De h1 met de titel verwijst dan naar de eerste pagina van het artikel of de pagina met de nieuwste comments (als je van nieuw naar oud werkt). Dit is dan een usablity punt omdat je voor SEO eerder zou werken met cannonical urls.

Michel H., Hyper Creative
11 aug 2010 14:11 
<h1> tags maken wel degelijk merkbaar verschil, maar niet zoveel als sommigen denken (of hopen). De eerste versie is hier wel valid en de tweede niet.

De H1 tag maakt geen verschil.

Van (Log in om link te zien!)

"For years, SEOmoz recommended including keywords in the H1 of pages. After we started doing formal machine learning correlation tests we found out that this tactic didn't actually help very much at all (including the keywords in normal text in bigger fonts worked essentially the same). This was a shame because it meant we wasted time and energy convincing our clients to update their H1s."

Kortom, een titel met H1's eromheen heeft net zoveel effect op SEO als dezelfde titel, in dezelfde lettertypegrootte etc. maar zonder H1's. En dat is gemeten, niet gefilosofeerd.

Aangepast op 11-08-2010 14:11 door Michel H.
   W van den Brink, Particulier
11 aug 2010 14:26 
Kortom, een titel met H1's eromheen heeft net zoveel effect op SEO als dezelfde titel, in dezelfde lettertypegrootte etc. maar zonder H1's. En dat is gemeten, niet gefilosofeerd.
Kortom, H1 heeft wel effect ten opzichtervan standaard tekst maar je kunt ervoor kiezen om dit effect via groter lettertype te bereiken.

Dat manier A ook op manier B bereikt kan worden wil niet zeggen dat manier A niet werkt. Dat zegt enkel dat het ook op een andere manier kan.

Aangepast op 11-08-2010 14:27 door W van den Brink
   Maarten S., Rinada Entertainment
11 aug 2010 22:21 
didn't actually help very much

Hier staat niet dat het geen verschil maakt.
Hier staat dat het niet veel helpt, maar blijkbaar dus wel helpt.

Michel H., Hyper Creative
12 aug 2010 09:55 
Het is een beetje een nuance verschil, maar direct erna staat "(including the keywords in normal text in bigger fonts worked essentially the same)".

Wat veroorzaakt dan feitelijk het effect, het feit dat er een H1 staat, punt, of het feit dat de H1 de woorden groter maakt (wat in verreweg de meeste gevallen zo zal zijn)? Als je zonder H1 te gebruiken de woorden groter weergeeft werkt het ook, dus wie weet werkt het wel niet als je de H1 opmaakt met kleinere letters, dat staat er dan weer niet bij.

Als ik dat lees, ben ik eerder geneigd om te zeggen dat het groter maken van de keywords helpt, en niet zonder meer het gebruik van een H1.

Erik G., Particulier
12 aug 2010 12:36 
Het gaat om het leesbaar maken van je tekst met kopjes en subkopjes zodat de opbouw van de pagina duidelijk wordt. Het eerste kopje is vaak de titel en vanaf daar ontstaat er een opbouw die laat zien waar een artikel over gaat.

Dit kun je doen met h1 --> h6. Je kan het ook doen met reguliere opmaak. Maar waarom zou je? Die h1 --> h6 is er voor gemaakt. Ik zet ook wel eens vertgedrukte tekst in de alinea om de woorden te benadrukken. Dat is vooral een aandacht trekker voor mensen die een pagina scannen.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed