Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 21 - 30 van 30

Richard O., Particulier
16 feb 2010 23:14 
@Erwin S: ik zeg niet dat ik de acties van Google hierin toejuich. Maar ik snap ook wel een beetje in wat voor situatie zij zitten. Als jij dat onzin vindt... dat kan ik niet helpen.

W van den Brink, Particulier
17 feb 2010 01:08 
Nu een stukje nuance.
Daar heb je gelijk in. Er zijn veel adverteerders waar AdWords actie tegen moe(s)t ondernemen. Het probleem is echter dat bij deze zeer grootschalige actie (30.000 adverteerders met een ban) er ook adverteerders een ban hebben gekregen die niets verkeerd doen en dan geen enkele mogelijkheid hebben om hier iets tegen te doen.

Waar ik moeite mee heb is de manier waarop. Er is op Google na volgens mij geen enkel ander bedrijf op de wereld die een klant die een paar miljoen per jaar oplevert op automatische piloot de deur wijst en afscheept met copy/paste e-mailtjes. Op een moment dat een bedrijf zich dergelijke acties kan veroorloven dan hebben ze een te groot marktaandeel.

Aan de andere kant ook wel weer bewonderenswaardig dat een grote klant dezelfde behandeling krijgt als een kleine klant. Waarschijnlijk krijgen alleen de klanten die miljoenen per maand spenderen i.p.v. per jaar een speciale (lees: normale) behandeling.

Waarom stop je dan niet met Google?
Wellicht omdat Google ca 70 a 80% marktaandeel heeft en AdWords ongeveer de beste methode is om te adverteren op het internet als je kijkt naar bereik en ROI.

Het zou niet slim zijn om uit jezelf te stoppen met AdWords als de ROI goed is. Maar je moet goed beseffen dat Google op dit moment geen betrouwbare partner meer is. Dus zet niet al je geld op één paard. En maak ook niet de fout te denken dat het ondenkbaar is dat jouw paard gaat vallen.

Aangepast op 17-02-2010 01:09 door W van den Brink
   Wesley H., Max24.nl
17 feb 2010 01:28 
Precies daarom gewoon stoppen met Google of een heel stuk verminderen. Ben benieuwd of Google over 10 jaar dan nog zo groot is als 50% van de gebruikers dit gaat doen.

Martijn Dwars, 2Bytes
17 feb 2010 08:44 
Precies daarom gewoon stoppen met Google of een heel stuk verminderen. Ben benieuwd of Google over 10 jaar dan nog zo groot is als 50% van de gebruikers dit gaat doen.

Waarom zou 50% van Googles klanten weglopen? Ze kijken zelf vast wel uit hoeveel mensen ze bannen en zorgen dat dat aantal zo klein is, dat ze er geen schade onder lijden. Dus tenzij jij de helft van de Adwords gebruikers overtuigt dat ze moeten stoppen..

Aangepast op 17-02-2010 08:44 door Martijn Dwars
   Cees S., Particulier
17 feb 2010 11:38 
Ik denk dat Richard gelijk heeft.

Die 30k adverteerders brengen imagoschade toe aan Google.
De rest van de adverteerders is gelijk gewaarschuwd.
Probleem opgelost.

Zolang bezoekers massaal Google blijven gebruiken, komen de adverteerders ook wel. Als door oplichtingspraktijken van bepaalde adverteerders bezoekers niet meer klikken op advertenties is de schade veel groter.

Adverteerders die een ban hebben gekregen zijn al eerst gewaarschuwd en weten vast wel waar ze de fout in zijn gegaan.

17 feb 2010 12:16 
Adverteerders die een ban hebben gekregen zijn al eerst gewaarschuwd en weten vast wel waar ze de fout in zijn gegaan.
Dat is dus juist het probleem. Het kan zo zijn dat je voor een aantal websites al een jaar of vijf reclame maakt en dan krijg je opeens van de één op de andere dag je eerste en tevens direct de laatste waarschuwing.

Als het gaat om een waarschuwing i.v.m. lage kwaliteitsscore -en dus niet om illegale of minder legale praktijken m.b.t. de content- dan is het vrijwel onmogelijk om te achterhalen wat het probleem precies is. Support geeft hier immers geen enkele informatie over en de richtlijnen m.b.t kwaliteit zijn niet volledig.

Ik heb het zelf ook gehad. Van de één op de andere dag een eerste en laatste waarschuwing. Toen zag ik dat één legale website (geen 'get rich quick', 'run your car on water', 'pc on tv', hacks, PDF'jes of ander soort troep) waar ik al vijf jaar reclame voor maakte alle zoekwoorden opeens kwaliteit score 1/10 hadden terwijl dit tot de dag ervoor altijd tussen de 7/10 en 10/10 zat.

Blijkbaar was er na vijf jaar opeens iets mis met die website. Gelijk contact opgenomen met support om te vragen wat er precies aan de hand was. Ze wilden of konden daar geen informatie over geven.

Vervolgens heb ik alle advertentiegroepen behorende bij die website verwijderd en tevens advertentiegroepen met soortgelijke websites ook verwijderd. Ten slotte alle advertentiegroepen van websites die ik pas sinds een paar maanden aan het promoten was ook verwijderd.

Weer contact opgenomen met support om te vragen of het nu in orde was. Ja, het was in orde.

Vervolgens iedere dag alle zoekwoorden nagekeken op kwaliteitsscore. Iedere keer verwijdere ik -indien aanwezig- alle zoekwoorden met een kwaliteitsscore lager dan 5 en maakte ik geen enkele nieuwe campagne/advertentiegroep/advertentie en voegde ik geen nieuwe zoekwoorden toe.

Eén maand later kreeg ik een automatische e-mail dat mijn account was afgesloten omdat ik herhaaldelijk reclame had gemaakt voor websites met een lage kwaliteit en ik de rest van mijn leven nooit meer gebruik mocht maken van AdWords.

En dat is vreemd. Een maand eerder was het volgens support in orde, geen nieuwe advertenties e.d. toegevoegd en dan een maand later toch opeens een ban?

Dus ik weer mailen naar support en bovenstaande beschreven. Dus dat het een maand eerder weer in orde was, dat ik advertentiegroepen had verwijderd, dat ik dagelijks de kwaliteitsscore controleerde etc. etc. Vervolgens kreeg ik een standaard copy/paste e-mailtje die andere adverteerders met een ban ook kregen met de melding dat de ban klopt, verwijzing naar de kwaliteitsrichtlijnen en het verzoek om geen contact meer op te nemen.

Toen ik na vijf jaar vanuit het niets opeens een eerste en laatste waarschuwing kreeg wist ik niet waar ik de fout in gegaan ben. En ondertussen weet ik dat nog steeds niet.

De meerderheid van de bans zullen vast en zeker terecht zijn. Er waren op een gegeven moment teveel scams waar reclame voor werd gemaakt, fake review site, doorway pages en nog veel meer troep. Google moest wel actie ondernemen. Jammer dat ze daar niet een correcte methode voor hebben gebruikt.

Dirk R., Particulier
18 feb 2010 14:27 
Net ook een mail gekregen...
ik vind heel het gebeuren echt wel belachelijk.
ik ga ermee akkoord dat als je via bepaalde manieren adwords omzeilt je dan een ban zou moeten krijgen. In mijn geval is het gewoon omdat ik een aantal afgekeurde advertenties had. Deze waren afgekeurd bij de eerste controle en dus nooit in de zoekmachines weergegeven.

Jan Willem W., Particulier
18 feb 2010 14:35 
Heb ze afgelopen maandag een fatsoenlijke mail gestuurd waarin ik om verdere uitleg vraag. Normaal gesproken binnen 24 uur antwoord. Maar nu, zoals verwacht, geen respons meer gekregen.

Mijn mail-adres zal inmiddels wel geblokkeerd zijn.

Als ik toch zo met mijn klanten om zou gaan.....Hoogmoed komt toch voor de val?

Weet iemand of ze juridisch zijn aan te pakken i.v.m openstaand Adwords tegoed van enkele honderden euro's op mijn account?

R. Pater, Particulier
18 feb 2010 14:40 
Grote kans dat als je het woord Hoogmoed opzoekt in het woordenboek, er iets bijstaat als "juridisch aanpakken van Google"

Aangepast op 18-02-2010 14:40 door R. Pater
   Michel H., Hyper Creative
18 feb 2010 15:28 
Weet iemand of ze juridisch zijn aan te pakken i.v.m openstaand Adwords tegoed van enkele honderden euro's op mijn account?

Dit is dan wel een interessant verhaal om te lezen denk ik:

(Log in om link te zien!)

en

(Log in om link te zien!)

Aangepast op 18-02-2010 15:30 door Michel H.
18 feb 2010 16:08 
Heb ze afgelopen maandag een fatsoenlijke mail gestuurd waarin ik om verdere uitleg vraag. Normaal gesproken binnen 24 uur antwoord. Maar nu, zoals verwacht, geen respons meer gekregen.
Heb je direct een mail verzonden vanuit je mail programma? Of heb je het via het contact formulier gedaan?

Mijn ervaring is dat ze sinds een jaar via het contact formulier wel snel reageren en via een directe mail helemaal niet of na heel lang wachten. (tot ca een jaar geleden was dat niet het geval).

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed