Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 15 van 15

Eric G., Particulier
9 mrt 2010 17:25 
@Wietse: knap, en goed voor de performance...

En als je er dan een functie voor wilt schrijven noem hem dan 'withinRange' of 'Between'.

Richard O., Particulier
9 mrt 2010 17:47 
en vraag je de rest van de lifetime van je code af of het nou in- of exclusief de boundaries was.

Al eens eerder een discussie over gehad hier maar dit soort 'handige' functies levert dus onleesbare code op.

John T., SystemDeveloper.NL
10 mrt 2010 12:03 
Hoezo onleesbaar?

$v = ($vz<$c1?12.5:($vz<$c2?15.5:17.5));

Eelco Luurtsema, Luurtsema IS
10 mrt 2010 12:59 
Die functie van net van Wietse zorgt voor onleesbare code, omdat je dan telkens weer moet nadenken of je nu > of >= in die functie hebt staan. (dus tot of tot en met zeg maar)

Die regel van jou vind ik overigens ook niet helemaal geweldig. Kan je beter gewoon ifjes gebruiken, meer regels maar oke.

Aangepast op 10-03-2010 13:00 door Eelco Luurtsema
   Eric G., Particulier
10 mrt 2010 17:18 
Volgens mij bedoelde John T het sarcastisch...

John T., SystemDeveloper.NL
10 mrt 2010 21:46 
Het was inderdaad wel iets sarcastisch bedoeld :)
Zelf type ik elke 'if' (en whatever else) gewoon lekker uit. Knal er zelfs nog wel eens commentaar in (sssstt!!!).

Het optimaliseren (zoals ik een beetje doordraafde) is totaal zinloos en heeft niks met performance te maken. Indien het verschil van die paar ms/ns significant is, bouw je het sowieso al niet in php...

Aangepast op 10-03-2010 21:46 door John T.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed