Geschillen hebben we momenteel al opstartend keurmerk als keuze niet opgenomen. Dit omdat dit de juridische kennis vergt die we momenteel niet kunnen opbrengen. |
|
Mijns inziens is dit het dichtste bij een echte 'garantie' wat een keurmerk kan komen. Dat jij dat niet kan opbrengen dat begrijp ik best - en beter niet doen dan slecht doen! - maar wellicht moet je dan geen keurmerk beginnen, aangezien je niet kan bieden wat mensen van een keurmerk verwachten: concrete zekerheid.
Ik koop bijna liever nog bij een winkel met een duur 'koop' keurmerk dan bij een winkel met een community driven keurmerk met weinig regeltjes. Een winkel met een duur koop keurmerk heeft blijkbaar in ieder geval financiele draagkracht en is - in regel - voldoende serieus bezig.
Qua SSL. In een wet zal nooit een concrete technologie worden benoemd. Best practice is het wel, evenals het beveiligen (encrypten) van de database waar nodig. Feit dat het ene vaak niet gebeurt is mijns inziens geen reden om het andere ook maar te laten schieten. Ik ben het overigens volledig met je eens dat SSL weinig toevoegt op het gebied van vertrouwelijk verzenden van de gegevens. Maar dat is ook niet de belangrijkste toepassing. SSL is vooral handig om te kunnen controleren dat je op de webwinkel bent waar je denkt te zijn: het controleren van de identiteit van de winkel zodat je niet je creditcard gegevens aan een crimineel in een ver buitenland aan het verstrekken bent.
Overigens is het CBP belast met toezicht op de naleving van de wet bescherming persoonsgegevens. Zij schrijven wel degelijk concreet SSL voor (
(Log in om link te zien!) , paragraaf 8.1)