Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 21 - 30 van 49

Richard v D., FireMultimedia
28 jul 2010 12:03 
Verklaar je nader. Wat voor scripts? Ik zet ze altijd in een map "img" omdat ik altijd zo min mogelijk characters gebruik om alle code minimaal te houden.

Als je gebruik maakt van bestaande scripts zoals lightbox dan heet de map waar de afbeeldingen instaan standaard images. Als je ook jouw afbeeldingen in dezelfde map plaatst scheelt het weer aanpassen van de lightbox code.

Zoals eerder al aangegeven is dit niet het geval. H1 geeft de content van de pagina aan. Net zoals dat je <title> tag per pagina verandert, verandert je <h1> ook per pagina.

Dit is ook wat ik bedoel. H1 en H2 niet gebruiken voor je logo of iets dergelijks maar voor de paginatitel en subtitels die op elke pagina anders zijn.

Milan van Schaik, Blue Bytes
28 jul 2010 12:16 
Mijn eigen ervaring is dat het beter is om de H1 tag als logo te gebruiken. De onderliggende H* tags voor paginakop(pen) en dergelijken.
Ook zie ik dit het meest voorkomen, op bekende websites. Ik denk dat dit dus juist prima is.

Aangepast op 28-07-2010 12:23 door Milan van Schaik
   Alexander IJ, Particulier
28 jul 2010 12:24 
@rudolf

<a href="#" class="logo" title="Home">Bedrijfsnaam</logo>

Kan je eens uitleggen waarom je </logo> gebruikt? Dat heb ik namelijk nog niet eerder gezien.

Aangepast op 28-07-2010 12:25 door Alexander IJ
   I. van Zon, Particulier
28 jul 2010 12:27 
@alexander, klopt ook niet, moet een foutje zijn.

Richard v D., FireMultimedia
28 jul 2010 12:33 
Kan je eens uitleggen waarom je </logo> gebruikt? Dat heb ik namelijk nog niet eerder gezien.

Logo moet gewoon </a> zijn, typefoutje.

Jorden Chamid, TotallyHosted
28 jul 2010 12:47 
Nog een tipje: De gebruikte fonts, in zoverre dat niet standaardmateriaal (Arial, Verdana e.d.) is, even meesturen als je een design oplevert. Mits de licentie van het font dat toestaat natuurlijk.

Ben G., GreeveMedia
28 jul 2010 13:43 
Sla al je gemaakte psd bestanden met slices erin op en stuur deze mee naar je opdrachtgever. Scheelt veel fustratie als er in de toekomst nog iets aangepast moet worden

Hoevaak hebben jullie een .psd die 1 een keer de slicen valt? soms moeten er lagen uitgezet worden en valleen slices over elkaar heen.

I. van Zon, Particulier
28 jul 2010 13:46 
Ik ben het met ben eens. Tevens gebruik ik die slicetool helemaal niet.

Milan van Schaik, Blue Bytes
28 jul 2010 13:54 
Bij mij kan je klant altijd terecht als het logo vervangen moet worden of iets dergelijks. Ik stuur namelijk ook geen .psd met slices mee.

Erik G., Oeroek Enterprises
28 jul 2010 15:26 
Ook zie ik dit het meest voorkomen, op bekende websites.

De argumentele waarde daarvan lijkt me minimaal. De assumptie is dat veel bekende websites hun SEO goed op orde hebben en dat is zeker niet altijd het geval.

ALs je wilt weten hoe de H1 werkt zou je eigenlijk een goede test moeten draaien of gebruik maken van statistische analyse zoals SEOmoz dat doet.

Aangezien testen een vak apart is en niet iedereen daar de resources voor heeft kun je proberen achter de best practices te komen. Bijvoorbeeld door met mensen te praten, te kijken naar de nummers 1 in Google en veel te lezen.

Ik ga zelf meestal uit van SEOmoz en daar zijn ze niet zo fanatiek met de H1. Al was het maar omdat de dingen die je makkelijk kan aanpassen nogal eens hun waarde verliezen vanwege vermeend misbruik. Belangrijk is de opmaak van je pagina met kopjes en subkopjes en daarvoor gebruik ik meestal de H tags met keywords aan het begin van de heading.

Richard O., Particulier
28 jul 2010 16:08 
Hoevaak hebben jullie een .psd die 1 een keer de slicen valt? soms moeten er lagen uitgezet worden en valleen slices over elkaar heen.
Desalniettemin is het van grote meerwaarde als je de slices in de PSD beschikbaar stelt aan je opdrachtgever. Scheelt veel werk. Een layer aan- en uitzetten is niet de moeite.

Bij mij kan je klant altijd terecht als het logo vervangen moet worden of iets dergelijks. Ik stuur namelijk ook geen .psd met slices mee.
Ik zit niet te wachten op dat ik verplicht opnieuw zaken met iemand moet doen (wat als die op vakantie is) of dat diegene weer extra werk moet doen (ik neem aan dat je mijn PSD's niet gaat zitten bewaren terwijl je ze mij niet geeft).

Aangepast op 28-07-2010 16:08 door Richard O.

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed