Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | Volgende 11 - 20 van 20

Jim Kroon (J. Kroon), Particulier
8 mrt 2010 20:53 
@Richard O.: Ik vraag ze niet om DNS hosting. Heb men eigen nameservers. En al zouden ze kosten gemaakt hebben, dan zou ik nog 4 maanden gebruik kunnen maken van de domeinnamen. Overigens zijn we pas 6 maanden verder, en geen 8.

Aangepast op 08-03-2010 20:55 door Jim Kroon (J. Kroon)
 Advertentie
Micropayments via 0900, Premium SMS en iDEAL. Kijk op www.targetpay.com voor de beste uitbetalingen en eenvoudige API!
   Richard O., Particulier
8 mrt 2010 21:03 
En al zouden ze kosten gemaakt hebben, dan zou ik nog 4 maanden gebruik kunnen maken van de domeinnamen.
Dat kan toch ook, dan moet je alleen even formeel opdracht geven dat je die dienst wil.

Augustus is maand 8, maart is maand 3, dat is 7 maanden (had al een 7 van de 8 gemaakt).

Maarre.

"Ik vraag ze niet om DNS hosting", je hebt je domeinen ook niet verhuisd dus wees blij dat ze ze niet gewoon gedropped hebben. Dan was het pas huilen geweest.

"En al zouden ze kosten gemaakt hebben", nee: ze hebben kosten gemaakt.

"pas 6 maanden verder", PAS???? Vind je dat PAS?

Aangepast op 08-03-2010 21:03 door Richard O.
8 mrt 2010 21:08 
@Richard O.: Geef ik je ook gelijk in. Maar al zouden ze het laten droppen, vind ik het nog niet netjes aangezien je toch je klanten wilt houden, en eerder om verlenging zou vragen dan droppen.

Ze hebben inderdaad kosten gemaakt hebben. Zal dan ook rond de 2 euro liggen, mits het via SIDN gaat. (Correct me if i am wrong, ben geen SIDN deelnemer)

6 Maanden zij lang inderdaad, maar zoals in de eerste post er staat getypt: Iedereen vergeet wel eens wat. Normaal ben ik gewoon correct met leveren en betalen. Dit geval is het een keer fout gegaan, maar wel de eerste fout sinds 2 jaar dat ik actief ben op de zakelijke markt van websites.

Richard O., Particulier
8 mrt 2010 21:17 
Het is ook helemaal niet erg als je een fout maakt. Maar je moet dan wel braaf zelf voor de gevolgen opdraaien... en dus even dat jaartje regfee betalen.

Ik zie het probleem daarnaast niet echt: als je ze naar TransIP had verhuisd had je daar toch ook moeten betalen.

NB 2 euro? SIDN kosten zijn abonnement domeinnaam (per kwartaal) € 0,92, nieuwe registratie € 0,51. Ex. BTW. En het zijn echt drie kwartalen sinds augustus. Maal 2 domeinen. Daarnaast hebben ze ook nog hun eigen administratiekosten, kosten voor medewerkers, voor het beantwoorden van jouw e-mails. Moeten ze die maar inslikken?

8 mrt 2010 21:22 
Ze hebben zelf ook de herinnering 7 maanden laten liggen. Kosten voor de medewerkers zijn er niet direct dan wel indirect. Het is een eenmanszaak.
Ze hebben zelf ook de kosten kunnen beperken door mij een herinnering een week na factuurdatum te sturen.

Richard O., Particulier
8 mrt 2010 21:28 
Welk deel van 'je moet zelf voor de gevolgen opdraaien als je een fout maakt' komt er nou niet aan? Je bent een hoop 'ze hebben zelf ook' argumenten aan het aandragen maar JIJ bent in verzuim, niet zij.

Daarnaast heeft een eenmanszaak evengoed kosten en belangrijkste: je had best kunnen weten dat de koop van een domeinnaam en de DNS hosting kosten aparte dingen zijn die je echt gewoon allebei moet betalen.

Laatste wat ik er over zeg: je opent een topic met een vraag. Het antwoord is: nee je bent niet in het ootje genomen en nee je hebt mijns inziens geen poot om op te staan. Als je dat niet wilt horen, waarom heb je dan een topic geopend?

M. Landeweerd, Libertes
8 mrt 2010 22:33 
eenmanszaak

Even een algemeen misverstand, eenmanszaak hoeft niet te betekenen "werkt alleen". Een eenmanszaak kan ook gewoon personeel in dienst hebben.

Verwijderde deelnemer
8 mrt 2010 22:37 
Inderdaad, ik had 7 man personeel in een eenmanszaak,

Aan dns is niet enkel de registratie als onkost.. denk aan dns servers en onderhoud hiervan :) administratief, etc

8 mrt 2010 23:22 
@Marcel Landeweerd & M Valentijn:
Ah, mijn fout.

Laatste wat ik er over zeg: je opent een topic met een vraag. Het antwoord is: nee je bent niet in het ootje genomen en nee je hebt mijns inziens geen poot om op te staan. Als je dat niet wilt horen, waarom heb je dan een topic geopend?

Nou, het gaat hierbij niet om de dns hosting. Zelfs de nameservers kan ik niet veranderen.
Het was niet voor mij helemaal duidelijk hoe dit in elkaar zat.
Bedankt allemaal, heb weer wat geleerd.

P.H. Verstappen, Particulier
9 mrt 2010 11:20 
Je zou dan op z'n minst kunnen vragen of hun de nameservers willen aanpassen aan die van jou dan is het domein met een paar uur online.

Daniel F., Particulier
9 mrt 2010 12:02 
Zo te horen heb je geen nieuwe namen geregistreerd maar dus bestaande domeinnamen over genomen.

Dat je dan een overname bedrag betaald staat inderdaad geheel los van verdere kosten. je hebt de domeinnamen gekocht en kan ze dus verhuizen naar waar je maar wil.
Als je ze bij de huidige provider wil gebruiken (als de voormalige eigenaar dus toevallig een provider was) kan het zijn dat je nog kosten moet betalen om ze daar te laten staan.

Vorige | 1 | 2 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed