Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende 41 - 50 van 63

Richard O., Particulier
28 jul 2010 19:47 M 
Dat over TransIP was enkel als anekdote. Verder eens met Maurice!

Advertentie
Micropayments via 0900, Premium SMS en iDEAL. Kijk op www.targetpay.com voor de beste uitbetalingen en eenvoudige API!
   A. de Vos, Particulier
29 jul 2010 20:31 
@Erwin, eens. Mensen op dit forum bepalen zelf hoe ze hun tijd besteden. De discussie kan gewoon leuk zijn of informatief.

Dus... @Richard, spreek voor jezelf. Daarnaast; let op het taalgebruik! En houd het even leuk, niemand durft meer iets te vragen op dit forum zo met dergelijke reacties.

ontopic: maak een afspraak met bedrijf, face2face, en probeer een oplossing te vinden. Elkaar in de ogen kijken kan het gesprek veel goed doen.

Richard O., Particulier
29 jul 2010 21:02 
@A de Vos: Ik spreek ook voor mezelf.

Wat ik wel probeer is om mensen soms een spiegel voor te houden. Als je het daar niet mee eens bent dan is dat jammer, dit is en blijft een discussieforum. Of gaan we elkaar allemaal naar de mond praten omdat je het anders emotioneel niet trekt?

Houd het leuk? Ik vind het niet leuk als iemand gaat zeggen 'ik negeer de factuur toch lekker, de deurwaarder lacht om dit bedrag'. Als ik ook klant ben bij dat bedrijf dan draai ik namelijk mede voor de kosten van zulke klanten op. En als het mijn bedrijf / mijn klant was, vond ik het al helemaal niet meer leuk.

Een afspraak maken voor een gesprek over twee tientjes bij een bedrijf (wat waarschijnlijk niet om de hoek zit?) Dat is nou precies wat ik bedoel met verspilling van tijd. Denk jij dat een hosting bedrijf met medewerkers met een kostprijs van 80+ euro per uur erop zit te wachten om een uurtje met TS te praten over waarom die zijn factuurtje niet wil betalen?

@Joep
Dat ze dan wellicht helemaal geen site moeten beginnen is een ander verhaal, maar jij bepaald niet zomaar wat veel of weinig is.
Ik zet de kostprijs af tegen de hoogte van het dispuut. Dat is een objectieve vergelijking: twee bedragen met elkaar vergelijken.

Voorbeeld: ik heb vanochtend KPN aan de telefoon die na jaren automatische afschrijving ineens weer acceptgiro's gaan sturen. Meisje is een half uur bezig het te vinden en weer goed te krijgen. Ga ik daarna nog beginnen over de 1 euro 5 die ze voor de acceptgiro in rekening hebben gebracht? Nee dus. Dat is zonde van mijn tijd, en die van haar. Ook al wordt zij ervoor betaald, de discussie kost KPN dus 15 euro. Als iedereen dat doet dan wordt volgend jaar mijn abonnement 15 euro duurder. Nog los van de tijd die ik bespaar en kan besteden aan geld verdienen (waardoor ik niet meer over die euro hoef te beginnen en het nog meer naar mijn zin heb ook).

Nu even de hand in eigen boezem:
- Excuses voor het taalgebruik, ik parafraseerde mensen over hoe 'k*t' TransIP zou zijn.
- Tijdsverspilling van reageren op deze thread was niet zo'n goed voorbeeld. De tijd van het bedrijf wel. Ben benieuwd hoe Erwin het zou vinden als ik eens de lastige klant ging uithangen onder het motto van 'ja jongen, risico van het vak he'.

Aangepast op 29-07-2010 21:11 door Richard O.
   Cees S., Particulier
30 jul 2010 08:34 
Een hoop "nieuwe" bedrijven gaan gegarandeerd kapot doordat ze geen service leveren, niet persoonlijk zijn, alleen digitaal reageren en elk onbenullig bedrag doorberekenen.

Verwijderde deelnemer
30 jul 2010 08:40 
Een hoop "nieuwe" bedrijven gaan gegarandeerd kapot doordat ze geen service leveren, niet persoonlijk zijn, alleen digitaal reageren en elk onbenullig bedrag doorberekenen.

digitaal betekend o.a. snel waar vaak ook direct kosten voor een partij aan vast hangen.

Voorbeeld in de trent van domeinnamen ;)

realtime registratie, per ongeluk besteld even iemand 10 .nu domeinnamen.
Leuk maar dan ben je wel even 200+ euro lichter als hostingbedrijf welke je niet zal terugkrijgen van register.

Moeten we dan ook maar zeggen: " ow joh maak je niet druk betalen wij wel voor je? "

Service is bereikbaar zijn en mede oplossingen zoeken maar als een klant zelf bewust iets besteld zitten er consequenties aan..

Emiel van Rossum, OrangeType
30 jul 2010 09:57 
@Richard

Amen!

@ Alle anderen: Bedenk dat een bedrijf dat <10 euro voor een domeinregistratie vraagt al verlies gaat draaien op die domeinnaam op het moment dat 1 medewerker 1 vraag van een klant moet beantwoorden.

Richard O., Particulier
30 jul 2010 11:27 
En een hoop nieuwe en oude bedrijven gaan kapot omdat ze zich de markt in moeten vechten / handhaven waar de consument zwaar onredelijke eisen stelt en een onevenredig beroep doet op support terwijl zaken hun eigen fout waren.

Vandaar mijn TransIP voorbeeld: die kennis kreeg te horen dat zijn beroep op hun helpdesk met de vele discussies die hij voerde, niet evenredig was met de omzet die hij genereerde en dat hij daardoor niet in het business model van TransIP paste.

Veel bedrijven en ook consumenten verwarren klantvriendelijkheid met de klant altijd gelijk moeten geven.

Offtopic maar wel leuk, uit Les Barons (http://www.imdb.com/title/tt1547638/):

* Ici, on est en Europe. Le client est roi !
* Oui mais ici, on est en Belgique et le roi n’a rien à dire !

Aangepast op 30-07-2010 11:28 door Richard O.
   Ruben Lubben, Particulier
30 jul 2010 13:54 
@Richard

Dat jij je niet drukt maakt over 1.05€ moet jij weten maar voor sommige wordt het een principe kwestie. Zo had de Rabobank een keer een fout bij mij gemaakt. Ik had een nieuwe rekening geopend en expliciet aangegeven dat ik die wou gebruiken voor internet bankieren. De medewerker in kwestie zou dat dan ook direct in orde maken. Na een maand zag ik de rekening er nog niet bijstaan en heb ik maar een keer gebeld. Toen kreeg ik als antwoord: "meneer Lubben, uw rekening moet er bij staan anders gebeurt dat binnen enkele weken". Dus toen heb ik weer een maand gewacht en het was er nog steeds niet. Toen moest ik toevallig bij de bank zijn en kaarte ik heb probleem nog een keer aan en toen was het 1 vinkje die niet aan stond en de volgende dag stond hij er bij.

Doordat aan een rekening kosten zijn verbonden. Stond ik in de min, hier dient debetrente over te worden betaald. In mijn geval 2 cent. Hier was ik het niet mee eens. Ik wou die 2 cent terug. Niet omdat ik die 2 cent niet kan missen maar ik ga niet voor de fouten van een bedrijf betalen. Dus ik heb een email geschreven en een week later kreeg ik een brief (die ook betaald moet worden) waar stond dat ik mijn 2 cent de volgende maand terug kon verwachten.

Dit heeft mij tijd gekost maar ook voldoening op geleverd en ja, dat had ik er voor over. Dus het is voor iedereen anders hoe iemand zijn tijd wil besteden.

Nu weer ontopic. Een hoster zou hier inderdaad een redelijke vergoeding voor in rekening kunnen brengen maar, dat moet je afwegen tegen welk "imago" je daarmee opbouwt en de wel welwillendheid van een klant.

Maarten M., Particulier
30 jul 2010 14:29 
Ik wou die 2 cent terug.

Loop naar de supermarkt en betaal contant iets van €1,97? Heb je je 2 cent terug met heel wat minder moeite.

Andre W., Unicmedia
30 jul 2010 14:45 
Het gaat om het principe.

+ Daarbuiten is het ook nog eens niet waar, je krijgt 3 cent <b> wisselgeld </b>.

Hij raakt €1,97 kwijt, want hij koopt iets.

*terug ontopic*

Het was voor mij een principe kwestie, ik heb een afspraak gemaakt met dat bedrijf en die komen ze niet na..

Aangepast op 30-07-2010 14:45 door Andre W.
   Richard O., Particulier
30 jul 2010 17:02 
+ Daarbuiten is het ook nog eens niet waar, je krijgt 3 cent <b> wisselgeld </b>.
Hij raakt €1,97 kwijt, want hij koopt iets.

De gedachte van Maarten M is dat je iets koopt ter waarde van 1,97 en maar 1,95 hoeft af te rekenen als je contant betaalt. Dan 'verdien' je 2 cent.

@Ruben:
Ik zie niet het verband tussen het vinkje en het feit dat je in de min stond. Maakt niet uit. Als jij daar voldoening uit haalt dan is dat heel fijn voor je. Het zegt wel heel erg veel over je.

Bedankt namens de medewerkers en de andere klanten van de Rabobank voor je begrip dat iemand eens een foutje kan maken.

--

Wat ik grappig vind is dat het hier stikt van de mensen die moord en brand en onrecht schreeuwt wanneer een leverancier een foutje maakt, maar wanneer zij een foutje maken en een klant genoegdoening wil, de klant ineens een zeur is en 'moeilijk doet'.

Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed