Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 20 van 20

Leon Z., Particulier
10 mrt 2010 12:14 
Tuurlijk is het gebruik van hacks niet helemaal goed maar soms ontkom je er niet aan aangezien ie6 net wat anders met paddings omgaat dan de overige browsers.

En het ligt er natuurlijk aan hoeveel je wilt aanpassen in je code om het voor IE6 te laten werken zonder hacks te gebruiken. Ben zelf heel blij dat dit soort hacks erzijn.

Advertentie
iDEAL nodig voor je Magento webwinkel? Dat kan via TargetPay.com!
Download gratis de Magento plugin en binnen 10 minuten kunnen je klanten betalen met iDEAL...
TargetPay is de goedkoopste met slechts 49 cent transactiekosten. Geen set-up of maandkosten en gratis wekelijkse uitbetalingen!
Lees verder...
   R. Pater, Particulier
10 mrt 2010 12:41 

Thanks voor de reacties jongens!

Maar helaas nog steeds geen resultaat.
Zelfs met de hack werkt het niet. Er gebeurt wel iets, maar het werkt dus nog niet.

Hier kun je een voorbeeld zien; (Log in om link te zien!)

Nog tips Leon? ;)

Heeeeeel veel dank voor het meedenken, hoop dat er alsnog een oplossing te vinden is.

Tim Colla, Particulier
10 mrt 2010 13:56 
Die hack werkt alleen in IE6, maar je colloms zijn breder dan je page class. Ik kan hier op school niet makkelijk zien of je colloms in die page div zitten, maar als dat zo is, dan moet je je colloms minder breed maken.

Colloms zijn bij elkaar 1114px breed en je page class is 960px breed.

Ik hoor wel of het werkt.

R. Pater, Particulier
10 mrt 2010 14:04 

Het is echt zo vreemd, ik begrijp er geen *&^% van.

Heb de kolom kleiner gemaakt zodat hij qua pixels moet passen, maar blijft beneden staan.
Toen de page class groter gemaakt maar ook dat maakt niet uit.

Het lijkt erop dat de prijs/bestelbutton ermee te maken hebben, die blijven te breed. Zou dat kunnen?

Tim Colla, Particulier
10 mrt 2010 14:17 
Dat zou ook nog kunnen.
Er is in ieder geval iets te breed en daar moet je even naar zoeken.
Kijk ook of er margins en paddings gebruikt worden. Die tellen ook mee aan de breedte.
Ik heb hier niet de mogelijkheid om goed te zien waar het fout gaat.

R. Pater, Particulier
10 mrt 2010 14:22 

Ik ga er ff mee klooien, thanks.

Heb je evt tijd om later vandaag er even een blik op te werpen mocht het niet lukken?

Leon Z., Particulier
11 mrt 2010 13:55 
Je kan proberen om op je col-main een overflow hidden te zetten.
Tevens zie ik het probleem alleen in IE6. En dat komt omdat je bedrag dan naast de knop "voeg toe aan winkelwagen" staat.

IE7, IE8 werkt die hier gewoon goed.

Rudolf Bos, Particulier
11 mrt 2010 16:41 
En zoveel hacks voor IE6 heb je ook helemaal niet nodig als je je code zorgvuldig opbouwt. Zo ook niet voor dit voorbeeld.

Maar als je daar geen trek in hebt is misschien het volgende nog wel een oplossing:

(Log in om link te zien!)

Aangepast op 11-03-2010 16:41 door Rudolf Bos
   Leon Z., Particulier
11 mrt 2010 16:48 
Heb dan zeker liever een hack dan een js bestandje. Maakt je website alleen maar trager en puntje bij paaltje ziet het er zelf eruit dus waarom zou je zoiets doen?

Hij heeft misschien nu net 1 hack nodig dus 1 regel meer.

Rudolf Bos, Particulier
11 mrt 2010 17:39 
Dit Javascript bestandje voorkomt niet alleen hacks maar laat oude(re) browsers zich ook gedragen als een moderne waardoor je veel meer CSS technieken cross-browser kan toepassen. Bovendien wordt het Javscript bestand alleen ingeschakeld voor de browsers waarvoor het nodig is.

Dylan J. A., Particulier
11 mrt 2010 17:50 
Nice post Rudolf, ik heb hem als bladwijzer opgeslagen.
Btw, Rudolf heeft ooit een layout voor mij gesliced en ontworpen in PS volledig xhtml valid. Wellicht een optie voor de TS?

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed