Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 14 van 14

Stephan E., Eijer Media
15 jul 2010 12:12 
Waarom zou je het domein dan niet gewoon kopen? Lijkt me een stuk voordeliger op langer termijn.. En zo zou je de website ook gewoon kunnen verkopen!

Omdat ik dat niet als optie aanbiedt. Een domein zou een flinke investering kunnen zijn, door het als te huur aan te bieden krijgen mensen de kans iets te ontwikkelen. Met als achterliggende gedachte dat de inkomsten de huurprijs overtrefen.

Ik denk dat de interesse erg laag zal zijn.
Je gaat ook geen huurhuis ombouwen naar een villa, want uiteindelijk is het niet van jou.

Ik ken mensen die in een huurhuis een nieuwe dakkapel hebben laten zetten of bv hun huis zo hebben verbouwd dat ze ipv een aparte keuken een woonkeuken hebben enz. Natuurlijk zitten hier wel grenzen aan.
Feit is wel dat deze mensen tegen een relatief lage prijs wonen. Zeker als ze er al geruime tijd inzitten. Ik probeer dit af te zetten tegenover een domeinnaam. Stel je huurt deze voor 100 euro in de maand, na een half jaar heb je meer als 100 euro winst per maand en dit loopt op. Dan heb je voor een relatief kleine investering een mooi project van de grond gezet.

Dat is ook het idee achter mijn "huurplannen". Want meer als dat is het nog niet. Dit is een aftastende fase.

Eens met de bovenste twee. En huurkoop zou een optie kunnen zijn zoals ook in pm vermeldt.

Dit zou een optie kunnen zijn, maar als "verhuurder" is dit natuurlijk weer wat minder interessant.

Dan blijft het natuurlijk altijd nog de vraag of mensen een domein willen huren. Want als dat niet zo is houdt het snel op.

Advertentie
Micropayments via 0900, Premium SMS en iDEAL. Kijk op www.targetpay.com voor de beste uitbetalingen en eenvoudige API!
   Richard O., Particulier
15 jul 2010 12:47 
Ik denk niet dat je mensen kan vinden die hierin geinteresseerd zijn.

Huren is handig vanwege de flexibiliteit, maar op termijn financieel nooit interessant. Of het nou over huizen, televisies of auto's gaat: als het niet om de flexibiliteit gaat dan kan je altijd beter kopen.

Zo'n dakkapel voorbeeld is leuk maar in SEO, marketing en promotie van een domeinnaam gaat in de regel een veelvoud zitten van het aanschafbedrag van het domein. Je moet dus eerder de analogie aanhouden van een rijtjeshuis van 2 ton tot villa van 2 miljoen ombouwen, dan van een dakkapel.

Andre W., Unicmedia
30 jul 2010 00:55 
Ik vind het daarentegen niet eens zo'n gek idee?
Ik heb ook een "huurdomein", hoef er weliswaar niets voor te betalen maar ik mag alle inkomsten houden.

Voor mij de kans een project te starten, en als ik later ermee door wil gaan heb ik altijd mogelijkheid tot koop.

S. van Iwaarden, Adsupply
30 jul 2010 16:09 
Ik vind het daarentegen niet eens zo'n gek idee?
Ik heb ook een "huurdomein", hoef er weliswaar niets voor te betalen maar ik mag alle inkomsten houden.

Voor mij de kans een project te starten, en als ik later ermee door wil gaan heb ik altijd mogelijkheid tot koop.

Ik zou wel zorgen dat je die mogelijkheid tot koop ook daadwerkelijk op papier hebt staan.
Als jij dadelijk een goedlopende site hebt die lekker wat inkomsten genereert en veel bezoekers heeft, kan degene die je het domein momenteel leent, best besluiten om het domein toch maar zelf te houden en te exploiteren. Je zou de eerste niet zijn.

Mondelinge afspraken zijn weliswaar ook bindend, maar heel lastig te bewijzen.

Andre W., Unicmedia
30 jul 2010 20:23 
Ik heb dat in email staan, dat mag tegenwoordig ook ;)

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed