Terug naar de voorpaginaTBForum nu ook op je mobiel!
Klik hier voor meer info en gratis link...

Home Nieuw Vraag & Aanbod Forums Artikelen Bedrijvengids Zoeken

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 21 - 29 van 29

Martijn E., Particulier
12 feb 2010 00:41 M 
Martijn. Ik vraag me af hoe de inspecteur tegenover het laatste deel van je verhaal staat. Volgens mij ziet hij graag geldige onderbouwing voor het terugvorderen van btw. In het algemeen lijkt mij zelf facturen aanmaken zonder duidelijke onderbouwing, zoals met het nieten van een creditfactuur van een derde, enigzins fraudegevoelig. Je moet eigenlijk even in de huid van de inspecteur kruipen en nadenken over een grondige en betrouwbare onderbouwing. Vraag anders even aan de inspecteur over de wijze van verantwoorden van dergelijke uitgaven.

Richard O., Particulier
12 feb 2010 08:33 
Je mag inderdaad absoluut niet zelf facturen van een derde aanmaken zoals Martijn beschrijft. Dat is een economisch delict en wellicht zelfs valsheid in geschrifte.

@Martijn Dwars, W van den Brink: wat doen jullie moeilijk met facturen met aangeniete creditfacturen? Zet gewoon je eigen volgnummer op de creditfactuur en je bent klaar.

@S van Iwaarden: jouw verhaal met negatieve crediteuren gaat echt nergens over. Negatieve uitgaven zijn geen inkomsten en bovendien zullen je omzetcijfers, af te dragen BTW en betaalde voorbelasting niet kloppen.

@Maarten M:
Er zijn naar mijn weten geen echte abstracte regels, als het maar netjes/geordend/begrijpbaar is.
Daar vergis je je lelijk in. Doorlopende nummering is bijvoorbeeld verplicht. Hier is de volledige lijst met eisen (Log in om link te zien!)

Martijn Dwars, 2Bytes
12 feb 2010 09:28 
Ik plak daar natuurlijk wel een uitdraai van de betaalpagina van Google Adwords achter. Hoe zou ik dit anders kunnen doen, waardoor het wel juist zou zijn? Ik ontvang immers geen factuur..

Aangepast op 12-02-2010 09:28 door Martijn Dwars
   Remco Kouwenhoven, iMailo B.V.
12 feb 2010 10:52 
Volgens mijn boekhouder moeten alleen factuurnummers opvolgen die je zelf verstuurd. Deze ontvang jij zelf dus kun je niets meer aan aanpassen (want dit mag niet?!) dus kunnen ze ook niet opvolgen.

Dit stukje hoort erbij:
(Log in om link te zien!)

De afnemer maakt hier de factuur want hij doet de berekening ervoor.

Richard O., Particulier
12 feb 2010 10:58 
@Martijn: je kan in de Adwords web interface gewoon een factuur downloaden.

@Remco: je hebt gelijk dat het alleen verplicht is om uitgaande facturen opvolgend te nummeren. Het is echter wel toegestaan om eigen nummers, datumstempels en andere zaken ten behoeve van de ordening van je eigen administratie aan een ingekomen factuur toe te voegen. Iets stempelen of een nummer erop schrijven is iets anders als het wijzigen van een factuur.
edit:typo

Aangepast op 12-02-2010 10:58 door Richard O.
   Paul G., Particulier
12 feb 2010 12:06 
Het is echter wel toegestaan om eigen nummers, datumstempels en andere zaken ten behoeve van de ordening van je eigen administratie aan een ingekomen factuur toe te voegen.

Maar door anderen hier wordt er een nieuw factuurnummer gemaakt met de andere erachter geniet. Dat nieuwe factuurnummer kan dus gewoon niet, je hebt dan twee nummers en je uitgaande facturen lopen ook niet meer netjes op want deze extra nummers zitten er tussen als ?? 'gewoon eigen nummer' ??

Richard O., Particulier
12 feb 2010 12:17 
@Paul: ik vermoed dat de Belastingdienst dit wel accepteert aangezien er nog steeds sprake is van een 'sluitende' administratie.

John P., Particulier
12 feb 2010 14:10 
Is toch gewoon een kwestie van interne boekhouding en "externe boekhouding"
gewoon zelf een nummertje toekennen en eraan vastnieten. toegekende nummertje is alleen voor je eigen boekhouding heeft de klant niks mee te maken. Nummertje dat de klant gebruikt heeft als correspondentie naar de klant gebruiken.
Wel is het handig om even een bestandje aan te leggen met de gegevens welke interne factuurnummers refereren aan de externe factuurnummers. Is wel zo handig als je iets op moet zoeken.

Remco Kouwenhoven, iMailo B.V.
12 feb 2010 14:25 
Die volgnummertjes eraan toekennen is iets wat je overal mee doet... Dat heeft toch niets met het factuurnummer te maken.

Peter Janssens, Particulier
21 feb 2010 00:28 
Volgens een Belgische expert op gebied van boekhouden moet men bewijzen van uitbetaling door en van affiliate programma's geen volgnummer geven. Enkel de verkoopdocumenten die jij opmaakt voor de 'normale' verkopen moeten van een nr voorzien zijn.

Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende 

© Copyright TargetMedia 2001-2012 | Mobile | Premium SMS | Micropayments | Muziek downloaden | Ringtones Bekijk bezoekers statistieken RSS feed