Terug naar de voorpagina
Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 14 van 14

Richard O., Particulier
14 jul 2010 09:02 
Op school ging/gaat dat toch ook altijd zo?
Bij schoolopdrachten gelden andere criteria dan in het werkelijke leven.

Create websites for visitors, not for search engines. Natuurlijk is SEO belangrijk maar je kan ook doorslaan. Een kwalitatief inhoudelijk goede site waar geen technische blunders in zitten rankt zichzelf.

Aangepast op 14-07-2010 09:03 door Richard O.
   Edwin Neef, Particulier
14 jul 2010 09:37 
Bij schoolopdrachten gelden andere criteria dan in het werkelijke leven.

Maakt niet uit welke criteria, het gaat er om dat je rekening moet houden met de wensen van je klant en in dit geval ook de zoekmachine. Het staat er los van of dit voor je school is of om een website beter te laten scoren in Google.

En laten we eerlijk wezen, 50 woorden zou veel te weinig zijn aan content per pagina. Ik denk dat 300 een goed getal is voor het aantal woorden.

Ik denk dat het gewoon raadzaam is om van te voren te bepalen wat en hoeveel je gaat schrijven, en in welke vorm, volgorde, etc.

Remco H., Particulier
14 jul 2010 10:03 
Elke boodschap vereist een andere c.q. zijn eigen uitleg en opbouw van tekst en titels en subtitels en de wijze van opbouw kan ook nog eens afhankelijk zijn van de doelgroep waarvoor deze is bestemd.

Om op voorhand een beperking van het aantal woorden/karakters ter faveure van een zoekmachine mee te geven is killing voor het op een creatieve en originele wijze van het brengen van een boodschap. M.a.w. vanuit het oogpunt van een goede tekstschrijver bekeken kan dit een enorme beperking geven. Het meegeven van een aantal woorden mag één van de criteria zijn voor een goede tekst maar absoluut niet als belangrijkste criteria gaan gelden. Vandaar mijn uitspraak,; belachelijk systeem.

Aangepast op 14-07-2010 10:11 door Remco H.
   M. Landeweerd, Libertes
14 jul 2010 11:22 
belachelijk systeem.

Tja, niet alles is eerlijk. Mijn idee is ook dat Google steeds meer de gebruikerservaring zal meenemen in de resultaten. Een goede tekstindeling met kopjes staat echter de creatieve geest niet in de weg. Elke tekst moet leesbaar en volgbaar zijn, dat geldt voor bezoekers maar ook voor crawlers.

Wat het idee van een sitemap betreft en verder geen links op je site. Ik zou het afraden. Links geven namelijk linkwaarde mee aan de pagina's. Wanneer je dit niet hebt blijft de linkwaarde "hangen" op de zoekpagina. Zou je niet als toevoeging een tagindeling aan de pagina's kunnen hangen welke doorverwijzen naar de zoekopdrachten?

Erik G., Particulier
14 jul 2010 14:50 
Om op voorhand een beperking van het aantal woorden/karakters ter faveure van een zoekmachine mee te geven ....

Er is geen beperking voor de zoekmachine. Een artikel van meer woorden is voor zoekmachines helemaal prima.

De vraag is wat je met dat artikel wil. Artikels met meer woorden zijn lastiger te lezen en te scannen, vooral op internet. Je kan er ook voor kiezen om een artikel te verdelen over meerdere pagina's. Zo hoef je geen afbreuk te doen aan het creatieve

....is killing voor het op een creatieve en originele wijze van het brengen van een boodschap.

Dat geldt alleen maar als dat het doel is van je artikel. NIet alle artikelen hoeven creatief en origineel te zijn. Soms wil je gewoon een handleiding over een bepaald onderwerp waar een auteur niet langer dan 1 uur aan mag schrijven. Het hangt er maar net vanaf hoe je dat artikel gaat terugverdienen en waar je het publiceert.

Wat het idee van een sitemap betreft en verder geen links op je site

Wat wordt precies bedoelt met een sitemap? Is dit zo'n xml ding dat je upload bij Google, daar zou ik idd ook niet op vertrouwen.

Je kan ook een HTML sitemap gebruiken en daarmee prima insite links maken.

Aangepast op 14-07-2010 14:52 door Erik G.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed