| Vorige | 1 | | Volgende | 11 - 17 van 17 |
Remy S., Particulier |  31 mei 2010 20:32 | Waarom zou je moeten beargumenteren hoeveel je vraagt. Zijn gewoon de kosten voor gebruik van filmpje. Ik zou eigenlijk een low-xxx bedrag vragen. |
| | |
Erik G., Particulier |  31 mei 2010 21:03 | Check anders eens wat het kost om een dergelijk filmpje te maken en begin daarmee.
Vergeet niet dat als je een rekening stuurt dat je het specificeert als eenmalige vertoning op dag x, of in ieder geval niet te ruim. |
| | |
Thijs-Robert W., Particulier |  31 mei 2010 21:23 | Zonder überhaupt beeld te hebben gezien is het nogal lastig om hierover iets zinnigs te zeggen, laat staan een bedrag ter schadevergoeding vast te stellen.
TMF heeft op basis van het citaatrecht een deel van jou filmpje gebruikt en daar is op zich niks mis mee. Toestemming hoeven ze dus niet te vragen, wel dienen ze de bron te vermelden. Nu zie je wel vaker op de televisie dat YouTube-filmpjes worden aangehaald, de bronvermelding is dan doorgaans enkel 'YouTube'. |
| | |
Richard v D., FireMultimedia |  31 mei 2010 21:30 | de bronvermelding is dan doorgaans enkel 'YouTube'. |
|
En zelfs die bronvermelding is dus fout. YouTube is alleen het kanaal waarmee het filmpje is verkregen niet de eigenaar van het beeldmateriaal.
Neem eens contact op met je rechtsbijstandverzekering als je die hebt, je betaald er immers niet voor niets voor en anders kun je altijd nog langs bij het juridisch loket. |
| | |
Erik G., Particulier |  1 jun 2010 11:39 | En zelfs die bronvermelding is dus fout. YouTube is alleen het kanaal waarmee het filmpje is verkregen niet de eigenaar van het beeldmateriaal. |
|
Heeft iemand hier wel eens de gebruiksvoorwaarden van Youtube op nageslagen.
Weet iemand wat je precies overdraagt aan Youtube? volgens mij in ieder geval een eenmalig gebruiksrecht waarmee youtube een filmpje op haar site mag zetten. Wat regelen de voorwaarden van Youtube vervolgens als een filmpje wordt gebruikt in de embedded speler. |
| | |
G. Kok, Webnuts |  1 jun 2010 12:17 | 10. Door u in licentie te geven rechten
10.1 Als u Content naar YouTube uploadt of op de Website plaatst, dan verleent u:
1. YouTube een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije, overdraagbare licentie (met het recht tot sublicentie) voor het gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van die Content in verband met de verlening van de Diensten en anderszins in verband met het aanbieden van de Website en de ondernemingsactiviteiten van YouTube, waaronder ten behoeve van het geheel of gedeeltelijk promoten en verder verspreiden van de Website (en daarvan afgeleide werken), in welke media-formats en via welke mediakanalen dan ook; alsmede
2. iedere gebruiker van de Website een wereldwijde, niet-exclusieve, royaltyvrije licentie voor het zich via de Website toegang verschaffen tot de door u Geplaatste Content, alsmede voor het gebruik, de verveelvoudiging, de verspreiding, het maken van afgeleide werken, het tonen en uitvoeren van die Content, voor zover op grond van de functionaliteit van de Website en ingevolge de Voorwaarden is toegestaan.
10.2 De bovenbedoelde door u met betrekking tot Gebruikersvideo's verleende licenties vervallen, als u uw Gebruikersvideo's van de Website verwijdert. De bovenbedoelde door u met betrekking tot Opmerkingen van Gebruikers verleende licenties zijn eeuwigdurend en onherroepelijk, doch laten anderszins uw eigendomsrechten, die door u worden behouden (zoals in lid 8.2 hierboven vermeld), onverlet. |
|
|
| | |
Erik G., Particulier |  1 jun 2010 15:33 | Het lijkt erop dat je Youtube een vrij ruim gebruiksrecht hebt gegeven dat ook nog eens overdraagbaar is.
Ik denk dat die voorwaarden wel iets zijn om eens dieper in te duiken. |
| | |
Kevin Waltene, Particulier |  1 jun 2010 15:38 | Klopt wat daar staat, maar bij mijn weten gaat auteursrecht sowieso boven wat Google hier vermeldt. Aangezien je niet expliciet het gebruikersrecht hebt overgedragen, ben jij nog steeds degene die bepaalt wat er mee gebeurt.
Kan zijn dat ik het verkeerd heb, dan hoor ik het uiteraard ook graag. |
| | |
Vorige | 1 | | Volgende
| |
|
|
|