@A de Vos: Ik spreek ook voor mezelf.
Wat ik wel probeer is om mensen soms een spiegel voor te houden. Als je het daar niet mee eens bent dan is dat jammer, dit is en blijft een discussieforum. Of gaan we elkaar allemaal naar de mond praten omdat je het anders emotioneel niet trekt?
Houd het leuk? Ik vind het niet leuk als iemand gaat zeggen 'ik negeer de factuur toch lekker, de deurwaarder lacht om dit bedrag'. Als ik ook klant ben bij dat bedrijf dan draai ik namelijk mede voor de kosten van zulke klanten op. En als het mijn bedrijf / mijn klant was, vond ik het al helemaal niet meer leuk.
Een afspraak maken voor een gesprek over twee tientjes bij een bedrijf (wat waarschijnlijk niet om de hoek zit?) Dat is nou precies wat ik bedoel met verspilling van tijd. Denk jij dat een hosting bedrijf met medewerkers met een kostprijs van 80+ euro per uur erop zit te wachten om een uurtje met TS te praten over waarom die zijn factuurtje niet wil betalen?
@Joep
Dat ze dan wellicht helemaal geen site moeten beginnen is een ander verhaal, maar jij bepaald niet zomaar wat veel of weinig is. |
|
Ik zet de kostprijs af tegen de hoogte van het dispuut. Dat is een objectieve vergelijking: twee bedragen met elkaar vergelijken.
Voorbeeld: ik heb vanochtend KPN aan de telefoon die na jaren automatische afschrijving ineens weer acceptgiro's gaan sturen. Meisje is een half uur bezig het te vinden en weer goed te krijgen. Ga ik daarna nog beginnen over de 1 euro 5 die ze voor de acceptgiro in rekening hebben gebracht? Nee dus. Dat is zonde van mijn tijd, en die van haar. Ook al wordt zij ervoor betaald, de discussie kost KPN dus 15 euro. Als iedereen dat doet dan wordt volgend jaar mijn abonnement 15 euro duurder. Nog los van de tijd die ik bespaar en kan besteden aan geld verdienen (waardoor ik niet meer over die euro hoef te beginnen en het nog meer naar mijn zin heb ook).
Nu even de hand in eigen boezem:
- Excuses voor het taalgebruik, ik parafraseerde mensen over hoe 'k*t' TransIP zou zijn.
- Tijdsverspilling van reageren op deze thread was niet zo'n goed voorbeeld. De tijd van het bedrijf wel. Ben benieuwd hoe Erwin het zou vinden als ik eens de lastige klant ging uithangen onder het motto van 'ja jongen, risico van het vak he'.