Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 15 van 15

Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting
3 aug 2010 11:22 
Niet als de klanten een contract met een BV hebben en je de hele BV verkoopt.

Waar haal jij nou vandaan dat het een BV betreft? Lees ik gewoon ergens overheen?

Ik ga er vanuit dat dit ook zo is bij andere partijen die een goede overname doen.

Ja dat is inderdaad zo. Maar Jorden vroeg of ze zo weg kunnen lopen en gezien ik nergens zie dat het om een BV gaat is dit dus wel een mogelijke optie.

Zeker wanneer de verkoper dezelfde activiteiten binnen een ander bedrijf gaat exploiteren.

Ook dit kun je natuurlijk contractueel vast leggen, bijv. de eerste 1 of 2 jaar na overname geen dergelijk bedrijf uitoefenen.

Richard O., Particulier
3 aug 2010 11:45 
Waar haal jij nou vandaan dat het een BV betreft?

Ik stelde dat het in DAT geval was, waar jij het altijd uitsloot.
bij dergelijke situaties hebben de klanten altijd een keuze

Niet als de klanten een contract met een BV hebben en je de hele BV verkoopt

gezien ik nergens zie dat het om een BV gaat is dit dus wel een mogelijke optie.
Waar ik zei, ik zie nergens dat het niet om een BV gaat, dus ALS het om een BV gaat DAN....

Aangepast op 03-08-2010 11:46 door Richard O.
3 aug 2010 12:10 
Richard, daar heb je helemaal gelijk in... als het om een BV gaat is het een ander verhaal. Maar goed buiten dat heb ik het nog niet meegemaakt dat er bergen met klanten in eens opzeggen. Denk dat menig klant blij is dat ze niet hoeven te verhuizen zelf naar een andere host. En daarnaast vind ik dat je als bedrijf zijnde ook wel verplicht bent om goede zorg te dragen wanneer je je bedrijf wil verkopen/opheffen.

Jorden Chamid, TotallyHosted
3 aug 2010 13:45 
In principe lopen klanten ook helemaal niet weg hoor, maar als je een hostingpartij met colo en dedicated overneemt dan is het wel belangrijk om te weten of de klanten zo kunnen weglopen en jij je investering kwijt bent of dat ze verplicht een aantal maanden nog blijven. In het eerste geval zul je een hoop minder geld vangen.

3 aug 2010 14:17 
Ja daar heb je inderdaad gelijk in en vaak zijn dat dan ook geen misselijke bedragen natuurlijk. Dus dan is het wel van belang...

Mark Kalfsbeek, EsMa design
5 aug 2010 17:00 
Ik heb het PDF bestand klaar en zal deze vandaag/morgen sturen aan de mensen die via PB hebben gereageerd.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed