Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 17 van 17

R. Kapitein, Smoved
27 jul 2010 20:33 
Daarnaast heb ik ook het tabel 'users'. Is het mogelijk om een kolom in 'users' te maken en daar de saldo van een gebruiker afspiegelen?

Ja, met triggers. Voorbeeldje:

DROP TRIGGER IF EXISTS saldoupdate
DELIMITER //
CREATE TRIGGER saldoupdate AFTER INSERT ON saldotabel
FOR EACH ROW BEGIN
UPDATE usertabel SET saldo = saldo + NEW.saldowijziging WHERE userID = NEW.userID;
END
//
DELIMITER ;

Zelfde doe je met een update of delete van een row.

Aangepast op 27-07-2010 20:34 door R. Kapitein
   Rogier B., Particulier
27 jul 2010 20:45 
Volgens mij heb jij het in je voorbeeld over PHPmyAdmin. Je krijgt daar inderdaad een dropdown met al die waardes uit de betreffende kolom van de andere tabel als je werkt met foreign keys.

Wat je volgens mij niet wilt, is dat er ook echt een kolom komt in de tabel users met daarbij het saldo. Je wilt slechts een overzicht hebben wat het aantal punten per user is toch? Dat kan je voor elkaar krijgen met hetgeen wat Martijn en Ramon al eerder aangaven.

Nathan K., Particulier
27 jul 2010 21:29 
Ik wil gewoon het overzicht hebben van hoeveel credits een gebruik heeft, in de 'user' tabel. Dat die twee tabellen "gekoppeld" zijn.

@ R. Kapitein
Ik ga proberen en je laten weten. Bedankt!

UPDATE:
Mijn hosting is niet heel blij mee denk ik:
#1227 - Access denied; you need the SUPER privilege for this operation

Aangepast op 27-07-2010 21:39 door Nathan K.
   R. Kapitein, Smoved
27 jul 2010 22:18 
Mijn hosting is niet heel blij mee denk ik:

Kan ik me wat bij indenken, verkeerd gebruik van triggers kan je server wel aardig naar de klote helpen

Enige oplossing zou dan zijn om dit in je scripts op te lossen, of door middel van een join / group by uit te lezen.

Rogier B., Particulier
27 jul 2010 22:28 
Ik wil gewoon het overzicht hebben van hoeveel credits een gebruik heeft, in de 'user' tabel. Dat die twee tabellen "gekoppeld" zijn.

Dit kan gewoon met een simpele join. Ga het eens proberen, lukt je vast wel. Als je er niet uitkomt kan je het hier nog altijd vragen.

Richard O., Particulier
27 jul 2010 22:42 
Wat doen jullie allemaal moeilijk, volgens mij wil TS gewoon dit:
SELECT users.*, SUM(credits.credit)
FROM users
LEFT JOIN credits ON credits.user_id = users.id
GROUP BY users.id

Tabel- en kolomnamen veranderen waar nodig.

Aangepast op 27-07-2010 22:44 door Richard O.
   Nathan K., Particulier
28 jul 2010 00:57 
Richard, nee. Ik weet hoe ik hun saldo moet berekenen.

Ik dacht alleen in een oog op slag hun saldo te kunnen zien in PHPMyAdmin.

Hoe kan ik het doen met de hiervoor aangegeven MySQL code? Of is het iets totaal anders?

R. Kapitein, Smoved
28 jul 2010 01:06 
Maak een view aan met de hiervoor gegeven code met de join / group by, dan kan je vanuit phpmyadmin in een oogopslag zien wat je wilt.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed