| Vorige | 1 | | Volgende | 11 - 18 van 18 |
Jorden Chamid, TotallyHosted |  4 jun 2010 11:18 | Wij werken met Q-Collect. Je bent daar 'verplicht' om minimaal 50 facturen op jaarbasis bij ze in te dienen om te laten incasseren.
Vergeleken met Webcasso haalde Q-Qollect bij ons een veel groter percentage binnen. Echter, ook Q-Collect kan niet alles binnen halen... |
| | |
Henry van den Heuvel, Particulier |  4 jun 2010 13:19 | hogere bedragen zou ik voor gerechtsdeurwaarder kiezen (zelf gewerkt). Die kunnen en mogen meer dan incasso bureau.
Maar goed, de vraag was welke de meest succesvolle is, en kan alleen zeggen m'n oude werkgever niet, haha
|
| | |
Wesley H., Max24.nl |  4 jun 2010 13:47 | Denk dat DirectIncasso ook vrij succesvol is en GrayDon ook zoals Maurice al zei al vind ik het wel vreemd dat die allerlei spamreclame sturen om je bedrijfsgegevens te vragen etc? |
| | |
Verwijderde deelnemer |  4 jun 2010 15:28 | @wesley
Graydon houd inderdaad algemeen gezien een credimanagement bij van vrijwel alle bedrijven in Nederland. Ook jij bent er bekend of je nu wilt of niet.
Ze sturen je een brief met kennisgeving dat ze je opnemen in een database en dat je de mogelijkheid hebt verkeerde gegevens aan te passen.
Veel grote leveranciers (en zo ook wij) controleren een bedrijf welke ineens een grote afname doet. Denk dan aan 2/full rack huren met xx mbit erbij wat gelijk staat aan een factuur van 2k per maand (24k op jaar basis)
dan wil je wel weten of het bedrijf deze onkosten wel kan dekken, deze informatie kun je dus bij graydon (tegen betaling) aanvragen.
Als bedrijf zijnde als je daar aangesloten bent kun je ook maandelijks of per kwartaal jou debiteuren betaalgegevens doorgeven hoe dat loopt.
Hiervoor krijg je weer korting op andere graydon diensten.
en zo is het spelletje rond. Zo verzamelt graydon alle gegevens.
note: wij geven deze informatie niet aan graydon aangezien wij van mening zijn dat een bedrijf welke niet ingeschakeld word om eender welke reden geen gegevens hoeft te hebben van onze klanten wie ze zijn etc. Enkel bij een incasso procedure worden die debi gegevens verstrekt. |
| | |
Maarten M., Particulier |  4 jun 2010 16:36 | Ik zit momenteel met een wanbetaler van 232.500 |
|
Is het niet een iet-se-piet-sie dom om bedragen zo ver op te laten lopen zonder enige garantie van betaling? |
| | |
Dawid S., Saku Media |  4 jun 2010 16:40 | Het zijn gewoon 2 maand facturen, niets bijzonders aan. Tot nu toe betaalden ze wel. |
| | |
Andrew P, APAS ICT |  4 jun 2010 16:40 | Ooit eenmalig iets via DirectIncasso gedaan en dit was succesvol.
Daarna nooit meer iets mee gedaan vanwege het staken van bedrijfsactiviteiten.
Naar mijn idee kun je het beste zo veel mogelijk zelf proberen.
Bel bijvoorbeeld eens naar de klant, vraag waarom hij de rekening nog niet heeft voldaan en probeer een betalingsregeling te treffen. Mocht dit niet helpen dan kun je, indien de herinneringen niet hebben geholpen, de klant een ingebrekestelling sturen. |
| | |
Alexander Knoth, Knoth WebMedia & Hosting |  4 jun 2010 16:41 | Echter, ook Q-Collect kan niet alles binnen halen... |
|
Er is toch geen enkel incasso bureau wat 100% kan halen? Als het wel zo is laat het even weten  |
| | |
Dirk Kuipers, Multiwebs |  5 jun 2010 17:11 | Ik had eerst altijd intrum, alleen zijn die wel erg duur. Je kunt kiezen voor een abbo incl. gerechtelijke kosten. Dan zit je dus niet met hoge kosten als het voor het gerecht komt. Echter, abonnement kost wel circa 500 per jaar..
Maar sinds een jaar breng ik de niet betaalde facturen onder bij DirectIncasso. Bevalt me prima. Maar inderdaad, ook hier halen ze niet alles binnen. Dit gaat op basis van No cure no pay. |
| | |
Vorige | 1 | | Volgende
| |
|
|
|